Sv: Vurderingsguide

Jeg må sige at Wennebergs vurderingsside er et fint eksempel på graduering.
Selvfølgelig kunne det se okay ud med AA no. 1/1949 i forskellige stadier af forfald, men det er vel tilladt at anvende fantasien...
Flot arbejde!

Ja, det ser meget fint ud nu hvor der både er en simpel gradueringsguide "for begyndere", og en mere udførlig en nedenunder som bruger de for samlere velkendte betegnelser.
Når der hen ad vejen kommer lidt mere uddybende tekst på, så kan selv begyndere graduere deres blade mere detaljeret.
Godt gået, Wenneberg!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg har en nr. 1 i særdeles poor stand, så hvis nogen vil låne et scan af den til guiden, så er i velkomne smile

Synes i hvert fald, at det er en super god ide det her!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Det var heller ikke for at nedgøre Jans store arbejde.
Bare en tanke, men det kan jo være på sigt, når alle har fået deres nr. 1 scannet, atv det kan komme?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Så er Jans begynderguide pudset lidt af og lagt på hjemmesiden. http://ddfr.dk/graduering-for-begyndere/

Hvis nogen har lyst til at scanne og skrive om CGC-graduering, så kan vi lave sådan en side engang. Jeg har ikke forstand på det. Jan har vist 10 eksempler på sin side, men CGC oplyser at de har femogtyve forskellige gradueringer, så jeg blev helt svimmel og vil holde mig fra at skrive noget om det.

Den guide, Jan har lavet, er da i hvert fald let forståelig og rigtig god for folk, der bare vil sælge sine gamle blade. Måske er de 25 CGC-gradueringer lidt overkill, selv for de fleste samlere wink

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Det løber jo hurtigt op når hver kategori osse skal have en plus og minus underkategori, som f.eks. "Fine", "Fine+" og "Fine-", som skal defineres hver for sig.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"