Tråd: Vurdering - Donald Duck

Jeg har et blad Donald Duck sept.-oct. 1960 hvad er det værd?

Sv: Vurdering - Donald Duck

jytte hjorslev skrev:

Nu ved jeg ikke så meget om de engelske blade (For det er da engelsk når du kalder det Donald Duck, ikke?), men jeg ved at de danske blade fra 60'erne ikke er noget at skrive hjem om. Det er ikke besværet værd at sælge dem, medmindre man har en masse.

Derudover ville også være dejligt med billeder, for standen betyder rigtig meget for prisen. Tjek eventuelt her: http://www.wenneberg.dk/Comics/AA/under … ering.html

Håber jeg kunne hjælpe...

Mvh. Lomme-Anden.
En fattig, men ivrig samler.

Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig enda!

3 Senest redigeret af sigvald (2012-08-02 08:34:00)

Lomme-anden skrev:
jytte hjorslev skrev:

Nu ved jeg ikke så meget om de engelske blade (For det er da engelsk når du kalder det Donald Duck, ikke?)

Donald Duck & Co er da norsk, men i 1960 var var det blitt et ukeblad.

sigvald skrev:
Lomme-anden skrev:
jytte hjorslev skrev:

Nu ved jeg ikke så meget om de engelske blade (For det er da engelsk når du kalder det Donald Duck, ikke?)

Donald Duck & Co er da norsk, men i 1960 var var det blitt et ukeblad.

Er Donald Duck norsk?  hmm
Hvad hedder det så på engelsk?

Mvh. Lomme-Anden.
En fattig, men ivrig samler.

Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig enda!

Lomme-anden skrev:

Er Donald Duck norsk?  hmm
Hvad hedder det så på engelsk?

Navnet Donald Duck er naturligvis amerikansk, men nordmændenes ugeblad hedder Donald Duck & Co., hvor vores hedder Anders And & Co. Anders hedder Donald i flere lande end USA, så hvis Jytte Hjorslev ville oplyse bladets oprindelsesland ville det være en stor hjælp til identifikation. Men uanset hvad er bladet nok ikke noget værd.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Jeg vil gætte på, at der er tale om et amerikansk DD hæfte fra 1960. Som nyt (hvilket størstedelen af de blade, folk skriver ind om, ikke er) vil jeg gætte på en 50 kr. For et gennemlæst hæfte 5-10 kr.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Jeg har ladet mig fortælle at blade fra Gold Key fra 70´erne og 80´erne sælges for 20,- stykket i alm. pæn stand, samlere imellem (og der er for det meste tale om genoptryk af ældre historier). Hvis det er rigtigt så må et blad fra Dell fra 1960, i alm. pæn stand, være mere værd end 20,-, da der jo er tale om originaludgaven af de historier som er i bladet.
Hvis det er et alm. pænt blad som der er tale om ville jeg gætte på ca. 50 kr.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"