Tråd: Nye Asterix album, Asterix og Pikterne

Hej,

Jeg lagde mærke til, at der er udkommet et nyt Asterix album, da jeg var i Føtex idag. Nogen, der har læst det, og hvordan er det i forhold til de gode Goscinny/Uderzo albums?

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Sv: Nye Asterix album, Asterix og Pikterne

Planen var å kjøpe det i dag, men i Norge har utgivelsen blitt utsatt til mandag 28. oktober.

Der er en omtale på Troldspejlet:
http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Tegne … 144533.htm

Det skal helt sikkert hjem til de øvrige. Under alle omstændigheder kan det ikke være værre end Uderzos egne sidste krampetrækninger.

Det nya albumet är faktiskt riktigt bra! De har verkligen försökt fånga känslan i Goscinnys gamla album, både i manus och teckningar, och lyckats fint. Rekommenderas, helt ärligt!

Hvad med Asterix i Cathay - hvor blev den af? Mener jeg har set "klip" derfra i Bild og Bubbla. Skal have købt det her album - føtex sagde I? gad vide om det gælder de dele af Jylland jeg frekventerer...

Du tenker på denne artikkelen.
Idéen Asterix i Kina er nevnt her.

8 Senest redigeret af asterix d. 2. (2013-10-28 10:55:50)

Det fanger Goscinny's ånd rigtig godt. Bedre end de album, Uderzo lavede alene.

Edit: Nu har jeg genlæst et par af de gamle, og man kan godt mærke forskel. Goscinnys historier havde flere handlingstråde og noget mere humor. - Da jeg læste Asterix og Pikterne havde jeg dog en fornemmelse af, at en del ordspil var gået tabt i oversættelsen.
Alligevel et godt og værdigt bud - jeg håber, de to nye fortsætter.

Ja, man skulle lære sig fransk, så man ikke spilder tid på, at vente på at et dansk forlag ser det som økonomisk fordelagtigt at udgive et album eller en serie (og så er de franske album meget billigere). Så slipper man også for at noget går tabt i oversættelsen.

Jeg venter på, at albummet kan findes på biblioteket. 128 kr. er noget i overkanten af hvad jeg vil give for 48 siders album.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."