1 Senest redigeret af sigvald (2010-01-18 13:14:22)

Tråd: DDF(r)-Tur til Færøyene?

http://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%A6r%C3%B8erne

I løpet av foregående decennium fikk jeg besøkt både Bornholm, Island og Svalbard. Det jeg nå savner er en tur til Færøyene - både for å besøke en av få deler av Norden jeg fremdeles ikke har fått besøke, men også av såvel faglige som donaldistiske grunner.

Nå som AC er ferdig med sin bibliotekar-utdannelse kunne det kanskje være en idé å få til en DDF(r)-Tur til Færøyene - hvor vi sikkert kan tas imot av vår kjære venn (og DDF(r)-medlem) Benadikt Joensen i Tórshavn? Er det eventuelt flere som kan tenke seg å være med meg og AC på en slik tur?

Sv: DDF(r)-Tur til Færøyene?

God idé, Sigvald - og jeg kan huske at vi har snakket om det før. Måske vi skulle lægge turen i sommrhalvåret så vi ikke må aflyse pga. vejret, som det netop skete her tidligere på måneden med min tur op til dig. Håber at flere har lyst til at tage med - dog, hvad vigtigere er, håber jeg at Benadikt har lyst til at få besøg af os. Benadikt kender i hvert fald både Jens (en af vore friluftsmedlemmer, som sover i bivuak på møder - sejt!) og mig fra besøg her i Vildbjerg, og ved at vi donaldister er hyggelige folk smile

Hvis der så også er saga-historie at studere på øerne er det bare en ekstra god grund til at tage derop!

Færøerne er så smukt et land, at jeg selv kunne finde på at tage derop igen, og så virker Benedikt som en spændende og flinker fyr...

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Denne tråd er gået mig forbi af en eller anden årsag.

I er meget velkomne til Færøerne, og som AC skriver, er det nok bedst i sommerhalvåret. Rejsen er dog dyrest i juni-juli.

Jeg bor 20 km udenfor Torshavn, så det er ikke noget problem at møde jer i Torshavn og være vært og guide. Jeg kan selvfølgelig også finde indkvartering, nogle kan logere hos mig.

Vi kan evt. leje et hus billigt i en af de små bygder, hvis I har lyst til at se noget af Færøernes natur udenfor hovedstadsområdet.

benadikt skrev:

I er meget velkomne til Færøerne, og som AC skriver, er det nok bedst i sommerhalvåret. Rejsen er dog dyrest i juni-juli.

Jeg bor 20 km udenfor Torshavn, så det er ikke noget problem at møde jer i Torshavn og være vært og guide. Jeg kan selvfølgelig også finde indkvartering, nogle kan logere hos mig.

Vi kan evt. leje et hus billigt i en af de små bygder, hvis I har lyst til at se noget af Færøernes natur udenfor hovedstadsområdet.

AC, kanskje dette bør være en aktuell sak å drøfte i løpet av vintermøtet? Jeg ser fire alternativer for sommeren 2010:

a) DDF(R)-tur til Stavanger.
b) DDF(R)-tur til Færøyene.
c) DDF(R)-turer til både Stavanger og Færøyene.
d) Ingen DDF(R)-tur sommeren 2010.

PS!
Benadikt, det er fint med natur, men personlig er jeg enda mer interessert i historiske steder, minnesmerker og muséer. Finnes det noe slik i tilknytning til sagaenes beretninger om f.eks. Sigmund Bresteson og Trond i Gata?

Jeg stemmer da for c - i hvert fald ud fra det håb at jeg har arbejde til den tid, og får løn så jeg har råd til det - og ferie ligeså til det.

Vi er velkomne til at tage det op på mødet - der er ytringsfrihed - dagsorden og tidsplan er dog skrevet ud, så det skal evt. sparkes ind et sted med håndskrift hvis det skal på som officielt punkt smile

Husk AC, som nyuddannet har du ikke optjent fuld ferie før du har været ansat fra januar til januar!
Men er du medlem af en A-kasse kan du få lov til at få tre uger på dagpenge!...

Nå sidespring til side, så ville jeg også møggerne med begge steder, men tvivler på at jeg har råd til en tur til færørene... Men stavanger skulle nok kunne lade sig gøre smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Har jeg godt nok intet hørt om - er også kun på vej ind i a-kassen.

Men man har vel stadig weekender (bortset fra lørdags- og søndags-vagter) og 37-timers-arbejdsuger? Ellers kan jeg da lige så godt først som sidst aflyse både Komiks, sommermøde og raptus for mit vedkommende.

Glæder mig til lige at orientere mig om dette - for jeg er egentlig ret glad for at være færdig efter 8 års uddannelse...

Jo selvfølgelig har du weekender og en 37 timers arbejsuge, med mindre du er ansat til andet smile
Men ferie er noget man tjener op til, og derfor er det først efter lidt over et år, at man har ret til ferie!

10

Jeg får 4 uger kan jeg se.

Fra min a-kasse:
Er du optaget mellem 1. januar og 30. april, har du ret til 5 dage med feriedagpenge i det ferieåre du bliver optaget i, samt 15 dage i næste ferieåret, der begynder 1.maj.
Kilde: http://www.aak.dk/Feriedagpenge/Feriepe … yuddannede

Oki jamen det var da lidt bedre smile