Sv: En samlers mareridt

Nettopp.
Er det fra et anonymt nummer så er det bare å si 'nei takk' med en gang.

Treentre skrev:

Nettopp.
Er det fra et anonymt nummer så er det bare å si 'nei takk' med en gang.

Ja, i hvertfald hvis der ikke er billeder eller andet som tyder på at sælgeren er reel nok.

Vi skal bare huske på at der jo mange mobil numre som er anonyme uden at der er noget galt. Mange mennesker køber nemlig en "startpakke" som inkluderer et telefonnummer. Fremover "tanker" de så taletid op ved enten at købe et nyt taletidskort eller ved at "tanke op" på internettet, især hvis det er folk som ikke taler så meget i mobil telefon at det kan betale sig at oprette en abonnement hos et telefon selskab.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

..., især hvis det er folk som ikke taler så meget i mobil telefon at det kan betale sig at oprette en abonnement hos et telefon selskab.

I Norge så er det fullt mulig å ha kontantkort/taletidskort registrert hos et telefonselskap uten at det koster en krone i abonnements-/etableringsavgift.

(Fra 2005 ble det også registreringsplikt i Norge. Man kan altså ikke bare kjøpe en telefon med et nummer og forhåndsbetalt taletid uten å registrere personopplysninger.)

Men det er fullt mulig å gjøre det slik at nummeret ditt ikke vises når du ringer til noen.
Jeg svarer av prinsipp ikke på telefoner som kommer fra anonymt/skjult nummer. Tror ikke jeg har gått glipp av så mye spennende informasjon eller mange interessante samtaler av den grunn  smile
Hvis det er noen som ikke vil tilkjennegi hvem de er når de ringer meg - så har jeg garantert ikke noe usnakket med de likevel.

Her har man enten et abonnement, eller osse køber man taletidskort, eller tanker op på nettet hos et selskab.

Registreringspligt har osse været på tale her i forbindelse med bandekrige, men konklusionen var vist at kriminelle elementer nemt kunne omgå en sådan registrering alligevel. F.eks. bliver der jo stjålet mobiltelefoner hele tiden. Man kan osse bare låne en mobil et øjeblik af en tilfældig person. Det sker osse hele tiden. Jeg selv er ofte blevet spurgt om det, når jeg venter på tog eller bus. Der findes osse stadigvæk telefon bokse på offentlige steder. Det er i hvertfald ikke svært for en kriminel at omgå en registrering, hvilket nok er grunden til at det ikke er blevet indført her endnu.

Hvad anonyme numre angår, så er de ret udbredt her. Der stod for et par år siden i avisen at omkring halvdelen af alle telefoner i København alene har anonymt nummer. Der kan jo osse være mange gode grunde til at folk har anonymt nummer. Jeg svarer selv på alle opkald, og især hvis jeg ved at nogle af mine venner har anonymt nummer. Hvis det er nogen jeg ikke vil tale med, så afbryder jeg bare samtalen. Jeg ser ingen grund til at sortere anonyme opkald fra, da jeg aldrig har været ude for at der lå skumle eller kriminelle hensigter bag. De fleste af den slags opkald er som regel fra aviser som vil sælge abonnementer, så på den led er det måske smart nok ikke at svare, men jeg fortæller dem bare at jeg er ordblind eller svagtsynet. Så slipper jeg for at høre på deres salgstaler wink
Det er jo heller ikke alle som har nummerviser tilknyttet deres fastnet telefon, selvom der altid er en tilknyttet mobiler.

Opdatering.
Fra Vestegnens politi er sagen givet videre til Retten i Glostrup, så noget retfærdighed er der da til.

Her er sidste jeg modtog før retten:

Ok, takker, vi HAR fået MANDEN, der bor i ISHØJ identificeret

Det var da en god nyhed! Så må vi bare håbe, at der sker mere i sagen.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Det var da godt! Fortæl os endelig hvad det ender med. Han får vel en dom i retten, og du er nok ikke den eneste han har svindlet, men det er jo ikke sikkert at man kan bevise det, med mindre at de andre ofre osse har anmeldt det til politiet.

Jeg har lige læst dette, og ham dersens "Inge" fortjener en ortenlig dom for snyderi af en gavet donaldist!  big_smile

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Jeg synes egentligt at handler på dba er meget let. Der fremgår et kæmpe stort logo ved annoncen, om sælger er nem id valideret, eller ikke.

Hvis man handler med en som ikke har nem id valideret sig selv, så handler man ikke med den person. Ellers udsætter man sig selv for en stor mulighed for svindel.

Nu er det jo ikke mere end et par måneder siden at DBAs brugere fik mulighed for at blive valideret på den måde, så helt så let har det ikke været hidtil.

Alex-And skrev:

Jeg har lige læst dette, og ham dersens "Inge" fortjener en ortenlig dom for snyderi af en gavet donaldist!  big_smile

Han bør idenetifiseres med sitt virkelige navn og bilde her både i forumet og i andre fora der han har funnet sine ofre. Jeg håper dere har større åpenhet på dette området enn her i Norge hvor det er en lei tendens til å anonymisere kjeltringer.

