Sv: Er andeby lidt for fuldt af hemmelige efterretningstjenester?

anden skrev:
Greven af Saint-Germain skrev:
anden skrev:

Og der er enda gået rygter om at flere professorer, er en og samme person! wink

Ondsindede løgne.

Det er helt sikkert brutopiske spioner, der har spredt dem!

Eller også har nogle hemmelige agenter fra andeby opsnappet det?

Give peace a chance!

asterix skrev:

For ca. to måneder siden kunne man læse den første historie i en serie om "Dobbelt-A" i jumbobøgerne. Det satte nogle tanker igang hos mig.
For var det ikke ved at være lidt for meget? Der var både VET (Von And Efterretningstjeneste) TOT (Temning af overnaturlige trusler) AET (Andeby efterretningstjeneste), der også har en konkurrent, et par konkurrerende agentfirmaer i jumbobogen "Styr dig, Anders", flere konkurrerende agentfirmaer i VET-historierne, ikke at forglemme: stålanden, og sådan kunne jeg blive ved! Og nu er der også en hemmelig agent på forsiden af Rappet! (Jeg har aldrig set pågældene agent før, hvilket tyder på at der er så mange hemmelige agenter i andeby at de er umulige at holde styrpå!!!). Og de fleste af alle disse agentfirmaer er Anders jo åbenbart med i... er det ikke lidt for meget?
Der var engang hvor Anders bare var en uheldig and med tre uvorne (dog nogengange klogere end Anders, og nogengange grønspætter) nevøer og en rig onkel. Det var ikke lige den oplagte James Bond eller Luke Skywalker som han er i jumbobogen "Stjernestyrken"! Tager de sig ikke lidt for mange friheder? Helt ærligt - selv 007 er ikke med i mere end et agentfirma, og det er endda statsfinansieret!
Lad dog Mickey Mouse om at være dedektiv!
Hvad synes i? Er andebyfigurerne ved at blive lidt for meget hemmelige agenter?

Syntes Dobbelt-A historierne er spændende. Og nej, jeg har ikke noget imod de agent-historier de putter i Anders And blade, Jumbobøger eller lign.. smile

28

Fandt lige dette blog-indlæg af vor egen David Gerstein - om TOT-serien:
http://ramapithblog.blogspot.com/2009/0 … amers.html

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
asterix skrev:

Nej selvfølgelig ikke... men Egmont må da kunne sige at nu samler de sig under nogle få... andeby bliver jo mere urealistisk end det er i forvejen med så mange efteretningstjenester og agenturer. andeby er trods alt kun en by - ikke et land (selvom de kan stille op ved de olympiske lege...)

Egmont lavede TOT og A-38... resten blev, mig bekendt,  lavet i Italien.

Jeg fik pludselig en sjov teori: Er byen Andeby hovedstad i et lan kaldet Andeby, der kun grænser op til USA. De kan jo deltage i de Olympiske Lege. Siden det har en havn, må det ligge ved kysten, eller en stor flod. Da europæeren Francis Drake kunne tage dertil på den tid, må det have været ved østkysten. Det må grænse op til USA på samme måde som Portugal grænser op til Spanien. De har meget amerikansk kultur, og de bliver altid beskrevet som Amerikanere af Don Rosa. Det må også være et meget lille land, der sandsynligvis er på grænsen mellem to stater.

Hmm... Kunne SAD være interesserede i denne teori? Nils Jakob, vil du måske sende min teori ind til din EksaminAnd?

Don Rosa har på et kort (det er med i en af HOF'erne - kan ikek på stående fod huske hvilken) lokaliseret andeby på USAs østkyst. Man kan finde ud af det præcise sted ved at sammenligne det med et almindeligt Amerika-kort. Har aldrig prøvet, men det kunen evt. løse dine problemer med at lokalisere andeby...

Og tilbage til den egentlige debat: Siden jeg lavede dette emne er jeg faldet pladask for dobbelt-A, så nu har keg ikek mere noget imod agenthistorier i AA&co... Carl barks lavede mig bekendt også en god håndfuld agenthistorier (har i hvert fald læst én med en hulens masse agenter på en strand og en tyrefægter, der var agent, en kvinde der var ond, god, ond og god - eller et eller andet... den er vist i en guldbog), så måske er det alt i alt ikek så slemt med den overflod af Agenter... Selvom jeg stadig synes det er mærkeligt med så mange agenter samlet på så lidt plads.

30

Det er dangourous Disguise du tænker på - og ja, der er kontra-kontra-spioner med i - så det er da virkelige agenter.

Staten Andeby ligger i hedder jo Calisota ifølge flere andefortællere - men hvordan byen kan deltage i OL, VM osv. bunder vel i at Andeby også tænkes som en del af det land hvori historien læses? Eller?

I Tunesien hedder hovedstaden så vidt jeg husker Tunis. Andeby kunne være en mere udviklet form, hvor USA i Stella Anatinum hedder Andeby samtidig med at byen også hedder Andeby, og at der så er mulighed for at de olympiske lege foregår i landet andeby, mens byen Andeby har en borgmester... Det er dog lidt langt ude, da de fleste tegnere mener at andeby ligger i USA...

32 Senest redigeret af Don-Rosas-samlede-værker. (2009-10-20 13:55:38)

I landet Liechenstain hedder hovedstaten også liechenstain. Så det er da muligt

stupid, stupid
rat creatures