1 Senest redigeret af Donald Dof (2007-10-07 21:07:19)

Tråd: Hvor er historierne???

Hej alle jer der køber Anders And & Co.

Jeg køber det meget ofte selv, men er dødtræt af det plastik-ragelse der følger med. Det går hurtigt i stykker og er spild af plads på genbrugspladserne! Samtidig har AA & Co en masse underlige spalter som f.eks. "Rap nyt" der egentlig er en underlig ting at placerer i et sådanne blad. Hvis vi vil have nyheder kan vi da købe en avis!
Hvor er historierne efterhånden? Hvis vi tager de gamle blade var der jo faktisk stort set kun historier og en forside. I Dag er en kæmpe del af bladet fyldt med vitser, ligegyldige facts og mere af samme skuffe.

For at have et eksempel har jeg set på et tilfældigt af de nyere blade: Nr. 38 2007. Der er 64 sider i alt, men 14 af siderne er reklamer, vitser, præmieopgaver m.m.!!! 14 af 64!!!! Der er altså kun 50 sider til historierne og forsiden...
Når jeg køber et sådanne blad er det for historiernes skyld (Og lad nu være med at skrive "Du kan da bare lade være med at købe det" wink )... Jeg synes det er fint at vi får særtillæg, disneyplakater og disneyfigurer hvis det endelig skal være - BARE DET HAR EN RELATION TIL BLADET!!!

Med det før nævnte blad fik man en pruttepude med form som en hund!? Det har intet med Anders And og Disney at gøre! Og det er også for tyndt at give os en lommelygte med billede af Kim Possible og så sige at den er god nok!
Jeg mener at man burde gøre noget ved det big_smile
Det er jo lidt af et puslespil... For selvfølgelig skal det også gå op rent økonomisk. Og jeg så en mulighed for at starte en, efter min mening, interessant debat:
Hvad mener I om dette?
Og hvad tror I man kan gøre?

(Og lad os så håbe at nogle fra Egmont lytter med wink )

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Sv: Hvor er historierne???

Tja - hvis tilstrækkelig mange købere af AA skrev ind til Egmont og bad dem om at  stoppe med plastic-dimserne, kunne det være at der var en lille chance for at det stoppede. Men det krævede nok at RIGTIGT mange skrev ind.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

3 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-10-07 21:35:52)

De fleste herinde hader alt det platik skidt, men desværre tyder meget på at det sælger blade til alle de dumme unger.

Vi har snakket om emnet et par gange før, se evt.
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2401
og
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2073

Ikke fordi de gamle tråde skal genoplives, men så kan du se hvad andre mener.

Jeg vil anbefale dig i stedet at købe Anders And Extra, som er et mere enkelt blad uden Rap Nyt og andre dikkedarer, og tilmed trykt på bedre papir. Det dækker vist nogenlunde det du efterlyser.

Er antallet af sider med serier ikke alligevel noget mindre i AA ekstra? Og er de serier de bringer ikke bare genoptryk fra AA&Co. i 90'erne?

6 Senest redigeret af retro duckling (2007-10-07 22:33:24)

Jo det virker som om det stort set kun er genoptryk, med hensyn til plastik legetøjet det  du nævnte, man fik en infrarød kikkert med, men den eneste ting jeg bruger den til er at underholde katten som syntes det er sjovt at jagte den røde prik på gulvet.

Så er der jeg hved ikke hvor mange slim beholdere, det er jo selvfølelig en smagssag, det kunne være sjovt med nogle specielle andeby ting et hologram billed af familien eller en lille bog om hvor mange medlemmer der er i familien eller hvor mange som har optrådt i aa og co selvom jeg nok rækker for vidt, det ville nok være lidt af et projekt.

Så jeg syntes det kunne være en god ide at sende nogle mail´s ind til egmont hvis man var en del der gjorde det, ikke for at sige det skal gå ud over mindre som godt kan lide gaverne, men de ville vel få ligeså meget ud af mere donaldistiske gaver siden de køber bladet for at læse om de kære ænder.

