1 Senest redigeret af sigvald (2010-02-03 20:47:00)

Tråd: PC med Excel på Vintermødet!

Årets vintermøde-quiz er nå klar. Temaet er Don Rosa og quizen er ganske omfattende/krevende, men så vil også premien være deretter. For å kunne gjennomføre quizen som planlagt er jeg imidlertid avhengig av en PC med Excel for å kunne føre nøyaktige resultatlister. Finnes dette på møtestedet - eller er det en vennlig sjel som har en bærbar PC/Laptop med Excel?

Quizen er inndelt i 3. runder.

1. runde
Består av 20 spørsmål, hvert med fire avkryssningsalternativer. Alle kan delta i denne runden.
De 8. beste går videre til 2. runde og tar med seg sin poengsum fra 1. runde. AC, kan du komme med et anslag over hvor mange som blir med i 1. runde?

2. runde
Består av 12 spørsmål - uten svaralternativer. Her skal deltakerne selv skrive svaret. Det gis 2 poeng for hvert riktig svar.
De 3. beste (pallen) går videre til selve finalerunden.

Finalerunden
Denne vil jeg ikke vil si mer om nå enn at deltakerne starter på 0, og at det blir a little something special...

Sv: PC med Excel på Vintermødet!

Jeg har så du må gerne låne min computer!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Ca 20 deltagere - sådan alt afhængigt om måske'erne er til stede på det tidspunkt.

Med en excel-quiz tænker jeg på om jeg evt. skal lave en lille ændring i det program jeg havde lavet - nemlig sådan at din quiz er sidste tidsplans-punkt om lørdagen - så er der ligesom en buffer.

Os der har været med længst har før prøvet en excel-quiz bygget op efter point-systemet fra premier league - det var til sommermødet i Odder hos Lars i 2004.

sigvald skrev:

Finalerunden
Denne vil jeg ikke vil si mer om nå enn at deltakerne starter på 0, og at det blir a little something special...

Hva var overraskelsen? smile

Harry, nymotens og suspekt.

dingus skrev:
sigvald skrev:

Finalerunden

Hva var overraskelsen? smile

I finalen fick deltagarna varsitt A3-papper med rutor från Don Rosa-serier, och så skulle de finna D.U.C.K.-dedikationerna så fort som möjligt. AC var snabbast. Själv åkte jag ut i andra omgången: Sigvald gav mig inga poäng när jag svarade att Don Rosas fru hette fru Rosa eller att den stad/plats som Don Rosa växte upp i hette USA. USA är väl en plats? wink