Sv: Return To Duckburg Place - originalsider til salg

Treentre skrev:
"Pothole" McDuck skrev:

Jeg har sendt flere mails men har ikke hørt noget endnu.

Hvis en selger ikke svarer på mail, så bør man også tenkte seg godt om før man sender penger til slike (hvis de omsider tar seg bryet med å svare).

I slike tilfeller må jeg gi Sigvald rett når han snakker om i risikofylte handler smile

Her er den eneste bedked jeg fik derfra og det er nogle dage siden, hvor Al beklagede den sene tilbagemelding :
"Sorry Soren, we are at Chicago Wizard Con and it has been busy.  We still have the art and have had lots of interest in it.  We are taking offers at this time and they have been high. Looking for mid 30's for the story and feel we may close in on that number"

Please send offers and contact info me

AL Stoltz

Okay, enten findes der nogle rablende vanvittige mennesker derude... Eller også lyver han!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Okay, enten findes der nogle rablende vanvittige mennesker derude... Eller også lyver han!

Det er svært at vide. Man kunne jo mistænke ham for at sige, at der var budt så højt for at få ægte bud, der er lidt højere. Men hvis det ikke lykkedes sidder han jo stadig med siderne. I al fald er det interessant, hvis de samme sider sættes til salg om fx nogle år. Og især hvad prisen bliver.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Det er svært at vide. Man kunne jo mistænke ham for at sige, at der var budt så højt for at få ægte bud, der er lidt højere.

Nemlig! Han skriver, "Looking for mid 30's for the story and feel we may close in on that number". Læg mærke til ordene "Looking for", og, "feel we may", som jo begge to udtrykker et håb og derfor ikke er udtryk for at nogen har budt så meget.
Jeg tror at han forsøger på at få presset buddene i vejret ved at skrive at han er på udkig efter en pris omkring de 35.000 dollars, og at han føler at vi måske kan komme tæt på den pris. Det lyder temmeligt vagt, synes jeg. Det eneste konkrete han skriver, er at han har modtaget høje bud, hvad det så end vil sige.

Skal vi prøve at skrive til ham med et konkret bud? Hvis nogen så byder højere end vi gør, så er der jo ingen skade sket.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Godt spottet, Hans. I har jo et ægte bud, så I kan lige så godt sende det ind og håbe på, at han bluffer. Han kan jo altid afslå, hvis han ikke får det beløb, han går efter.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Hans skrev:

Skal vi prøve at skrive til ham med et konkret bud? Hvis nogen så byder højere end vi gør, så er der jo ingen skade sket.

Jeg tror helt ærligt ikke at vi får noget ud af det. Der kommer ikke svar på vores henvendelser. Jeg har været i kontakt med en amerikaner som også har prøvet at skrive men heller ikke kan få svar på noget.
Mht pris så er Don Rosa ting skruet helt vildt op i pris lige for tiden. Der er en sælger på ebay som har helt vanvittige priser på tegninger og bøger.
Så jeg tror at sælger tror at ni sider er guld værd men de er da slet ikke 30000$ værd.

The Master of the Mississippi

Det kan godt være at du har ret, Pothole. Det er i hvertfald underligt at han ikke har svaret på vores henvendelser og bedt os om at komme med et konkret bud.

Så jeg tror at sælger tror at ni sider er guld værd men de er da slet ikke 30000$ værd.

Det tror han helt sikkert, eller osse er det bare det indtryk han prøver at "sælge" til os potentielle købere. Det er nok en blanding af begge dele.
Man kan godt nok købe mange sider af Rosas Disney historier for 30-35.000 dollars, så jeg har svært ved at forestille mig en seriøs samler som hellere vil bruge pengene på de ni sider, men på den anden side, den sidste idiot er jo ikke født endnu, og det lader til at sælgeren er god til at "hype" siderne så måske er der en velhaver som falder for sælgerens "hype".
Det skal blive spændende at se hvad de bliver solgt for, hvis altså salgsprisen bliver offentliggjort, og det gør den måske ikke hvis siderne bliver solgt for betydeligt mindre end de forventede 30-35.000 dollars. wink

83 Senest redigeret af Treentre (2012-08-16 02:47:49)

"Pothole" McDuck skrev:

Mht pris så er Don Rosa ting skruet helt vildt op i pris lige for tiden. Der er en sælger på ebay som har helt vanvittige priser på tegninger og bøger.

Du mener helt sikkert qkick247/Ferdinand.
Han er flink til å legge på prisene etter at han har kjøpt de selv for en langt lavere sum uken tidligere.
Ta derfor prisene hans med en klype salt.
Har sett flere ganger at han har kjøpt en Don Rosa, Van Horn eller Pat Block-tegning på Ebay for et par hundre dollar eller mere. Uken etterpå så er prisen multiplisert med 3 eller 4 ++.
Et kjapt søk på hva han har nå så kan jeg eksempelvis se en Pat Block-tegning som han kjøpte for $205. Denne har han lagt ut til buy it now-pris $599.99.

