1 Senest redigeret af sigvald (2010-02-16 14:15:00)

Tråd: Redaktørskifte i Rappet

Som de aller fleste vel har fått med seg går Rappet for tiden gjennom et redaktørskifte. Dette går forhåpentligvis veldig bra. Da jeg ankom vintermøtet var noe av det aller første jeg så Thomas P. Lauritsen (redaktør for Rappet #2-9), Ole Damgaard (redaktør for Rappet #10-15) og Niels Jakob Søe-Loft (den nye redaktør) i engasjert samtale. Dette signaliserer kontinuitet og lover riktig bra for fortsettelsen.  smile

Erfaringene fra forrige redaktørskifte viser imidlertid at det ikke er noen garanti for at alt går 100% på skinner med en gang. AC har f.eks. påpekt at Ole urettmessig fikk kritikk fordi kommunikasjonssvikt i forbindelse med redaktørskiftet medførte at enkelte ting/planer som var avtalt med avgående redaktør (Thomas) falt bort, rett og slett fordi det ikke fulgte med på "flyttelasset".

Nå vet ikke jeg om det er noen nedfelt "policy" at de avtaler som en redaktør inngår er bindende for den neste? Men jeg går ut fra at vår nye redaktør bare vil sette pris på om alle som fra før redaktørskfitet har hatt Rappet-prosjekter på gang, tar konktakt og sjekker at alt er i orden - og eventuelt oppdaterer redaktøren om status i arbeidet o.s.v.? Selv har nettopp send Niels Jakob en illustrasjon jeg tidligere har sendt til Ole.

Sv: Redaktørskifte i Rappet

Jeg kan kun bakke op om Sigvalds råd om lige at minde den nye redaktør om det hvis man har haft aftaler om en artikel, illustration eller andet til rappet.

Og så er jeg i øvrigt enig - det var fedt at se et helt hold af redaktører på samme møde smile Vi savnede kun redaktøren for nr. 1 - Søren H.

Sv: Redaktørskifte i Rappet

Det vil bliver modtaget med et tak, så undgår vi evt. misforståelser. Skriv til: redaktion [at] ddfr [dot] dk

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"