101 Senest redigeret af Stefan (2010-02-08 17:09:55)

Sv: Vintermøde 2010

sigvald skrev:

Merk at journalisten [...] har oversett det faktum at det også var en nordmann og en svenske til stede på møtet[...]

Detta anges visst i artikeln! Under den stora bilden har du tre små bilder -- klicka på den tredje av dem.

Der var da noget mere i den elektroniske version end i den trykte.
Nej hvor blev jeg skuffet, ikke engang et billede.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Stefan skrev:
sigvald skrev:

Merk at journalisten [...] har oversett det faktum at det også var en nordmann og en svenske til stede på møtet[...]

Detta anges visst i artikeln! Under den stora bilden har du tre små bilder -- klicka på den tredje av dem.

Nok et tegn på svak og tendensiøs journalistikk. Norge kommer før Sverige i alfabetet og burde vel dermed vært nevnt først?

104

Bornholmerand - hvilken avis er det du har læst - der var da 3 billeder i avisartiklen - og den spreder sig over side 2 og 3 i 2. sektion - Anders selv er endda på forsiden og henviser til artiklen.

Sigvald - Sverige ligge tættest på Danmark, derfor bliver det nævnt først. Beklager hvis du føler dig som nr. 2 eller 3 - det kender vi godt fra visse franskmænd i kongefamilien.

Du er lidt sjov - først klager du over at de to udenlandske gæster ikke er nævnt. Når du så hører at de er nævnt klager du over at du ikke selv er nævnt først. smile "Your glass looks empty my friend - alllow me to refill it!"

AC skrev:

Sigvald - Sverige ligge tættest på Danmark, derfor bliver det nævnt først.

Tror du at f.eks. Mathias er enig i dette? Fakta er vel at Sverige er nærmest Sjælland, mens Norge er nærmest Jylland?

sigvald skrev:
AC skrev:

Sigvald - Sverige ligge tættest på Danmark, derfor bliver det nævnt først.

Tror du at f.eks. Mathias er enig i dette? Fakta er vel at Sverige er nærmest Sjælland, mens Norge er nærmest Jylland?

Kvar tar du det frå?

Eg har ikkje satt meg ned og målt med linjal, men basert på augemål har eg det inntrykket at Sverige er nærare Jylland enn Noreg er.

Uansett, kvifor i alle dagar spelar det ei rolle kva rekkefølgje dei to landa er nevnt i ... og kva har det med «svak og tendensiøs journalistikk» å gjera?

Enkelte blir aldri fornøgde ...

107 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2010-02-11 11:03:49)

AC: Århus Stifttidende mandag. Kommer den i flere oplag?

Bornholmer-anden skrev:

Noget kunne tyde på det, for mine svigerforældre har også fået en udgave uden billeder.
Den indeholder kun den lille spalte på side 4 i hovedsektionen.
Forskellen på de to aviser ses tydeligst på forsiden, hvor 'luksus' udgaven har en RAPlende Anders And plantet øverst i venstre hjørne hen over overskriften. Det har den 'billige' udgave ikke.

109 Senest redigeret af sigvald (2010-02-11 15:38:14)

alicce skrev:
Bornholmer-anden skrev:

Noget kunne tyde på det, for mine svigerforældre har også fået en udgave uden billeder.
Den indeholder kun den lille spalte på side 4 i hovedsektionen.
Forskellen på de to aviser ses tydeligst på forsiden, hvor 'luksus' udgaven har en RAPlende Anders And plantet øverst i venstre hjørne hen over overskriften. Det har den 'billige' udgave ikke.

Du eller andre sørger selvsagt for at AC/arkivet mottar den beste utgaven?

Her er et scan fra "den billige udgave", glæder mig til at se resten.

http://img219.imagevenue.com/loc945/th_04735_stiften_122_945lo.jpg

111

Arkivet har 6 eksemplarer af den gode udgave med billedet (de 4 er til salg til jer der skrev jer op) - og scan af Skanderborg ugeavis med hele artiklen og de tre billeder på 1 side. Nu vil jeg egentlig også gerne have den udgave Steffen har - vil du sende mig et stort scan Bornholmer-and?

AC
Den lille artikel som Bornholmeranden har, er identisk med den der ligeledes er på side 4 i de aviser du har smile

Svak og tendensiøs journalistikk er efter min mening at sige "det første eksemplar fra 1949".

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

114

Tak Jan, for info.

Jeg kan ikke rigtig se nogen fejl i artiklen - det første nummer af AA&Co. udkom da netop i 1949 - hvis der er noget forkert i det, tror jeg du skal skyde Jan og mig og ikke journalisten smile

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Svak og tendensiøs journalistikk er efter min mening at sige "det første eksemplar fra 1949".

Ja undskyld mig - men her er jeg altså faldet af vognen....!?!

AC skrev:

Jeg kan ikke rigtig se nogen fejl i artiklen

Det kan jeg, det er godt nok ikke mht. AA#1, men det var et indonesisk blad, ikke det indisk.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

alicce skrev:

Ja undskyld mig - men her er jeg altså faldet af vognen....!?!

Når man siger "det første eksemplar" mener man "Den første samling papirer der fik trykt alle siderne, og som var lavet for lovligt videresalg". Når man siger "det første nummer" mener man "alle blade som har dette indhold".

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Når man siger "det første eksemplar" mener man "Den første samling papirer der fik trykt alle siderne, og som var lavet for lovligt videresalg". Når man siger "det første nummer" mener man "alle blade som har dette indhold".

Dette lyder helt korrekt!

119

Den diskussion kan i lige så godt tage på engelsk - hvad betyder for eksempel ordet copy?
Skal det første eksemplar være det første eksemplar der kom ud af trykpressen? Hvordan vil du tjekke hvem der har det blad? Om det eksitserer længere? Vi må lige være enige om at det er en donaldist-forening det her - vi kan godt lave sproglige fejl en gang imellem, hvis det da er det. Vi er ikke universitetsuddannede lingvister smile

Niels Jakob - rent faktisk sad jeg og viste journalisten 3 INDISKE blade big_smile Ja, vi havde også indonesiske blade med, men det var de indiske jeg lige fandt frem og viste hende.

Der er kommet lidt flere billeder fra mødet op på foreningens hjemmeside:
http://ddfr.dk/2010/02/vintermoede-2010/