Tråd: D 99285

Er der nogen, der har AA&Co. 2001-37 ved hånden? I hovedserien i bladet (D 99285) skal Joakim i originaludgaven af historien postulere:

“It’s golf that’s kept our ancestors poor! They were all more interested in chasing balls down gopher holes than in getting rich! But not me! I never wasted my time playing golf! And that’s why I’m the only member of the family who’s ever had any real money!”

Hvad siger han helt præcist i den danske oversættelse?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: D 99285

Solens Søn skrev:

Er der nogen, der har AA&Co. 2001-37 ved hånden? I hovedserien i bladet (D 99285) skal Joakim i originaludgaven af historien postulere:

“It’s golf that’s kept our ancestors poor! They were all more interested in chasing balls down gopher holes than in getting rich! But not me! I never wasted my time playing golf! And that’s why I’m the only member of the family who’s ever had any real money!”

Hvad siger han helt præcist i den danske oversættelse?

"Golfspillet var årsagen til mine forfædres armod! De havde mere travlt med at spille end at tjene penge! Men jeg har aldrig spildt tiden med at spille golf! Derfor er jeg den eneste i familien, som har haft penge af betydning!"

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Tak!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

They were all more interested in chasing balls down gopher holes than in getting rich!

Det er synd at den her sjove sætning ikke blev korrekt oversat.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"