Jeg fik også en gave hvor man sætter toppen på en spinner og når man trækker i snoren skulle den flyve op i luften som en lille helikopter, nu hved jeg så ikke om jeg trak for hårdt i snoren men snoren fløj af og jeg prøvede at sætte snoren ind igen men forgæves forsøgt den virkede ikke længere, dårlig kvalitet i mine øjne.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

7 Senest redigeret af Donald Dof (2007-10-08 06:52:06)

JAlbertsen skrev:

Er antallet af sider med serier ikke alligevel noget mindre i AA ekstra? Og er de serier de bringer ikke bare genoptryk fra AA&Co. i 90'erne?

Nemlig!

retro duckling skrev:

ikke for at sige det skal gå ud over mindre som godt kan lide gaverne, men de ville vel få ligeså meget ud af mere donaldistiske gaver siden de køber bladet for at læse om de kære ænder.

Netop! Bare det har en relation til bladet - og mere end bare et billede på tingen!

retro duckling skrev:

Så jeg syntes det kunne være en god ide at sende nogle mail´s ind til egmont

Hvor mange herinde er med på den? Hvis vi kun er nogle stykker kommer det nok ikke så langt, men hvis vi er en del der sammen skriver en mail til forlaget og kommer med gode og seriøse begrundelser så kunne man da håbe lidt..? smile

Støt kampen for et bedre Anders And blad! big_smile

Hvor mange aktive brugere er der herinde? Hvor stor en del af AA&Co.'s købere er det. Mange af os tilhører ikke målgruppen som måske  får AA pga. legetøjet...

Mht. sider med irrelevante ting: så skulle du se WDC'erne fra USA først i 70'erne. Der var ofte 16 ud af 36 sider med reklamer... sidst i 70'erne og først i 80'erne var det bedre for historie-læserne - for da gad ingen længere reklamere i bladene, så der var kun 3-4 reklamer for egne udgivelser i bladene.

Jeg synes nu 50 siders tegneserier for 19,50,- er en god pris..
Og det med vitser etc. kan jeg da ellers godt lide.

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

10 Senest redigeret af Donald Dof (2007-10-08 11:33:23)

AC skrev:

Hvor mange aktive brugere er der herinde? Hvor stor en del af AA&Co.'s købere er det. Mange af os tilhører ikke målgruppen som måske  får AA pga. legetøjet...

Mht. sider med irrelevante ting: så skulle du se WDC'erne fra USA først i 70'erne. Der var ofte 16 ud af 36 sider med reklamer... sidst i 70'erne og først i 80'erne var det bedre for historie-læserne - for da gad ingen længere reklamere i bladene, så der var kun 3-4 reklamer for egne udgivelser i bladene.

Ja, men nu gælder det vores egne danske blade smile Jeg ved at man i princippet kunne se forbi det, men jeg synes der er for lidt "Samler"-værdi i AA&Co... Og det skyldes at der focuseres for lidt på historierne og for meget på reklamer og legetøj.
På forsiden til et Anders And blad står der ofte med kæmpe bogstaver hvilket stykke legetøj der er i - men det kan vi jo se!!! Derimod ved vi ikke hvilke historier der er i - det præsenteres kun kort og småt i "Næste uge" og så en enkel lille reklame for en historie på forsiden.
Det er lidt sløvt! wink

A. And skrev:

Jeg synes nu 50 siders tegneserier for 19,50,- er en god pris..
Og det med vitser etc. kan jeg da ellers godt lide.

Nu koster de 22 kr. wink

jeg vil sige det samme som ole.   
køb AA EX det er også meget mere billigt. (og det er trygt på genbrugspapir så det er godt for miljøet smile )

Amerika... landet, hvor selv en tosse kan blive rig.

Anders and ekstra 2007 nr.1 søges!!KOM NU

McDuck skrev:

køb AA EX det er også meget mere billigt.

Er sidetallet ikke mindre, indholdet rent genoptryk og prisen næsten den samme?

Hvordan hulan kan det være billigt?

bedre papir og hvad er der galt med genoptryk??? 0g det er bedre for miljøet.

Genoptryk af historier fra 1990'er er meningsløse - bladene fra dengang kan jo skaffes antikvarisk for endnu færre penge!

