Tråd: Don rosa samlinger

Hvad består jeres Don rosa samlinger af og vil i måske komme med nogle billeder.

Kæmpe stor Carl Barks og Don Rosa fan!!!!!

Sv: Don rosa samlinger

Jeg har desværre kun en enkelt HOF bog med Don Rosa, samt et enkelt Anders And ekstra blad, hvilket jeg syntes er alt, alt for lidt, taget i betragtning at det er en af mine yndlingstegnere.  hmm

Mvh. Lomme-Anden.
En fattig, men ivrig samler.

Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig enda!

Min samling består af Don rosa Hall of Fame nummer 1,2,3,4,5,7,8,9 og10. Jeg har næsten alle danske tilægs hæfter og nogle enkle fra USA.

4 Senest redigeret af sigvald (2012-08-21 07:44:51)

alex112 skrev:

Min samling består af Don rosa Hall of Fame nummer 1,2,3,4,5,7,8,9 og 10.

Er du ikke interessert i #6? Dersom du ikke finner den på dansk kan den nok stadig skaffes på norsk. AC kan nok også skaffe dubletter av de danske bladene som inneholder historiene i HOF #6.

Kan ikke huske alt hvad jeg har, men har HOF DR 7,8,9 og 10, Pertwillaby Papers, 'Her er dit liv, Don Rosa', 'Life and times of Don Rosa', mange AA og AAX som jeg ikke lige ved hvor mange, nogle plakater også ved jeg faktisk ikke om jeg har mere tongue

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Jeg har nærmest alt (prale prale wink )

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jeg har også omtrent alt som er utgitt i Norge og USA (mangler dog noen av utgivelsene til Boom). I tillegg har jeg alle de publiserte pre-Disney historiene fra diverse fanziner (RBCC, Collector's Dream, Don Rosa's Comics & Stories, Comics Journal etc...)

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Jeg har nærmest alt (prale prale wink )

Ja ja, unge dame, og det er du nok ikke ene om ;-)
Der er jo trods alt en del Rosa blandt alt det andet, og så selvfølgelig en Rosa-tegning hvor Anders tænker på en kørestol.
Efter hans egen udtalelse, den første gang, han tegnede en sådan ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jo det er mig der mangle don rosa Hall of Fame 6 og jeg kunne rigtig godt tænke mig blade med de historier fra 6#.

Jeg har også det hele på dansk, både hæfter og bøger, plus en del hæfter, albums og bøger på amerikansk.
Gad vide hvem som har flest autografer?

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Oj, flest autgrafer? Jeg har en del autografer + 3 tegninger og en Phalanx stripe. Jeg har også to utgaver av Husbjørnen (Januar 1994 og mars 1995), som er utgitt av det Matematisk Naturvitenskapelige Fakultet ved Universitet i Oslo. Begge to har forside av Rosa, hvor 1995 utgaven er signert. 1994 utgaven har en artikkel om Rosa med illustrasjoner og bilder. Jeg tror disse er ganske sjeldne.

http://coa.inducks.org/issue.php?c=no/HUS+1
http://coa.inducks.org/issue.php?c=no/HUS+3

Jeg har også omtrent alt :-) Antallet af autografer tør jeg ikke bevæge mig ud i...

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Antallet af autografer tør jeg ikke bevæge mig ud i...

Det har jeg gjort for sjov, og det blev til 41 stk. I dag talte jeg dem så igen og der blev det "kun" til 39 stk., så enten har jeg glemt 2 stk. eller også talte jeg forkert første gang. Og jeg har ikke engang prøvet på at få så mange som muligt, hvilket jo heller ikke giver nogen mening.
De fordeler sig b.la. på 6 tegninger, en "Phalanx" stribe, 6 i HOF bøgerne, 7 plakater (dem Don forærede os efter Komiks i 2008), 4 "Arty Duck" plakater plus 1 på omslaget, 4 HEDL Gladstone albums, 1 i dansk HEDL bog, 1 i Gemstones HEDL, 1 i Gemstones HEDL "Companion", 1 i Jesper Sichlaus Rosa biografi, 1 i den danske Pertwillaby Papers, 1 på certifikatet der fulgte med Joakim figuren, plus nogle i diverse hæfter og Rosa indeks.

Det var godt nok mange autografer selv har jeg nul.

Du har nok flere autografer enn meg, Hans, det var en imponerende samling  smile

Nu var jeg også lige for sjov henne og tælle efter, og jeg landede på 31 autografer, så lidt mindre end Hans, men alligevel flere end jeg egentlig havde regnet med smile
De fordeler sig på fire tegninger, to phalanx striber, en luksusudgave af Life and times, 7 hall of fame (må hellere lige huske de sidste tre næste gang jeg ser manden!), en dansk hedl, to softcover på engelsk, et indeks samt en del andre bøger og blade!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

bingo skrev:

Du har nok flere autografer enn meg, Hans, det var en imponerende samling  smile

Ja, jeg er også forundret over at det er løbet op i så stort antal gennem årene. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange det var blevet til hvis jeg systematisk havde taget alle mine HOF bøger og blade med Rosa historier med hver gang vi har mødtes med Don.
Men jeg ville nu gerne have signeret de sidste fire Hof bøger ved lejlighed, selvom de godt nok er tunge at slæbe rundt på. smile

Nu var jeg også lige for sjov henne og tælle efter, og jeg landede på 31 autografer, så lidt mindre end Hans, men alligevel flere end jeg egentlig havde regnet med

Sådan, Laila! Og glem ikke autografen på JvA figur certifikatet.  wink

Det var godt nok mange autografer selv har jeg nul.

Du må bare møde op næste gang Don Rosa kommer på besøg. smile

Jeg tror også jeg har alle historier, og jeg fik lige fat i det oprindelige blad med Dybt at falde på dansk i Fantask (Hurra!)

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Også er der mig med en autograf tongue

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Jeg har 15-20 autografer fordelt på diverse bøker, hefter, tegninger, trykk og fanziner. Men, som Hans sier, jeg kunne også hatt mange fler dersom jeg hadde tatt med meg mer alle de gangene jeg har møtt han. Det neste jeg skal få signert er de nye Don Rosa Classics-bøkene som blir utgitt til høsten.

AC hvor mange autografer har du af Don rosa?.

22

Så vidt jeg kan tælle ud fra min database over Rosa-autografer (JA!) har jeg 42 - jeg har også talt dem jeg har skaffet til andre og i alt giver det 60 - men der er Baltic Comic Art Show ikke talt med - der fik jeg vist 2. Og nu til Hamburg til oktober, håber jeg:)