Tråd: The Prisoner of White Agony Creek

Jeg har nylig fått følgende info fra Don Rosa om hans nye historie:

Tittel: The Prisoner of White Agony Creek

Status: Skrues liv, kapittel 8b.

Sidetall: 31 (endelsversjon) / 33 (11+11+11) (serialisert versjon)

Historien foregår MELLOM "King of the Klondike" og "Hearts of the Yukon" og handler om hvordan Skrue bortfører Gyldne Gulda Glitre til skjerpet sitt - som vist av Carl Barks i den restaurerte utgaven av hans klassiker "På jakt etter gull", og som det også refereres til i Don Rosas egen historie "Mynten".

Sv: The Prisoner of White Agony Creek

Hurra! :-) Hurra Hurra - og så det lange! Hurraaaaaaa - hvor længe har vi ventet? Hvor længe er det siden han indleverede the 3 minus 4 cabelleroes (eller the magnified 7, som Andrej og jeg kalder den serie)? Hvor længe har han holdt pause?

JUBIIIIIIII!
Endelig en ny Rosa historie. Dem kan man ikke få nok af :-)

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Johhoooo! Dette blir gøy:P

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.
(1)Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

Glæder mig.

Selvom, jeg blev lidt skuffet over hans sidste serie.
Men JUBIIIIIII, igen, igen. Glæder mig!

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

AC skrev:

Hurra! :-) Hurra Hurra - og så det lange! Hurraaaaaaa - hvor længe har vi ventet? Hvor længe er det siden han indleverede the 3 minus 4 cabelleroes (eller the magnified 7, som Andrej og jeg kalder den serie)? Hvor længe har han holdt pause?

Snakker vi ikke her om ca. et halvt års tid?

- Glæder mig! Historierne om Joakims ungdom som guldgraver, er de Rosa historier som jeg synes er bedst!!!
       (-der er selvfølgelig osse andre jeg kan lide!)

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

"The 3 cabelleroes" udkom i slutningen af år 2004, så det er ca. 3 måneder siden. Jeg er da vel ikke helt gal på den, vel?

den udkom da i nr. 3-5/2005, men da var det vel over et halvt år siden han havde afleveret den. Han har holdt en pause på noget tid.

Hmm... Jeg troede at det var i 2004, men jeg tog åbenbart fejl.
Du har nok ret i at det er over ½ år siden han afleverede historien.

Da han bruger en dag på at tegne en side, kan vi derfor regne ud, at hans næste historie må være på omkring 150 sider :-)

11 Senest redigeret af AC (2005-03-08 15:32:04)

Ikke når han har holdt pause, og også bruger tid på at skrive og researche på en serie - plus alle de ture han er på - til messer o.l.

De snakker om at Mary og Frede fejres som popstjerner i Australien. Så skulle de se når Rosa er i Norge eller Finland, Tyskland eller Danmark. Kan i huske, jer der var med, reaktionerne fra andre kunder i Magasin du nord? Reaktionen fra de ansatte - de havde da aldrig troet der ville komme så mange voksne mennesker for at møde en mand der tegner tegneserier...

Ja, det var helt vildt den dag i Magasin. Jeg stod også bag ved en dame på ca. 50, og I skulle have hørt alt det hun kunne snakke om Don Rosa. Hun var helt vild med hans serier. Glemmer aldrig den glæde der var over magasin den dag (suk).

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

13

Lyder som et potentielt medlem... - ja, jeg snakkede med en gymnasielærer der også var glad for hans serier - særligt dem med historie i. Det forsvundne bibliotek var helt i top.

14 Senest redigeret af sigvald (2005-03-10 02:36:07)

AC skrev:

Ikke når han har holdt pause, og også bruger tid på at skrive og researche på en serie - plus alle de ture han er på - til messer o.l.

Denne nye historien lages dog for Egmont, uten at det dermed ligger noen dramatikk i det. Slik slipper vi i hvert fall noen forsinkelser på den måten.

AC skrev:

De snakker om at Mary og Frede fejres som popstjerner i Australien. Så skulle de se når Rosa er i Norge eller Finland, Tyskland eller Danmark.

Don Rosa er ikke direkte upopulær i Sverige heller...