1

Tråd: Asterix

Jeg læser i det tyske Ehapa-nyhedsbrev at de har fundet oversætteren til DET NÆSTE ASTERIX-album... - er der nogen der har hørt noget mere om at et sådant er på vej? Det er absolut det første jeg hører om det.

Sv: Asterix

jeps asterix nr. 33 er næsten færdigt det udkommer til efteråret i frankrig hvornår den danske udgave kommer ved jeg ikke men den blev nævnt for ca. 2 måneder siden i bassernes nyhedsbrev
så mangler vi bare at serieforlaget får udgivet nr. 32 der udkom i resten af europa for snart 2 år siden det er det der hedder "asterix and the class act" på engelsk titlen på nummer 33 er stadig hemmelig men hvis du går ind på asterix.fr så kan du læse de senseste 4 nyhedsbreve der står noget om nr 33

jeps jeg var der

Det var dog... det anede jeg ikke. Er vi så meget bagefter herhjemme. Tak for info!

Hvornår kommer de mon så i bogserien,
det kan jo ikke passe at den komplette Asterix udgivelse ikke er komplet

For dem som endnu ikke ved det, er det i morgen at Asterix nr. 33 udkommer. Den kommer til at hedde 'Da himlen faldt ned om ørerne'.
Forsiden som den ser ud i Frankrig:
http://www.seriejournalen.dk/billeder/sjnyhed/asterix33.jpg

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Jeps. Og om 7 måneder kommer nummer 32!

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Tak for info Berti - det må jeg sige, det var hurtigt efter de hinanden de kommer - hvad er grunden til det, ved du det?

Jeg hørte radioudsendelsen i dag. Det den skarpe læser bedes bemærke er kronologien i udgivelserne. Først kom nummer 31. Så udkommer nummer 33 og næste år kommer nummer 32.

Og det er IKKE en joke.

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Sådan som jeg har forstået det, så hænger det sammen med, at #32 består af en samling korte historier, som tidligere har været udgivet i Danmark i nogle hæfter. (julehæfter eller sådan noget?) Serien var vel officielt lukket, og så har man nok ikke kunnet se nogen grund til at genudgive de her korte historier i et album. Nu kom der så alligevel et nyt "rigtigt" album, og så har man valgt at få det nye album ud nu. Men nu passer kronologien ikke længere, der mangler et #32, og det kommer så senere, for at rede trådene ud, inden der evt. kommer et alm. album mere. Forvirret? Også mig.

Jeg ringede til serieforlaget i fredags for at høre om album 33 og 32 kommer i bogserien, så den samling også kan forblive komplet.

De har ikke planer om at udgive mere i "den komplette asterix bogserie". så hvis man fortsat vil have en komplet axsterix bliver man nødt til at gå ud og købe albummet seperat.
Det samme bliver man nødt til med nr. 32 når den kommer til påske næste år.
Det jeg hørte i radioen, var at egmont havde besluttet at beholde den franske udgivelsesrækkefølge. Derfor er 33  kommet før 32, da det ganske rigtigt er en samling af kortere historier, der har været udgivet seperat.

Det jeg dog ikke kan lide er at, er at de reklamerer flere steder med at albummet udkommer fredag. I Næstved har det ikke været muligt at få fat i det før starten af næste uge.
Det nummer syntes jeg Egmont gør for tit.

viceroy skrev:

Jeg ringede til serieforlaget i fredags for at høre om album 33 og 32 kommer i bogserien, så den samling også kan forblive komplet.
De har ikke planer om at udgive mere i "den komplette asterix bogserie"...

Det er meget ærgerlig, at man ikke kan få hele serien indbundet. Hvis vi er mange der gør Egmont opmærksomme på, at vi ønsker et bog med de sidste album, kan det være at de skifter mening.

viceroy skrev:

...Det jeg dog ikke kan lide er at, er at de reklamerer flere steder med at albummet udkommer fredag. I Næstved har det ikke været muligt at få fat i det før starten af næste uge.
Det nummer syntes jeg Egmont gør for tit.

Jeg købte et eksemplar i Kvickly Xtra - Viby i fredags 14. oktober.

Nu virker hjemmesiden www.asterix.dk  ... efter et par års forsinkelse!

13

Var der ikke en anden side før - med masser af fakta-sider?
Jeg købte mit i går - skåret over samme læst, men "interessante" figurer, må jeg sige :-)

Måske har der været en side før, men www.asterix.dk har været der i et par år med kun én oplysning: Denne side åbner snart!

Det er ikke kun indenfor Disney-udgivelser, at Egmont i Norge gør mere ud af det end i Danmark.
Nordmændene kan købe en 12. bog med baggrundsmateriale om Asterix:
http://www.tronsmo.no/index.php?action= … 4&y=13

Den 12 bog kan man også købe hvis man tegner abonnemet, jeg har den ihverfald stående, så vidt jeg husker sendte egmont et spørgeskema ud da sammen med en af de sidtse bøger hvor man blev bedt om at svare på om man var intresseret i at de evt. lavede en 12 bog med baggrundsmateriale, og det må der åbenbart have været stemning for for den udkom ihvertfald, og mon ikke der på et eller andet tidspunkt kommer en bog nr 13, selvom de lige nu siger at de ikke vil lave den.

cps skrev:

Den 12 bog kan man også købe hvis man tegner abonnemet, jeg har den ihverfald stående...

Tak for oplysningen, så har jeg endnu mere at glæde mig til ved abonnementet, som jeg var lidt sen at tegne.
Jeg troede bare ikke at den fandtes på dansk, da jeg ikke har kunnet finde nogen information om den, heller ikke på den nye www.asterix.dk , hvor ellers de 11 andre bøger bliver pænt præsenteret.

cps skrev:

... og mon ikke der på et eller andet tidspunkt kommer en bog nr 13, selvom de lige nu siger at de ikke vil lave den.

Lad os håbe det (og lad os opfordre dem til det).

hej bennadikt,
de har heller ikke gjort meget ud af at fortælle at der er en ekstra bog for folk der tegner abonnement. Det enste der står er at man får 12 bøger i serien under ders abonnement side, men intet om hvad den 12 bog indeholder.