1 Senest redigeret af sigvald (2012-05-02 17:53:00)

Tråd: Don Rosa må vitne i amerikansk rett?

Jeg viser til følgende artikkel:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo … d=10057618

VG skrev:

Sharon Duncan kastet fra seg lottobilletten, fordi en automat hadde vist at hun ikke hadde vunnet. Sharon Jones plukket den opp og løste inn hele en million dollar, omtrent 5,7 millioner norske kroner.

Dramaet har nå vært for retten i Arkansas, ifølge Daily Mail. I retten forklarte Jones at hun pleide å plukke opp lottobilletter fra søpla og at det aldri hadde ført til noen problemer tidligere. Dette til tross for at butikken hevder å ha satt opp et skilt som forbyr folk fra å ta ting fra søpla.

I retten kom det imidlertid frem at dette skiltet skal ha blitt tatt opp etter at Jones plukket opp vinnerloddet. Nå har retten kommet frem til at hun må levere lottopengene tilbake. Ikke overraskende har kvinnen valgt å anke avgjørelsen.

Hun lot også retten få vite at hun allerede har brukt store deler av pengene, blant annet på en ny lastebil og pengegaver til barna.

Noen her som vet om Don Rosa nå risikerer å måtte vitne i denne saken? I historien Trash Or Treasure fra 2003 dokumenterer han jo med all tydelighet at Sharon Jones har retten fullt og helt på sin side. Ettersom historien ikke ble rejected innebærer det vel også at Egmont/Disney co. har akseptert Don Rosas lovtolkning?

Sv: Don Rosa må vitne i amerikansk rett?

Mon ikke at retten vælger at læse i lov bøgerne frem for at læse i en tegneserie...?

The Master of the Mississippi

What the duck?!?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Der er jo altid en pointe i historierne, ellers er de ikke meget hver tongue

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Hvad har Don med sagen at gøre?

Jeg tror man skal kende Sigvald, for at kunne følge hans tankerække her... smile

sigvald skrev:

Noen her som vet om Don Rosa nå risikerer å måtte vitne i denne saken?

Nei, det kan du ta helt med ro, Sigvald. Han risikerer ingen ting!

"Pothole" McDuck skrev:

Mon ikke at retten vælger at læse i lov bøgerne frem for at læse i en tegneserie...?

Jeg tror ellers at det kunne give nogle bedre domme hvis dommeren læste tegneserier i stedet for de kedelige lovbøger. smile