Det kommer for retten, og han har snydt mange.
Jeg er spændt på at møde ham.

Kjeltringer - et herligt ord !

oledamgaard skrev:

Nu er det jo ikke mere end et par måneder siden at DBAs brugere fik mulighed for at blive valideret på den måde, så helt så let har det ikke været hidtil.

Der blev man cpr.nr valideret istedet for, så jo der har da altid været mulighed for det.

Her er svindleren, der snød Gammelpot, måske på spil igen ?

http://www.guloggratis.dk/forum/traad/15128

Hmm. Det er samme fremgangsmåde.
Jeg skal sammen med mange andre i retten, og det er ligesnart.
Det bliver kørt som tilståelsessag.
Så håber jeg da ikke at det er samme person som stadig fortsætter.

Jeg ligger faktisk inde med 1973 nr. 30 og 1974 nr. 1.  tongue

Mvh. Lomme-Anden.
En fattig, men ivrig samler.

Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig enda!

Hej Lomme-anden.
Jeg har sendt en mail til dig.
Såfremt der ikke bliver nogen handel er jeg opmærksom på at A.N.D.E.R.S.I.N.E
også søger 1974 #1

Okay, gammelpot.

Har svaret dig.

Mvh. Lomme-Anden.

Forkert e-mail adresse i brugerlisten.
Mail sendt igen.

Jeg vender så tilbage med afgørelsen i bedragerisagen.

46

Til den pris gammelpot tilbyder, er det lige før jeg finder de pågældende numre frem, men hvorfor give så meget når Figaros cigarer åbenbart har de pågældende numre til en tiendedel?

47 Senest redigeret af gammelpot (2012-07-30 15:44:54)

Jeg kommenterer også lige dit indlæg rp.
Hvis det bare var så nemt.
Jeg havde både 60erner og 70erne Nearmint, altså som kiosknye.
Pludselig var det et must at bagflap afgjorde at et Nearmint blad var Nearmint eller værdiløst.
258 blade i en stand som er tæt på nye skulle skiftes.
Det har taget år.
Jeg har også købt fra Faraos cigarer og mange andre, så manglede jeg efter flere års indsats kun de omtalte 4 70ere.
Du vil nok opdage at de 3 jeg endnu mangler ikke engang er i stand VF hos Farao, den 4` var, og den har jeg købt.
Efter flere år ville jeg gerne afslutte det projekt.
Derfor prisen.
Den er lidt høj, men samlet til sammenligning ca. ½ pris af et 56èr AA blad.
Så jeg har de blade jeg vil købe, blot skal de udskiftes til stand VF eller mere.
Håber det gav dig mening i galskaben.

gammelpot skrev:

Jeg kommenterer også lige dit indlæg rp.
Hvis det bare var så nemt.
Jeg havde både 60erner og 70erne Nearmint, altså som kiosknye.
Pludselig var det et must at bagflap afgjorde at et Nearmint blad var Nearmint eller værdiløst.
258 blade i en stand som er tæt på nye skulle skiftes.
Det har taget år.
Jeg har også købt fra Faraos cigarer og mange andre, så manglede jeg efter flere års indsats kun de omtalte 4 70ere.
Du vil nok opdage at de 3 jeg endnu mangler ikke engang er i stand VF hos Farao, den 4` var, og den har jeg købt.
Efter flere år ville jeg gerne afslutte det projekt.
Derfor prisen.
Den er lidt høj, men samlet til sammenligning ca. ½ pris af et 56èr AA blad.
Så jeg har de blade jeg vil købe, blot skal de udskiftes til stand VF eller mere.
Håber det gav dig mening i galskaben.

Det gav ihvertfald mig mening i galskaben  tongue

Mvh. Lomme-Anden.

gammelpot skrev:

Hmm. Det er samme fremgangsmåde.
Jeg skal sammen med mange andre i retten, og det er ligesnart.
Det bliver kørt som tilståelsessag.
Så håber jeg da ikke at det er samme person som stadig fortsætter.

Dersom det er en ny svindler som er på gang viser det jo bare hvor skummelt og risikofylt netthandel er.

Dersom det er den samme krabaten som er i sving bør vedkommende møtes med drastiske tiltak.

Dersom det er en ny svindler som er på gang viser det jo bare hvor skummelt og risikofylt netthandel er.

Nemlig, og derfot bør alle holde sig fra enhver form for nethandel, da der jo slet ikke er mulighed for at blive udsat for svindel i andre former for handel.  wink  I virkeligheden burde enhver form for net handel forbydes. Det manglede bare andet.  roll

Dersom det er den samme krabaten som er i sving bør vedkommende møtes med drastiske tiltak.

Hvilke tiltag vil du foreslå, altså udover den straf han vil få i følge loven?