Tråd: nyt på siden

Hej, har bare lige lagt mærke til, at vi er gået fra over 1.000 brugere, til ca. 850?? hvordan kan det lade sig gøre?

samt andre ting på siden ændret, som f.eks. er nogle ting blevet til engelsk, og så når man sender ny tråd ind skal man skrive noget..

Hvordan kan det være? en slags sikkerhed eller?m  smile

MVH. David Flyckt

Sv: nyt på siden

Vi har for tiden et problem med nogle ihærdige spambots der hele tiden registrerer sig på forummet.

altså sletter andre brugere, og laver om på siden??

MVH. David Flyckt

Den unge samler skrev:

Nej. Det er følger af nogle forsøg på at stoppe angrebene.

Den unge samler skrev:

Nej, det er spambot's der er blevet slettet.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Kunne man ikke forestille sig, at nye brugere, der indenfor fx de 14 første dage ikke skrev et eneste indlæg, blev automatisk slettet? Jeg mindes kun ganske få tilfælde, at sådanne spambots har skrevet indlæg.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Nu vil jeg lige flashe min uvidenhed!

Hvorfor i alverden registrerer sådan en spambot sig, hvis den alligevel ikke har til hensigt at gå amok med et eller andet budskab? hmm

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Solens Søn skrev:

Kunne man ikke forestille sig, at nye brugere, der indenfor fx de 14 første dage ikke skrev et eneste indlæg, blev automatisk slettet? Jeg mindes kun ganske få tilfælde, at sådanne spambots har skrevet indlæg.

der er tilgengæld også dem, der bare følger med i hvad der sker på siden, og måske ikke rigtig skriver noget.

Så måske ikke lige det man skulle gøre.

MVH. David Flyckt

Solens Søn skrev:

Jeg har personligt en ven med bruger, som bare aldrig har fundet det nødvendigt at skrive noget.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Det har altid været "god net-ettikette" at lige lure et site af, at vejre stemningen og se hvordan brugerne "taler" til hinanden - inden man brager ind med sit første indlæg.
Brugerne kan sagtens have en intern jargon eller indforstået sarkasme, som man må respektere.

Som Kjartan skriver, kan man sagtens være passiv bruger - og bare få sine nyheder og inputs uden at vrøvle.
Og så ikke mere vrøvl fra mig...

Helferlein skrev:

Nu vil jeg lige flashe min uvidenhed!

Hvorfor i alverden registrerer sådan en spambot sig, hvis den alligevel ikke har til hensigt at gå amok med et eller andet budskab? hmm

Det er et mysterium lige så stort som hvorfor der altid er et ulige antal sokker tilbage, når man har vasket tøj.

Solens Søn skrev:

Kunne man ikke forestille sig, at nye brugere, der indenfor fx de 14 første dage ikke skrev et eneste indlæg, blev automatisk slettet?

Jo. Men det er ikke nogen særligt nøjagtig sortering - det er jo ikke alle brugere, som ikke skriver indlæg, der er spambots.

Har du overvejet captchas? (:

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Siden 2008 har forummet haft Captcha-løsninger installeret. Lige nu er der åbenbart nogen der har fundet et hul til at komme uden om det når de skal registrere sig.

I dag prøver vi igen noget nyt: alle nye brugere krydstjekkes nu med en enorm database over forum-spammere.