Hans skrev:

Det skal blive spændende at se hvad de bliver solgt for,...

Art is still for sale and we are taking offers still on the nine page story.  Art will only be sold as a story and will not be broken up.  Will be displayed at the Baltimore Comic Con in a few weeks and we hope to stop accepting offers after that.

Du har fortsatt sjansen, Hans smile
Men selger ser fortsatt etter en pris over midten av 30-tallet.

(Baltimore Comic Con)

Treentre skrev:
Hans skrev:

Det skal blive spændende at se hvad de bliver solgt for,...

Art is still for sale and we are taking offers still on the nine page story.  Art will only be sold as a story and will not be broken up.  Will be displayed at the Baltimore Comic Con in a few weeks and we hope to stop accepting offers after that.

Du har fortsatt sjansen, Hans smile
Men selger ser fortsatt etter en pris over midten av 30-tallet.

(Baltimore Comic Con)

Hans fantasi kender åbenbart ingen grænser hvis han tror at siderne vil indbringe så meget. Jeg håber at salgsprisen bliver offentligtgjort, så vi kan se om det er ham eller os som har gjort sig urealistiske tanker om sidernes værdi.

Offering 9 page story that was up for sale last year for $10,000.   Lots cheaper and price per page is more realistic.   Taking art ot C2E2 Chicago show next week and putting it out there for the first time.  You had mentioned that a group of guys may be interested last time and I was hoping you could pass the message along about the art for me.

Thanks

AL Stoltz

Jeg er stadig 'in'.

88 Senest redigeret af Treentre (2013-04-19 03:06:34)

Dette må jo være feil.
Erfaringsmessig så skulle disse sidene jo være verdt mer enn $30,000 ...
Følelsesmessig så skulle de også være verdt "mid 30's".

Offering 9 page story that was up for sale last year for $10,000.   Lots cheaper and price per page is more realistic.

Nå, så fandt han endeligt ud af at han ikke sidder på et $30.000 guldæg. Det var da rart.

Dette må jo være feil.
Erfaringsmessig så skulle disse sidene skulle jo være verdt mer enn $30,000...

Hahaha...ja, i hans fantasiverden. Man kan jo købe ni sider fra Don Rosas AA historier for betydeligt mindre.

Jeg er stadig 'in'.

Det er jeg osse.

Hans skrev:

Jeg er stadig 'in'.

Det er jeg osse.

Prisen er ellers noget højere end de 1.100 kr. der blev snakket om i første bud. $10,000 er jo ca. 6.500 kr. pr. side.

JAlbertsen skrev:

Prisen er ellers noget højere end de 1.100 kr. der blev snakket om i første bud. $10,000 er jo ca. 6.500 kr. pr. side.

Til den pris kan man få en Disney side. Jeg springer over.

"Why trust people who sell you a pill that promises immortality? It would have taken eternity to test it anyway." (Albert Einstein)

92 Senest redigeret af alicce (2013-04-19 12:01:24)

Jeg fejllæste det i første omgang at prisen dengang var $10.000...
Jeg står ved mit gamle bud på en side eller to til tæt omkring de 1000-1100 kr. siden.
Men 6500 kr. siden... der er jeg bestemt også stået af.
Bare lige for at få det på plads.

JAlbertsen skrev:
Hans skrev:

Jeg er stadig 'in'.

Det er jeg osse.

Er der sat en ny pris på de ni sider? Hvis den er ca. 6.500 kr. pr. side så springer jeg osse fra. Til den pris (eller der omkring) kan man jo købe en Rosa side fra en af hans Disney historier.
Det skal blive spændende at se om de bliver solgt for $10.000, især da siderne skal sælges samlet. Hvis de ikke bliver solgt til den pris så kan det jo være at vi får chancen igen til en noget mere realistisk pris.

alicce skrev:

Jeg fejllæste det i første omgang at prisen dengang var $10.000...
Jeg står ved mit gamle bud på en side eller to til tæt omkring de 1000-1100 kr. siden.
Men 6500 kr. siden... der er jeg bestemt også stået af.
Bare lige for at få det på plads.

Jeg er også med dersom prisen blir rundt 1100 kr pr side.

Jeg kan måske gå op til 2000 kr pr side men det absolut også max.

The Master of the Mississippi

"Pothole" McDuck skrev:

Ja, det kan jeg til nød osse gå med til.

97 Senest redigeret af sigvald (2013-04-22 13:52:22)

Hans skrev:
"Pothole" McDuck skrev:

Ja, det kan jeg til nød osse gå med til.

Jeg er også med dersom det er tale om 2000-3000 kroner for en side.

Jeg kan også strekke meg til 2000.-

2000 lyder ganske rimeligt, så til den pris vil jeg selvfølgelig gerne være med.

Jeg kan desværre ikke være med på 2000 kr siden sad