Sv: Sommermøde i Køge 2010

Bornholmer-anden skrev:

Det har noget at gøre med zoner. Til København H kører du gennem en masse zoner, men kører du til Helsingør, så "tror" maskinen, at du kører i en bue udenom, og så er der ikke så mange zoner.

Biljetten skrev:

FRA
Hovedstadsområdet
(Alle)
TIL
Helsingborg
(G)
VIA Helsingør-H.borg

Jag tolkar detta som att jag har betalat för samtliga danska zoner samt för en svensk zon. 103:50-kronorsbiljetten hade gällt för samma danska zoner men inte för den svenska.

Det er bare fordi DSB (og for den sags skyld også Movia, som står for busserne) med vilje laver reglerne så snørklede og uforståelige som overhovedet muligt, så der er så mange folk som muligt, der kommer til at betale for meget.
Jeg har før hørt om det med, at det er billigere at købe en billet fra et eller andet sted syd for København til Helsingborg end til København. Jeg kan dog ikke huske hvorfor.

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

Så er indslaget set via nettet!

Faktisk et særdeles fornuftigt indslag må jeg sige! Klart et af de bedre der er lavet!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Ja, det må man sige! For en gangs skyld et rigtigt godt indslag. De blev osse betydeligt længere og filmede end tidligere filmhold.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

55 Senest redigeret af Hans (2010-07-27 05:04:30)

Stefan skrev:

Tack för ett riktigt trevligt möte! Tåget hem blev cirka 40 minuter försenat, men jag kom ändå med på nattens näst sista tunnelbana hem från Stockholms central.

Är det för övrigt någon som kan förklara det danska biljettsystemet för S-tågen? En biljett Ølby-Köpenhamn H kostar 103:50 kr medan en biljett Ølby-Helsingborg (med byte vid Köpenhamn H och Helsingör) bara kostar 76 kr om man köper biljetten i myntautomaten vid stationen. Varför är en längre resa billigare än en kortare resa? Internationella resor är förvisso momsfria, men även exklusive moms är resan till Helsingborg billigare.

Stefan, jeg kan ikke forstå at du betalte 103,50 kr. for at rejse med S-toget fra København H til Ølby, for da vi andre rejste den samme strækning betalte vi 43 kr. Vi fik godt nok rabat da vi havde købt et klippekort til alle zoner, men det kan vist ikke alene forklare den store prisforskel.

Der er forresten ikke mange som kan forstå zone-systemet i hovedstadsområdet. Det virker tit ulogisk, og det samme gælder priserne på visse togstrækninger i Danmark, hvor det kan være billigere at rejse én vej end en anden, selvom destinationen er den samme.

56

Jeg vil føje mig til koret og takke for et superfint møde. Jeg fornemmer at særligt besøgene var gode tiltag, så vi må finde noget lignende eller noget andet til næste gang.
Synes Lorry-indslaget blev supergodt og alsidigt - Direkte link er http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx … 16&r=5

For øvrigt vil jeg også gerne se jeres billeder - allesammen - så vækger jeg ud til de grønne billedalbum som jeg så kan medbringe til næste møde.

Det bliver efter al sandsynlighed på Fyn. Potentielle mødeafholdere er meget velkomne til at melde sig hos mig.

Hans skrev:

Vi fik godt nok rabat da vi havde købt et klippekort til alle zoner, men det kan vist ikke alene forklare den store prisforskel.

Jo, det er netop prisforskellen på en enkeltbillet og et klip på alle-zoners-kortet.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Super fedt indslag!

Jeg tjekkede dages Dagbladet, men ingen quiz. Til gengæld fik jeg lov til at hente en stak Lørdagsavisen fra før mødet (scannet tidligere i tråden).

Det var faktisk et rigtig godt indslag big_smile

The Master of the Mississippi

Solens Søn skrev:

Jeg tjekkede dages Dagbladet, men ingen quiz. Til gengæld fik jeg lov til at hente en stak Lørdagsavisen fra før mødet (scannet tidligere i tråden).

Du må gerne gemme et eksemplar til mig hvis det er muligt.

Rygtet vil vide, at TV2Lorry's indslag (eller dele af dette) også blev brugt i Landet Rundt i week-enden.
Har ikke selv set det, men var blevet genkendt ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Nu er det ved at være et stykke tid siden, mødet blev afholdt, så dette må være det sidste medieindslag i den anledning. Seneste udgave af Lørdagsavisen bragte følgende:

http://img829.imageshack.us/img829/9166/lrdagsavisen070810.png

Jeg har 3 ekstra eksemplarer, hvoraf ét er reserveret til arkivet.

64

To lørdagsavis-artikler, to dagbladsartikler, et lokalradioindslag, et regional-tv-indslag og en genudsendelse på Set & Sket - Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme på et tidligere møde der har haft SÅ meget mediedækning - Fedt smile

Solens Søn skrev:

Nu er det ved at være et stykke tid siden, mødet blev afholdt, så dette må være det sidste medieindslag i den anledning. Seneste udgave af Lørdagsavisen bragte følgende:

Jeg har 3 ekstra eksemplarer, hvoraf ét er reserveret til arkivet.

Jeg vil meget gerne købe et eksemplar, hvis du stadigvæk har flere tilbage!

Udmærket artikel!

To lørdagsavis-artikler, to dagbladsartikler, et lokalradioindslag, et regional-tv-indslag og en genudsendelse på Set & Sket - Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme på et tidligere møde der har haft SÅ meget mediedækning - Fedt smile

Fire artikler? Jeg husker kun de 2-3 artiker fra Køge lokalavis, som er blevet lagt ud her.
Er de alle sammen lagt ud her? Ellers må I meget gerne gøre det!

Lokalradio inslaget er jeg desværre gået glip af. Jeg håber at nogen har optaget det på bånd, så jeg måske kunne komme til at høre det ved lejlighed.

Det var i øvrigt et kanon-godt TV indslag - og et kanon-godt sommermøde!

Ja, der var noget i Dagbladet mandag efter mødet:

http://img37.imageshack.us/img37/5843/dagbladet260710.png

P.s.: Lailas hoved er ikke beskåret i avisen, bare rolig.

Fint fint - dog med stave/slåfejl hist og her...

Og er glad for, at hele mit hoved fik lov til at komme med wink

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Fint fint - dog med stave/slåfejl hist og her...

Og er glad for, at hele mit hoved fik lov til at komme med wink

Tak for det, Niels Jakob! Fin lille artikel. - Og jeg er glad for at min nakke fik lov at komme med  wink