Tråd: Skole projekt om anden vi alle kender...

Hej.

Vores engelsk lære er blevet lidt træt af den samme rutine i Engelsk, med at man får en tekst for til næste dag, og næste dag læser man det op og oversætter, og får en ny tekst for osv. osv....

Så nu vil hun have, at man faktisk skal selv bestemme hvad man vil lave , bare det er på engelsk. ¨så vil man lave en  film, så laver man en film.. Vil man lave en plance, så laver man det osv..

vores lære siger, at man helst skal lave noget man selv synes om, går op i og intressere i, og måske samler på.. ¨Så kan man næsten gætte hvad jeg valgte.. jeg valgte at skrive om "Donald Duck & Co"  big_smile

MEN... der er så meget at skrive om.. men hvad skal man vælge at skrive om, ¨når det er folk der aldrig har rigtig intresseret i AA, der skal læse det... vil jo helst skrive om det, så de også kan forstå lidt om, hvorfor jeg dog bruger så meget tid på det.

Så hvis nogen af jer, måske kan hjælpe mig med, hvad der er spændene for folk der ikke har intresseret sig i AA..? Så de måske også synes det er spændene, og så de  ikke bare kede sig over at læse det..
Jeg er selv helt blank.

På forhånd tak!  smile

MVH. David Flyckt

Sv: Skole projekt om anden vi alle kender...

Godt valg wink

Jeg tror Carl Barks og Don Rosa fik mig til at blive ved med at læse AA. Barks' historier er gode og Rosa satte styr på en kaotisk verden. Det synes jeg var ret interessant. Så kan man jo tage det videre til donaldistisk forskning, som sætte endnu mere styr på den andebyske verden.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

smile Tak for svaret

Men hvordan skal jeg skrive det? skal jeg skrive om deres tegninger, historier, deres karierre for AA, eller hvordan?

MVH. David Flyckt

Du kunne måske starte med kortfilmene med Anders, hvor Barks startede, Dem kender alle, også dem der ikke har læst tegneserier, da de jo bliver vist i Disney sjov hver fredag.

Dette kunne jo lede videre til tegneserierne, og til hans opbygning af Andeby med indbyggere. Som Rosa jo også baserer sit arbejde på.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

5 Senest redigeret af David F (2010-11-19 09:50:09)

Jernanden skrev:

Du kunne måske starte med kortfilmene med Anders, hvor Barks startede, Dem kender alle, også dem der ikke har læst tegneserier, da de jo bliver vist i Disney sjov hver fredag.

Dette kunne jo lede videre til tegneserierne, og til hans opbygning af Andeby med indbyggere. Som Rosa jo også baserer sit arbejde på.

Tusind tak for svarene, det er en stor hjæp. nu ved jeg hvad jeg skal skrive om :-)

MVH. David Flyckt

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokusere på et specielt emne inden for Donaldismen. Forkuser da på hele universet istedet for, Andeby, familien And, museuniverset, nogle kendte tegnere, dilemmaer i andeby universet.

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)