Tråd: Komplette årgang og yndlingsårti

Jeg vil rigtig gerne have fat i noget mere Anders And & co. fra '90erne, så derfor vil jeg spørge om der er kommet nogen komplette årgange fra den tid?
Og nu vi er igang med Anders And & co, så vil jer gerne vide hvilken tid der er jeres yndlings, og hvorfor.
Min er '90erne, fordi der er "Hurlumhej", en masse historier tegnet af Vicar og Don Rosa er begyndt at blive ret populær.

Give peace a chance!

Sv: Komplette årgang og yndlingsårti

Tænker du på bøger der samler de årgange? Serien er kun kommet til 1963. Men du kan måske være heldig at finde indbundne samlinger fra de år - Jeg har set en samling engang - men de var indbundne blade fra et antikvariat der sætter klistermærker på bladene...

Mit yndlingsårti må nok være 90'erne - pga. Rosa, Vicar o.a - men absolut ikke pga. Hurlumhej - snarere på trods af de sider. Artikelsider som vidste du at eller Jeg gad vide kunne jeg dog godt lide.
Stærkt efterfulgt af 50'erne, hvor ufatteligt mange numre indeholdt en eller flere serier af Barks.

Så vidt jeg husker er det 1964 eller 1965 jeg betegner som den absolut værste årgang...

Jeg kan også bedst lide dem fra 1990'erne, men også dem fra 2000 til i dag.
Ellers er det dem med Barks fra 50'erne smile

Dem fra midten af tredserne og op til  sidst i halvfjerdserne læser jeg aldrig i.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

asterix skrev:

Jeg vil rigtig gerne have fat i noget mere Anders And & co. fra '90erne, så derfor vil jeg spørge om der er kommet nogen komplette årgange fra den tid?

Nordmændene er tæt på at have det du efterspørger (http://coa.inducks.org/publication.php?c=no/KVART).

"Why trust people who sell you a pill that promises immortality? It would have taken eternity to test it anyway." (Albert Einstein)

Jernanden skrev:

Jeg kan også bedst lide dem fra 1990'erne, men også dem fra 2000 til i dag.
Ellers er det dem med Barks fra 50'erne smile

Dem fra midten af tredserne og op til  sidst i halvfjerdserne læser jeg aldrig i.

Enig.
50'erne er tilpas gamle til at de er sjove - og indeholder en masse Barks.
Midten af 60'erne til 1980 er som regl kedelige og 70'erne var præget af dårlig farvelægning.
80'erne, 90'erne og 00'erne kan jeg godt lide.

Mit yndlingsårti må være 1995-2005, hvis man kan twiste årti-begræbet!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Jeg synes osse at 50´erne er det bedste årti (mere præcist 1949-1963), især p.g.a. de mange Barks historier. Der var osse mange andre gode historier i 50´erne, med b.la. Mickey & Fedtmule og Lille Stygge Ulv.
Det er godt at De Komplette Årgange giver nye generationer muligheden for at læse historierne fra dengang...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg har 2 faktisk, 50'erne og 90'erne.

Jeg synes 50'erne var gode pga. Der var masser af Barks, og så elsker jeg simpelthen den måde de er trykt på med farvelægning.

90'erne: Pga. Det samme som andre siger.! Jeg kan dog bedst lide starten.

Andeby-centrum.dk

Jeg siger 1970'erne !

De fleste historier forgår inden for andeby murene, f. eks Mickeys baghave. Historierne er stille og rolige, ingen voldsomme forskrækkelser og hæsblæsende eventyr. Det er sådanne historier man kan slappe af til, og det er ofte sådanne historier der præger et blad fra 70'erne. Derfor må det blive mit yndlings årti.

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Jeg synes 70´erne klart er blandt de bnedste, og så igen fra 95-05

Fra 95 til 05?
Argh, den må du længere ud på landet med! big_smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

anden skrev:

Fra 95 til 05?
Argh, den må du længere ud på landet med! big_smile

Har du ikke et yndlings årti anden ?

Må dog også klart indrømme at 90'erne var den klart sjoveste årgang. Dengang var man også lige begyndt på det jeg kalder at '' glasere '' siderne, så de kan spejles i lyset. Ak ja, 90'erne dem kan ingen gå galt af.