Tråd: Min nye væg-dekoration

Jeg har netop i Kristi Himmelfartsferien fået lavet denne flotte væg-dekoration til mit værelse. Selve motivet findes i HoF Don Rosa 3, s. 181, billede 5.

Jeg er selv rigtig glad for den - især størelsen er jeg vild med. Når man kommmer ind på mit værelse, kan man dufte grillmad. Det er blækket, der dufter så godt. ;-)

Se den her -

Sv: Min nye væg-dekoration

hvor har du fået plakaten fra, og klister den sig fast på væggen? sådan ser det nemlig ud for mig... fed plakat wink

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

3 Senest redigeret af Jonas And (2009-07-15 14:06:13)

Jeg kender en, hvis far arbejder på et firma ved navn HP, der har de en kæmpe-printer, som man kan printe det ud på. Normalt kunne man hænge den op med tapet-klister, men vi fandt en billigere, og nemmere løsning, nemlig disse selvklæbende klistermærker. Så nej. Den hænger ikke selv. smile

4 Senest redigeret af sigvald (2009-07-19 20:44:40)

La meg først gratulere deg med en flott plakat! Det er ingen tvil om at du har god smak!

Det hadde dog vært fint om du hadde forminsket bildet før du la det ut slik at det både går raskere å laste det ned og det blir lettere å se det i sin helhet, slik: http://duckman.pettho.com/plakat.jpg.

Så så, Sigvald, hvem har dog tisset på din sukkermad. Lad dog knægten have den på dansk, hvis det er det han vil.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

6 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-07-15 18:21:19)

sigvald skrev:

Er det nødvendig å markere at man har et moderne kamera med stor oppløsning? Etter mitt skjønn gjør det seg bedre når størrelsen på bilder som legges ut på nettet tilpasses omgivelsene, slik: http://duckman.pettho.com/plakat.jpg.

Bilder kan lett forminskes med Irfanview.

Når det gjelder selve motivet som er valgt for plakaten, ville det nok virket proffere dersom du i stedet hadde valgt den amerikanske versjonen.

Ja, men det ville være endnu proffere hvis det var Barks. Ting kan altid blive proffere, men nu er det jo det Jonas har lyst til.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jeg har aldrig brugt andet end ImageShack eller Tinypic. :0)

Rigtig flot Jonas smile Har kun et spørgsmål...kan jeg også få en wink

Giv mig 80'ernes tegneserier tilbage eller følg mig på twitter: https://twitter.com/nishansen

Det tror jeg desværre ikke, mogwai. Den er speciallavet.. og der findes vist kun 3 a' slagsen med forskellige motiver.. indtil der bliver trykt flere på HP's kæmpe-printer. Men find dit nærmeste HP-etellerandet, og så kan du spørge dem, om de gider.. jeg fik den af Clara herindes far. Han arbejder på HP.

10 Senest redigeret af sigvald (2009-07-19 20:45:17)

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Ja, men det ville være endnu proffere hvis det var Barks.

Nei, det ville det ikke. Både Barks og Rosa var/er professjonelle tegnere all den tid tegnevirksomheten var/er deres levebrød.

sigvald skrev:
Jonas And skrev:

Jeg har aldrig brugt andet end ImageShack eller Tinypic. :0)

Høres ut som sære programmer for nerder, men det viktigste er selvsagt at de virker.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Ja, men det ville være endnu proffere hvis det var Barks.

Nei, det ville det ikke. Både Barks og Rosa var/er professjonelle tegnere all den tid tegnevirksomheten var/er deres levebrød.

Ja, ja, men både den danske oversætter og den amerikanske udgiver er proffesionelle

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Hej Jonas

tak for det. Var bare en måde og fortælle, at jeg synes din plakat var flot smile

Og Sigvald: Til orientering er jeg begyndt og benytte "rapportér" til dine negative og dårlige bemærkninger. Selvfølgelig er nogle af dem direkte morsomme - men desværre langt fra alle smile

Giv mig 80'ernes tegneserier tilbage eller følg mig på twitter: https://twitter.com/nishansen

Jeg har aldrig brugt ''Rapportér'-knappen.. heldigvis.. jeg laver ikke andet end at melde inde på Andeby.dk. ;-)

Mange tak, Mogwai! :-)

mogwai skrev:

Og Sigvald: Til orientering er jeg begyndt og benytte "rapportér" til dine negative og dårlige bemærkninger.

Denslags bør du være varsom med, slikt leder sjeldent til annet enn vondt blod mellom folk. Så langt har dette forumet i all hovedsak vært forskånet for unødig krangel om oppførsel. Til sammenlikning har det opp gjennom årene vært unødvendig mye bråk i det norske AOL-forumet p.g.a. tilsvarende grinebiteroppførsel fra lett irritable folk.

Når dette er sagt så er det selvsagt helt OK at du sier fra dersom du mener at jeg virker for "negativ", men så må da også jeg få lov til å si fra at det er mulig å forminske bilder (særlig når man tydeligvis har antatt profft verktøy til å gjøre det med) slik at bildet kommer raskt opp på skjermen når man vil se på det.

sigvald skrev:
mogwai skrev:

Og Sigvald: Til orientering er jeg begyndt og benytte "rapportér" til dine negative og dårlige bemærkninger.

Denslags bør du være varsom med, slikt leder sjeldent til annet enn vondt blod mellom folk. Så langt har dette forumet i all hovedsak vært forskånet for unødig krangel om oppførsel. Til sammenlikning har det opp gjennom årene vært unødvendig mye bråk i det norske AOL-forumet p.g.a. tilsvarende grinebiteroppførsel fra lett irritable folk.

Når dette er sagt så er det selvsagt helt OK at du sier fra dersom du mener at jeg virker for "negativ", men så må da også jeg få lov til å si fra at det er mulig å forminske bilder (særlig når man tydeligvis har antatt profft verktøy til å gjøre det med) slik at bildet kommer raskt opp på skjermen når man vil se på det.

På AOL er det i hovedsak Sigvald som forårsaker krangel og også samme Sigvald som gjentatte ganger har dårlig oppførsel, på samme måte som han hadde det på  DCML, helt frem til Don Rosa tvang han til å melde seg ut derfra.  Det kan se ut som at Sigvald nå også gir tilkjenne sin dårlige nett-personlighet også for danske donaldister.  Gled dere :-(

barl karks skrev:

På AOL er det i hovedsak Sigvald som forårsaker krangel og også samme Sigvald som gjentatte ganger har dårlig oppførsel, på samme måte som han hadde det på  DCML, helt frem til Don Rosa tvang han til å melde seg ut derfra. Det kan se ut som at Sigvald nå også gir tilkjenne sin dårlige nett-personlighet også for danske donaldister. Gled dere :-(

Legg merke til at vedkommende som her bedriver personangrep er en anonym pudding. Det sier det meste om vedkommendes (manglende) seriøsitet.