1 Senest redigeret af sitkar (2013-04-15 08:26:43)

Tråd: Tempo blade fra sidst i 30'erne til starten af 50'erne

Hej. Har fået en masse gamle blade, både hjemmet, fam.journalen m.m men også en masse(ca100 stk) TEMPO blade fra både 30'erne, 40'erne og 50'erne. Alle i hel og pæn stand, har ligget i bundter i trækasser. Er der et marked for disse blade eller er det blot "gammelt læsestof"?

Der kommer billeder senere..

Hilsen

S.Sitkar

2 Senest redigeret af Treentre (2013-04-15 12:01:50)

Sv: Tempo blade fra sidst i 30'erne til starten af 50'erne

Hei.
Mulig for andre, men dette er ikke tegneserier - er det vel?
Prøv denne nettsiden.
Bladene der har fått bud.

Tegneseriebladet Tempo er noe annet.

Hej   S. Sitkar

Jeg er faktisk på jagt efter et helt bestemt TEMPO blad fra 1956. Måske har du det liggende i din "samling"

Jeg har ikke uge nummeret men der er fra forår eller sommer 1956.

TEMPO afholdt en konkurrence hvor man kunne vinde 5 Vestpa scootere og 10 SCO knallerter.  Konkurrencen løb over 6 uger og vinderne blev så offentliggjort i den 7. uge efter konkurrencens start.

Jeg er ved at skriv en bog om min families historie og min far vand en af de 10 SCO knallerter.  Jeg vil derfor gerne skaffe det blad hvor han vises med billede som en af vinderne.

Hvis du har det pågældende blad er jeg naturligvis meget ineteresseret.

Hilsen

Poul Erik Madsen

4 Senest redigeret af sigvald (2013-05-16 11:06:22)

Treentre skrev:

Tegneseriebladet Tempo er noe annet.

Godt du gjør oppmerksom på dette. Da jeg først så denne tråden mistenkte jeg at det kunne være et svindelforsøk på gang. Det ekte Tempo-bladet, (Fart og Tempo) på dansk, ble jo, som du helt korrekt påpeker, først utgitt fra 1966.

Da jeg først så denne tråden mistenkte jeg at det kunne være et svindelforsøk på gang.

Du må ikke være så mistænksom. Når der står, "... TEMPO blade fra både 30'erne, 40'erne og 50'erne.", så kan man umuligt tro at det drejer sig om "Fart Og Tempo" fra 1960´erne, da selv en "Harry" ved at "Fart Og Tempo" ikke udkom i
30'erne, 40'erne og 50'erne. wink

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Og teknisk set er Tempo fra 30'erne, 40'erne og 50'erne vel også mere ægte end den senere udgave - de kom i hvert fald først. - Vi bedømmer nu engang ikke ægthed ud fra hvad Sigvald kender bedst smile

Forresten - jeg kan huske Tempo fra da jeg var på Kajs Autografmuseum i Vildbjerg hver mandag fra 14-17 - her havde de en del indbundne bøger med de blade - måske de også netop har det blad, der efterspørges af dig, Poul Erik Madsen - Du kan læse lidt mere og finde kontakt-info her: http://www.dengulebygning.dk/foreninger … rafmuseum/

Det som er sikkert er at det ikke er tegneserie eller tegnefilm. Og teknisk sett så hører det ikke hjemme her. Eventuelt under Off topic wink

indlæg 15-4-2013 Sitkar
Hvad skal du have for de gamle tempoblade?

med venlig hilsen Aase