JAlbertsen skrev:

Genoptryk af historier fra 1990'er er meningsløse - bladene fra dengang kan jo skaffes antikvarisk for endnu færre penge!

Ikke i bladkiosken eller hos købmanden. Det er vist de færreste impulskøbere, der skaffer ting antikvarisk.

Selvsamme impulskøbere er nok også i vid udstrækning tilfredse med legetøjet... men det betyder vel ikke at vi behøver være tilfredse endsige bifalde det.

Og Anders And extra kommer kun EN gang om måneden! Det er ALT for lidt læsestof til mig!

De (Egmont) burde lave knap så mange "Extra" og "tankestreger" og den slags og så få lavet et ordentligt AA-blad! Om det så skulle betyde at prisen skulle lidt op... Så AA-bladet bliver noget mere samlerseriøst - børn kan bruge de historier vi foretrækker, men vi kan ikke rigtig bruge det legetøj de foretrækker... Til ret meget da... Det er unfair! wink

18 Senest redigeret af retro duckling (2007-10-09 12:47:37)

Tankestreger er dyrt syntes jeg, når man ser hvad man får i sådan et blad.

Men jeg lagde da mærke til et sjovt tillæg i denne uges anders and blad, så er der lidt ekstra historier der, plus en film, selv om jeg har den i forvejen.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

Donald Dof skrev:

Og Anders And extra kommer kun EN gang om måneden! Det er ALT for lidt læsestof til mig!

De (Egmont) burde lave knap så mange "Extra" og "tankestreger" og den slags og så få lavet et ordentligt AA-blad! Om det så skulle betyde at prisen skulle lidt op... Så AA-bladet bliver noget mere samlerseriøst - børn kan bruge de historier vi foretrækker, men vi kan ikke rigtig bruge det legetøj de foretrækker... Til ret meget da... Det er unfair! wink

så ville jeg forslå at du går på et loppe mrked og køber 100 AA blade til 100 kr, då rt drt vist læsestof nok smile

Donald Dof skrev:

Så AA-bladet bliver noget mere samlerseriøst - børn kan bruge de historier vi foretrækker, men vi kan ikke rigtig bruge det legetøj de foretrækker... Til ret meget da... Det er unfair! wink

Anders And bladets mål grupper er som sagt ikke dig, men primært børn, der køber det i en kiosk eller får det pr. abonnement. Legetøjet er ikke lavet til dig, men som "lokkemad" i kiosker ol. Det har været oppe og vende før.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:
Donald Dof skrev:

Så AA-bladet bliver noget mere samlerseriøst - børn kan bruge de historier vi foretrækker, men vi kan ikke rigtig bruge det legetøj de foretrækker... Til ret meget da... Det er unfair! wink

Anders And bladets mål grupper er som sagt ikke dig, men primært børn, der køber det i en kiosk eller får det pr. abonnement. Legetøjet er ikke lavet til dig, men som "lokkemad" i kiosker ol. Det har været oppe og vende før.

Lige den del var nu også mest for sjov smile men måske kunne de lave deres målgruppe størrere?

Donald Dof skrev:
Solens Søn skrev:
Donald Dof skrev:

Lige den del var nu også mest for sjov smile men måske kunne de lave deres målgruppe størrere?

Jeg mener at der sælges ca. 66.000 eks. af AA hver uge og AA samlere udgør en forsvindende lille andel. Højst nogle få procent. Derfor kan Egmont ikke tage alt for mange hensyn til samlerne. Til gengæld laver de jo engang i mellem nogle bog udgivelser som b.la. osse er møntet på samlere. Bøger som f.eks. Carl Barks Bedste, CBSV, HOF, DKÅ m.m.
Men vi kan hurtigt blive enige om at de sagtens forbedre papirkvaliteten på AA. Når det kan gøres i nogle af vores nabolande, bør det osse kunne gøres herhjemme. Jeg synes at de burde skele lidt til det tyske AA hvad både serier, artikler og papirkvalitet angår og hvis det skulle medføre en mindre prisstigning, så tror jeg ikke at det ville gå ud over salget. Snarere tværtimod. Folk vil gerne betale lidt mere for kvalitet.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"