1

Tråd: Evt. møde sammen med den tyske søsterforening

Har mailet sammen med min kollega i DONALD (Hr. Nærigpind (Geizhals!) Thorsten Bremer) - og vi fik en idé om at vi kunne holde et fællesmøde i DK engang - måske i 2007. Ligesom vi holdt fællesmøde med svenskerne nu her for nogle uger siden. Er det noget froummedlemmerne her har kommentarer til.
Jeg ved der er meget lang tid til - og de af jer der har tysk i skolen nu, har haft det to år mere til den tid :-)

(Jeg er TYSKlærer Bwahaha...)

Sv: Evt. møde sammen med den tyske søsterforening

Jeg er netop vendt hjem fra ferie i Tyskland, Tjekkiet og Polen... Og fik selvfølgelig nogle blade med hjem.. besøgte et spændende antikvariat i Prag, med mange sjove ting, dog ikke så meget Disney.. I Tyskland ville jeg købe det nyeste miki blad men i stort set alle butikker og tankstationer var der nogen der havde stjålet indlægget (en latterpose) ... Men det lykkedes dog at finde et indtakt blad.. Har netop fået et Egyptisk AA blad, og det er sjovt at læse AA bagfra .. hvis man da kan læse hebraisk..

Nå men det kunne da også være sjovt at møde den tyske forening, men jeg snakker ikke et kvæk tysk...

The Collector

Øhm, Frank, taler de ikke arabisk i Egypten? AA udkommer også i Israel, på hebraisk, men jeg ved ikke om de også har det blad i egypten.

Fik du det blad fra det arabiske forlag, al-arabia der udgiver bladene i de arabiske lande nu?

Jeg fungerer gerne som tolk til et sådant møde engang i 2007 - hvis det er noget der er stemning for. Man kunne jo overveje at holde nogle dele af mødet samlet og andre i hold - for at tage hensyn til de mange der ikke er så sprogkyndige. (Synes dog det gik meget godt i Ballerup, med både norsk, svensk og engelsk)

Ja, jow, norsk, svensk og engelsk er ok....men tysk, øhhh, det du'r jeg ikke til. Slet ikke. Kan de muligvis tale engelsk, de tyske donaldister?

Die deutsche Donaldisten sollen sehr willkommen sein, es ist immer spaB neuen Leute zu treffen.

Ja, jeg kan da tale lidt tysk, ejer også en enkelt bog på sproget.

Livet er hårdt, MEN uretfærdigt...

Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda!

Weinberger skrev:

Jeg er netop vendt hjem fra ferie i Tyskland, Tjekkiet og Polen... Og fik selvfølgelig nogle blade med hjem.. besøgte et spændende antikvariat i Prag, med mange sjove ting, dog ikke så meget Disney.. I Tyskland ville jeg købe det nyeste miki blad men i stort set alle butikker og tankstationer var der nogen der havde stjålet indlægget (en latterpose) ... Men det lykkedes dog at finde et indtakt blad.. Har netop fået et Egyptisk AA blad, og det er sjovt at læse AA bagfra .. hvis man da kan læse hebraisk..

Nå men det kunne da også være sjovt at møde den tyske forening, men jeg snakker ikke et kvæk tysk...

Hvor ligger det antikviariat henne af i prag?
Er der nede lige i øjeblikket..

DanielB skrev:

Har netop fået et Egyptisk AA blad, og det er sjovt at læse AA bagfra .. hvis man da kan læse hebraisk...

Egyptiske blader er på arabisk. Hebraisk brukes i Israel.

Fuglsang skrev:

Die deutsche Donaldisten sollen sehr willkommen sein, es ist immer spaB neuen Leute zu treffen.

Wir heissen sie willkommen smile Deutsch ist eine sehr tolle Sprache, und gar nicht so schwer smile

Symbolet for dobbelt s (ved ikke lige hvordan man laver det) er iøvrigt næsten afskaffet, det bruges kun efter dobbelt vokaler, som eksempelvis ei

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."