Tråd: I dag var jeg heldig!

Ja jeg var!
For jeg var i Holstebro, og var inde i ''Bogshoppen'', hvor jeg fandt solo-hæfte 10 til 50,- - hehehehe.... lykkedag! wink - og nej, jeg har ingen anelse om, om det er en retfærdig pris, men det synes jeg! :-)

Sv: I dag var jeg heldig!

Lille Hiawatha? - Prisen kommer jo helt an på standen af bladet. I Komiklex står bladet til 50,- i "Good", d.v.s. et pænt slidt eksemplar, ofte med rifter og påskrifter.
Generelt er Bogshoppen i Holstebro bestemt ikke billig med sine tegneserier. Det har jeg erfaret ved flere lejligheder, og synes man en pris er for høj, så henviser han til Komiklex. Desværre har han ikke fattet at priserne i komiklex er baseret på eksemplarer i "Fine" (undtagen AA blade).
Så hvis du har fået et rimeligt flot eksemplar for 50,-, så kan du været heldig. Tillykke med "kuppet", Jonas!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Så hvis du har fået et rimeligt flot eksemplar for 50,-, så kan du været heldig.

Den var meget flot i forhold til, hvor gammel den er. smile

Ja, det er nemlig problemet med langt de fleste antikvariater. De skeler ofte overhovedet ikke til standen, men hiver bare Komiklex frem fra under disken og prissætter blindt efter den.

På Nørregade i Århus ligger/lå en butik, der solgte Flip og Flop album til 150 kr/stk - vel at mærke album, hvor alle sider lå løse i omslaget. Og Serie Magasinet og andre (i økonomisk henseende) værdiløse serier fra 70'erne kostede 20-25 kr/stk, gerne med løst omslag eller totalt gennemtapet.

De er ikke noget værd, så fat det dog !!!

Ahhhh... så kom jeg ud med det - det hjalp :-)

At priserne i bogen så i øvrigt er "københavnerpriser", og således bør skrues lidt ned i Jyllland er en anden sag...

Thomas skrev:

Ja, det er nemlig problemet med langt de fleste antikvariater. De skeler ofte overhovedet ikke til standen, men hiver bare Komiklex frem fra under disken og prissætter blindt efter den.

På Nørregade i Århus ligger/lå en butik, der solgte Flip og Flop album til 150 kr/stk - vel at mærke album, hvor alle sider lå løse i omslaget. Og Serie Magasinet og andre (i økonomisk henseende) værdiløse serier fra 70'erne kostede 20-25 kr/stk, gerne med løst omslag eller totalt gennemtapet.

De er ikke noget værd, så fat det dog !!!

Ahhhh... så kom jeg ud med det - det hjalp :-)

At priserne i bogen så i øvrigt er "københavnerpriser", og således bør skrues lidt ned i Jyllland er en anden sag...

Ja, Komiklex er den største gang lort, der nogensinde er sat i verden! Priserne bliver skruet op, da der er folk, der bare ser tegneserier som investeringsobjekter i stil med aktier og obligationer, hvilket de jo ikke er.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Thomas skrev:

På Nørregade i Århus ligger en butik

Hæhæ - ja den kender jeg også godt!
Jeg har tit været ved at besvime i største forundring over en las af en Jumbobog til 35 kr.
(Et genoptryk fra 2005 nypris 19,50).
Og senest en masse - ekstremt lasede og påskrevne Anders And & Co. blade fra midt 70'erne til 10 kr/stk.! Det glade vanvid!
Til gengæld giver det så næsten tilsvarende gode priser for ens blade, så nu bruger jeg udelukkende butikken til at bytte med.
Jeg går ind og ser om der er noget jeg kan bruge, og er der det, så siger jeg lige et øjeblik og går ud i bilen og henter eksempelvis en stak Jumbobøger indkøbt hos den lokale genbrugsbutik til 2 kr/stk. big_smile
Jeg har også en stor stak 'værdiløse' dubletter af Anders And blade, som jeg er sikker på ender i butikken en dag jeg husker at få dem med.

madsj skrev:

Ja, Komiklex er den største gang lort, der nogensinde er sat i verden!

