Tråd: Biografbasker kopierer Anders And

Vil lige dele dette link med jer!

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/08/05/100606.htm

Sv: Biografbasker kopierer Anders And

Jeg tænkte præcis det samme da jeg sad i biografen. Men jeg har så også ment at "I Drømmeland" havde en del tilfælles med The Matrix. Det sjoveste er jo så at historiens plot er hentet fra The Cell. Så måske det bare ikke er en særlig original historie (længere).

Ce soir.. en garde!

Man kan læse mere her.

http://nummer9.dk/nyheder/inception-anders-and-plagiat/

Arpin Lusene skrev:

Jeg tænkte præcis det samme da jeg sad i biografen. Men jeg har så også ment at "I Drømmeland" havde en del tilfælles med The Matrix. Det sjoveste er jo så at historiens plot er hentet fra The Cell. Så måske det bare ikke er en særlig original historie (længere).

præcis, så de har faktisk taget ideen fra nogen der har taget den fra nogle andre wink Men der er jo så mange klassikere som (når det kommer til stykket) ikke er klassikere. Men det er da ærgeligt at de ikke selv har fundet på ideen.

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

ved i om historien er udkommet på dansk - og i hvilket nummer?

MVH. David Flyckt

Den unge samler skrev:

ved i om historien er udkommet på dansk - og i hvilket nummer?

Den er udkommet som tillægshæfte til Anders And & Co. 49 2002 og i Hall of Fame 26.

Ok mange  tak, så vil jeg lige se efter  wink

MVH. David Flyckt

Måske var det derfor den franskmand, der i sin tid gav Don idéen til historien ikke ville have sit navn offentliggjort da det kom til stykket - at han havde taget plottet fra en film (The Cell) som Don måske ikke have set? I hvert fald kan man jo i dag kun se hans initialer i første rude i serien - i nogle andre flammer end der hvor D.U.C.K. står

På det italienske forum skriver Don på denne side: http://www.papersera.net/cgi-bin/yabb/Y … 56543/3060

"It sounds like another typical modern American movie with gorgeous but overblown visual effects, brainless action sequences, and characters I wouldn't care about. But I enjoy eye-candy for what it is. I'll probably rent the DVD next year.

I tried browsing all the Internet chatter about the movie being based on or similar to my story, but finally I had to stop reading due to frustration caused by:
•How much gross misinformation about the matter is caused by careless people getting factual details wrong, which spreads like a domino effect across the Internet, screwing up all proper data about that story in particular and Donald Duck/Uncle Scrooge comics in general.
•How many commentators (virtually all American) have so low regard for comics that they pooh-pooh the very idea as a farce, or don’t bother to investigate any accurate data on the matter.
•How many commentators (virtually all American) know nothing about $crooge comics (or that Disney comics even exist) and think this is all about that “DuckTales” TV series and nothing more.
•How many sites show a link to the on-line story which contains no other links to show anyone anything about Disney/Barks/Duck comics or anything else, so that they are getting one iota of info in the midst of a vast desert of ignorance. Also, the site does not give any info about when and how the story was created or published or has appeared. (Or WHO wrote & drew it!)

As for whether the movie swiped ideas from my story, fortunately I don't need to worry about that. That story is not my property -- it belongs to Disney. If they decide to sue the INCEPTION people and make millions more $ off my story, I would not see a cent of it. I'm used to that."

10

Et citat fra debatten på ekstrabladet - Kilde: http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/f … z0ziIkIKmP

Så tør øjnene og kom videre. Er filmen god so what om en åndet tegneserie har lavet noget a´la samme koncept før. Tvivler på lige så mange har læst præcis det afsnit af anders and eller at det har indtjent lige så mange penge som Inception.

Hmm...

Nu har jeg ikke set denne film, men det er forekommet, at film er inspireret af Anders And-historier.

Jikus, jakus, jokus, det betyder Venlig hilsen,

Mogens