26

Sv: Hvad tegner i med?

Det skal han vist spørges om - jeg mener at huske at Don fortæller at han bruger alle mulige forskellige tuscher, uni-ball osv.  osv., fordi han netop ikke kan bruge blækpenne med variation i bredden.
(man kan godt læse ud af det her at jeg i hvert fald slet ikke har forstand på det her - en af jer må vise mig jeres udstyr en dag.

Det er da også et selvfølge at blæk (ink på engelsk) bliver brugt til inking? ;-)

Nicenico

Donald Dof skrev:
soer5523 skrev:

Er der nogen der ved, om man kan købe stadig kan købe gammeldags blækpinde ??

Til inkning big_smile

Hvis det er dem med træskaft og så sådan nogle spidser man sætter ude i enden af den, så kan de sagtens stadig fåes. Jeg var så heldig at få en af min farfar, som selv er tegner og havde en i overskud - men jeg ville have flere forskellige "spidser" til den med forskellig tykkelse. Så jeg var i en stor tegnebutik i Århus og de havde dem i STORE mængder! Men jeg kan afsløre at det tager lang tid at lære! Jeg bruger stadig alm. kaligrafi tusch-penne til rentegning af f.eks. tegneserier (Jeg er ikke sikker nok med de andre endnu - og man kan jo let spolere en hel side hvis det går galt wink ).
Men når det lykkes giver det et fantastisk resultat! Det kan jo ses på f.eks. Don Rosas tegninger. (Og han må være VIRKELIG prof til at bruge sådanne penne! Det kan ses på billedet i HOF DR2 side 11!)

Ok, jeg vil forsøge at kigge i '' Bog og Idé '' I herning centeret big_smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Donald Dof skrev:
soer5523 skrev:

Er der nogen der ved, om man kan købe stadig kan købe gammeldags blækpinde ??

Til inkning big_smile

Hvis det er dem med træskaft og så sådan nogle spidser man sætter ude i enden af den, så kan de sagtens stadig fåes. Jeg var så heldig at få en af min farfar, som selv er tegner og havde en i overskud - men jeg ville have flere forskellige "spidser" til den med forskellig tykkelse. Så jeg var i en stor tegnebutik i Århus og de havde dem i STORE mængder! Men jeg kan afsløre at det tager lang tid at lære! Jeg bruger stadig alm. kaligrafi tusch-penne til rentegning af f.eks. tegneserier (Jeg er ikke sikker nok med de andre endnu - og man kan jo let spolere en hel side hvis det går galt wink ).
Men når det lykkes giver det et fantastisk resultat! Det kan jo ses på f.eks. Don Rosas tegninger. (Og han må være VIRKELIG prof til at bruge sådanne penne! Det kan ses på billedet i HOF DR2 side 11!)

Ok, jeg vil forsøge at kigge i '' Bog og Idé '' I herning centeret big_smile Hvis en af mine sider går i skuddermudder, så betyder det heller ikke så meget. ( Jeg er ikke så god endnu

Jeg tænker på sådan nogle som dem her : http://www.art-de-vinci.dk/Graphics/Products/295_s.jpg

AC skrev:

Det skal han vist spørges om - jeg mener at huske at Don fortæller at han bruger alle mulige forskellige tuscher, uni-ball osv.  osv., fordi han netop ikke kan bruge blækpenne med variation i bredden.

Du må meget gerne spørge hvis du stadig har kontakt med ham. Jeg så bare det billede i HOF hvor han netop bruger sådan en elastikpen med breddevariation, så jeg regnede med det var det han normalt brugte. Men han har sikkert mange forskellige værktøjer ved hånden.

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

32

Synes jeg har set en lille film fra den planlagte norske dokumentar (den blev vist aldrig til noget noget - lad os håbve at "vore egne folks" film bliver til noget) Og der fortalte han om de forskellige tegneredsakber han bruger. Skal prøve at finde filmen frem

Andreas von And skrev:
KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
Andreas von And skrev:

Jeg bruger noget endnu mere enkelt:

Papir
Blyant
Viskelæder
Bagepapir(hvis der skal være flere eksemplare)
Farveblyanter

Og så igen, så nemt kan det gøres;-)

Hvordan inker du så?

Af en eller anden grund, så er jeg bedre til at kontrollere viskelæderet end blyanten, så jeg har lært mig selv at inke med det!

Tror du ikke nærmere du rentegner ? Med viskelæder altså.

Jeg tegner kun med blyanter som har ekstremt blødt bly, ( eller hvad nu enden består af ). Ellers bruger jeg viskelæder. Og andgående farver så bruger jeg farveblyanter. Skal min tegning, af en eller anden årsag ind på min computer. Så tager jeg et billede af denm med mit spejlreflekskamera. Det bliver nemlig ofte meget bedre end scanneren.

soer5523 skrev:

Jeg tegner kun med blyanter som har ekstremt blødt bly, ( eller hvad nu enden består af ).

Bly er et giftigt tungmetal, som ikke må være i blyanter. Stiften i en blyant er af grafit.

benadikt skrev:
soer5523 skrev:

Jeg tegner kun med blyanter som har ekstremt blødt bly, ( eller hvad nu enden består af ).

Bly er et giftigt tungmetal, som ikke må være i blyanter. Stiften i en blyant er af grafit.

Grafit ? Så blev jeg lidt klogere smile

Ja, grafit og ler smile Men i gamle dage (ca. indtil år 1500, så vidt jeg kan læse mig til på wiki) var de af bly.

...Intet under at den moderne tegneserie først fik sit gennembrud i midten af 1800-tallet, da tegnerne kunne få blyanter, der ikke gjorde dem skøre efter tre sider wink

"The way to get started is to quit talking and begin doing" - Walt Disney

Det ved jeg nu ikke, resultaterne ville sikkert være meget underholdende big_smile

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

39 Senest redigeret af Vanli (2011-01-11 19:33:56)

Haha! Ja, det kan der være noget om! lol

"The way to get started is to quit talking and begin doing" - Walt Disney

Ecoline vandfarver
Koh-i-Noor vandfarveblyanter
Promarkers
Kinesisk blæk
Artliners