Det er jeg nu ikke enig i. Jeg har lige siden det første kom i 1982 haft stor glæde af bøgerne som opslagsværk. Priserne bruger jeg bare som en rettelinie...
Desuden kan man være heldig at finde ganske flotte blade som skulle ha' kostet langt mere end Fine prisen i KomikLex, netop fordi mange antikvarer ikke er klar over denne graduering! smile

7 Senest redigeret af lillestyggeulv (2009-07-23 15:29:16)

Komiklex er da ikke lort, men det med priserne er noget lort, for det hæver prisen i mange butikker.

Og så en dag hvor jeg står i Faraos Cigarer Lyngby, og har fundet nogen blade fra 1961, så jeg kunne gøre denne årgang komplet i samlingen, så hiver ekspedienten bogen frem, og siger: 25 stk. Jeg ville højest have givet 15, men jeg lagde i stedet alle sammen tilbage, og sagde at jeg ikke skulle have dem. I dette tilfælde har de sat prisen højere end Komiklex-prisen, og standen var højest i very-good. - Ikke engang.

Andeby-centrum.dk

... sagde hvad?

Fejl = rettet.

Andeby-centrum.dk

Komiklex er da et fantastisk værk - helt klart den bog, jeg har læst mest i !

Det er genialt som opslagsværk, hvis man finder en gammel tegneserie, man skal have lidt info omkring.
For samlere af Anders And-indlæg er der også en fin oversigt bagerst i bogen.

Og priserne er da også vigtige. Når man som jeg sælger en del, er det bare at gange priserne med ca. 1,5 og lægge det på QXL :-)

11 Senest redigeret af Hans (2009-07-24 01:21:35)

Thomas skrev:

Det er det jeg mener! I holstebro (der er kun det samme antikvariat) har jeg f.eks. set slidte albums med et hjørne skåret af (= udsalgsalbum) prissat efter Komiklex. Ærgerligt at sådan et antikvariat har monopol i byen.
Komiklex er ok og et uundværligt værktøj for en samler, men nogle af priserne er helt hen i vejret. Det gælder især AA blade fra 50erne. Da det nye Komiklex udkom var de alle sat op med 50-100%! D.v.s. fra den ene dag til den anden var alle AA blade fra 50erne pludseligt blevet MEGET mere værd - ifølge Komiklex altså. Deres reelle værdi er dog meget lavere, og det kan man se hver dag på QXL! Så man er godt dum hvis man køber gamle AA blade til Komiklexpriser. Man skal selvfølgelig købe dem privat f.eks. på QXL...

det er jo klart at når komiklex kun udkommer hver 10 år - vil der ske en udvikling i prisen. ikke fra den ene dag til den anden - men løbende over perioden mellem de 2 kataloger

Hvornår kommer der overhovede en ny Komixlex?

14 Senest redigeret af lillestyggeulv (2009-07-24 13:45:58)

Der kom en i 1997 og en i 2005, og imellem dér er der, 7 år, så måske i 2012? ...

Andeby-centrum.dk

Æv, der er et stykke tid endnu... :-(

Jonas And skrev:

Æv, der er et stykke tid endnu... :-(

kommer vel an på om man køber eller sælger. Hvis du skal ud at købe i eksempelvis Faraos cigarer er det da en klar fordel, at der ikke er kommet et nyt eksemplar med fordoblede priser.

Skal du derimod sælge din samling er sagen jo det modsatte

...og om lidt er kaffen klar

Det sidste Komiklex kom i 2006 (og dækker udgivelser til og med 2005), så det varer nok nogle år før der kommer en ny udgave. Der gik jo 9 år mellem 1997 udgaven og 2006 udgaven.