Tråd: Bizar e-bay auktion

Kan nogen her fortælle mig hvad det her går ud på?

http://www.ebay.co.uk/itm/UNIQUE-DANISH … 1181347296

Sv: Bizar e-bay auktion

morlyk1 skrev:

Kan nogen her fortælle mig hvad det her går ud på?

http://www.ebay.co.uk/itm/UNIQUE-DANISH … 1181347296

En plakat med en nøgen kvinde der læser Anders And... Hvem ved, måske nogen køber det som kunst?

Men som jeg forstår auktionen, er billedet med den nøgne kvinde et tilvalg man kan få med - når nu man byder 570 pund for bladet.

Tja hver sin smag. Hvis jeg skulle have en nøgen dame op og hænge kunne jeg vist finde flere bedre alternativer.

The Master of the Mississippi

En ting er prisen for 'kunsten' alene... den kan sikkert altid diskuteres (dog formentlig ikke af mange i lige dette tilfælde)
Men hvad med forsendelsen....!?!? £200 for at få skidtet sendt fra Tjekkiet....
Det er tilsyneladende sælgerens første auktion på ebay, så måske det bare er lidt begyndervanskeiligheder smile

AC, anmelder du denne auksjonen som useriøs og et mulig forsøk på svindel? For det første bør danske blader selges i DKK. For det andre benyttes ikke pund i Tsjekkia, der benyttes Tsjekkisk koruna (CZK). For det tredje er det Euro (EUR) eller US Dollar (USD) som er de mest internasjonale valutaene i Europa. For det fjerde har vår venn Pothole rett i at det er mulig å oppdrive vakrere kvinnelige donaldister enn kvinnen på bildet.

Hvis andeblade kun må sælges i produktionslandet, hvordan pokker skal vi danskere så få fat i alle de udenlandske blade som vi gerne vil have i vores samlinger?
Selvfølgelig må konen da sælge et dansk andeblad i Tjekkiet.
Og hvis hun vil prøve at rejse penge til et tjekkisk kattehjem, så er det vel ikke svindel.
Måske danske andeblade står i høj kuret i Tjekkiet. Hvis dette er tilfældet, så vil jeg godt vide det. Jeg har nogle stykker, som jeg gerne sælger til dem. Og endda uden nøgenbilleder.
Jeg kan sikkert finde et, hvis det er et must ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Hvis andeblade kun må sælges i produktionslandet, hvordan pokker skal vi danskere så få fat i alle de udenlandske blade som vi gerne vil have i vores samlinger?

Sigvald verkar bara mena att betalning ska ske i danska kronor, oavsett var tidningen säljs. På auktionerna på DDF(R):s möten brukar det säljas saker från många olika länder. Jag tar för givet att man enligt Sigvald ska betala för dessa i den valuta som används i det land som föremålet kommer från. Det gäller med andra ord att ha med sig gott om kronor, euro, pund och dollar med mera i fall att det skulle dyka upp något man vill ha.

9 Senest redigeret af Treentre (2013-10-07 20:21:06)

sigvald skrev:

For det første bør danske blader selges i DKK. For det andre benyttes ikke pund i Tsjekkia, der benyttes Tsjekkisk koruna (CZK). For det tredje er det Euro (EUR) eller US Dollar (USD) som er de mest internasjonale valutaene i Europa.

Når du kjøper utenlandske utgaver av diverse tegneseriebøker hos Outland i Stavanger, betaler du da med USD?

Dessuten så foregår denne auksjonen på http://www.ebay.co.uk/.
Som kjent så brukes £ i UK ... Euro er ikke den mest brukte valutaen der. Det er en grunn til at de ikke ville gå over til euro.

Angående anmeldelse så er det vel enklere om du spør AC direkte?

AC skrev:

Nu synes jeg lige du stopper dit tankelæser-tull Sigvald. Folk er velkomne som medlemmer i foreningen, men jeg ønsker ikke at man skal være medlem mod sin vilje f. eks. - så cut lige der. Og så ses vi på søndag!

Dere er tydeligvis på samme sted i dag. Eller var det bare søndagsbesøk?

Sigvald = AC, anmelder du denne auksjonen som useriøs og et mulig forsøk på svindel?

Ja, kan du så komme i gang, AC! big_smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"