Tråd: Oscar 2012, animation

The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore vandt prisen for bedste korte animationsfilm. Og Rango vandt for bedste animationsfilm; jeg har desværre ikke set den. Er der nogen, der kan anbefale den?

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Sv: Oscar 2012, animation

Jeg har set Rango og... den er ok. Den er virkelig ikke noget specielt. Den er en rimelig spøjs fortælling, men den når virkelig ikke meget længere end det. Den føles utrolig meget som en klassisk western, men den bliver sgu en smule ødelagt når figurer begynder at opføre sig som almindelige tegnefilmsfigurer af og til. Forestil dig hvis Snurre Snup og Elmer Fjot kom hvert tiende minut mens du så The Good, The Bad and The Ugly. Du har selvfølgelig altid den bundsolide western nedenunder, og den rigtig solide western, og den utrolig morsomme tegnefilm, men det er ikke blandet så godt sammen. Så er der også at tilføje at filmen jo ikke er nær så god som The Good, The Bad and The Ugly, og de tegnefilmsagtige figurer er ikke nær så morsomme som Elmer Fjot og Snup. Men den er ganske fin alligevel. Jeg har ikke set de fire andre nominerede, og har i det hele taget ikke set andre animationsfilm fra 2011, så jeg ved ikke hvordan den holder sig til konkurrenterne.

Det er desuden værd at bide mærke i, at dette er første gang siden kategoriens start, hvor Pixar har lavet en film som ikke blev nomineret.

Jeg skal få set Morris Lessmore en af dagene, men først skal man lige skrive historien til Politiken færdig.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

3 Senest redigeret af mathiasand (2012-02-28 18:18:32)

Sv: Oscar 2012, animation

Jer er meget enig med Kjartan. Den har et fint plot og den er til tider sjov men ikke altid, udover det er den kun værd at se fordi den fik en Oscar. Så den får 3-4 måneder siden og var MEGET skuffet. Man kan sagtens se at den ikke er lavet af Pixar. Men jeg synes alligvel du skal se den selvom der er nogen meget mærkelige kombinationer i filmen hmm  big_smile

I made my money square!