26 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2013-09-16 19:05:08)

Sv: Verdensrekord(er)

Tillader mig lige at bringe et link til TV2Bornholm:
http://tv2bornholm.dk/default.aspx?newsID=75179

Og nu med videoklip ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Tillader mig lige at bringe et link til TV2Bornholm:
http://tv2bornholm.dk/default.aspx?newsID=75179

Kan du være grei å skanne sertifikatene i stor oppløsning slik at de kan gjengis i helsides format i Rappet?

Den gode redaktør har fået billeder som kommer med i Rappet.

Så er den bornholmske verdenspresse vågnet op til dåd ;-)
Når jeg har fyraften kl. 16 kører jeg direkte til TV2Bornholm i Aakirkeby og går direkte i studiet til "Mellem os". De klipper ikke, så det er 10 minutter direkte båndet optagelse, som sikkert bliver sendt i aften og genudsendt i morgen.
Og mens jeg sidder der i den varme stol, så kommer der en journalist med en sendevogn hjem til privaten og stiller op, så alt er klart når jeg kommer hjem. Han skal så forsøge at få et direkte signal igennem til P4Bornholm på eftermiddagssendefladen.
Man er vel nok blevet kendt ;-)

PS
Jeg skal nok forsøge at finde links efterfølgende.

30 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2013-09-16 19:03:34)

http://www.tv2bornholm.dk/net-tv.aspx
Reklameindslag i nyhederne i dag for "Mellem os" på onsdag.
Det er et arkivklip fra 2006, men stadig ganske illustrativt.
Scroll lidt ned på siden og find det rigtige indslag på 28 sekunder.

Bornholmer-anden skrev:

Så er den bornholmske verdenspresse vågnet op til dåd ;-)
Når jeg har fyraften kl. 16 kører jeg direkte til TV2Bornholm i Aakirkeby og går direkte i studiet til "Mellem os". De klipper ikke, så det er 10 minutter direkte båndet optagelse, som sikkert bliver sendt i aften og genudsendt i morgen.
Og mens jeg sidder der i den varme stol, så kommer der en journalist med en sendevogn hjem til privaten og stiller op, så alt er klart når jeg kommer hjem. Han skal så forsøge at få et direkte signal igennem til P4Bornholm på eftermiddagssendefladen.
Man er vel nok blevet kendt ;-)

PS
Jeg skal nok forsøge at finde links efterfølgende.

Stort Tillykke! Udmærket reklameindslag. Jeg glæder mig til at se hele udsendelsen når du bagefter har fundet linket. smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

32 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2013-09-19 09:50:22)

Så er den der:
http://tv2bornholm.dk/net-tv?area=progr … ram=mellem os&filter=mellem os&videoID=160383
Hvis ikke linket virker, så gå ind på tv2Bornholm, programmer og Mellem os, så finder du udsendelsen på onsdag d. 18/9.
Det er introen og sidste halvdel af programmet der er om ænder og mus ;-)

33 Senest redigeret af Hans (2013-09-20 00:13:27)

Sikke et dejligt langt og meget vellykket indslag!  Så må vi håbe at det osse kommer med i næste udgave af Guinness Record bog. smile

http://tv2bornholm.dk/net-tv?area=progr … oID=160383

Rigtig godt indslag!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Blev kontaktet af redaktionen på andeby.dk, som havde hørt noget om en verdensrekord:

http://www.andeby.dk/default.aspx?secti … p;id=19098

De har velvilligt sendt alt deres materiale videre til redaktionen på AA&Co., så måske der kommer et indlæg her.
Skulle dette være tilfældet, signerer jeg gerne eksemplarer ved personlig henvendelse ;-)

Udmærket artikel! Ja, der er gode chancer for at der osse kommer en artikel om dig i AA på et tidspunkt.

"Der er dog nogle ting, som f.eks. Joakims originale lykkemønt, 1857 seated liberty dime, i de tre forskellige versioner, der ville se pæne ud i min samlingen."

Jeg vil være tilfreds med en enkelt. Jeg har montren (glas kuplen), så nu mangler jeg bare mønten. smile

37 Senest redigeret af sigvald (2013-10-30 09:17:13)

Hans skrev:

Udmærket artikel! Ja, der er gode chancer for at der osse kommer en artikel om dig i AA på et tidspunkt.

"Der er dog nogle ting, som f.eks. Joakims originale lykkemønt, 1857 seated liberty dime, i de tre forskellige versioner, der ville se pæne ud i min samlingen."

Jeg håper virkelig at Steffen har fått med seg at mynten ikke er en magisk lykkemynt, men en inspirasjon, og videre at den er fra 1875 ikke fra 1857.

Hans skrev:

Jeg vil være tilfreds med en enkelt. Jeg har montren (glas kuplen), så nu mangler jeg bare mønten. smile

Jeg har en dime fra 1875, men mangler en skikkelig monter. AC, kan du hjelpe Hans med å skaffe meg en dime fra 1875 og meg med å skaffe en skikkelig monter?

Selvfølgelig 1875, men Hans, hvilken af de tre er den rigtige?
Et postulat vil selvfølgelig være, at den ene kan være lige så rigtig som de andre, men er det nu den fulde sandhed?
Er man perfektionist, så kan intet mindre end alle tre, eventuelt i hver deres montre, vel gøre det ;-)

Men den der venter på noget godt venter vel sjældent forgæves.

39 Senest redigeret af Treentre (2013-10-30 18:58:24)

Hvilken som er riktig av de tre? Det kan gjerne være flere.
Årstallet har Don Rosa funnet på. Så om det er den fulle sannhet kan diskuteres wink

Bornholmer-anden skrev:

Selvfølgelig 1875, men Hans, hvilken af de tre er den rigtige?
Et postulat vil selvfølgelig være, at den ene kan være lige så rigtig som de andre, men er det nu den fulde sandhed?
Er man perfektionist, så kan intet mindre end alle tre, eventuelt i hver deres montre, vel gøre det ;-)

Men den der venter på noget godt venter vel sjældent forgæves.

Godt spørgsmål, Steffen! Måske Sigvald kan besvare det. Ellers skal man nok spørge Don Rosa. Jeg tror næsten at den ene kan være lige så god som den anden hvis der var tre forskellige i omløb i 1875. Jeg kan ikke tro at Don Rosa har valgt at det skulle være en bestemt én af de tre. Er mønten afbildet i Rosas historier så man kan se begge sider af mønten? For så ville det være let at afgøre!

Treentre = Hvilken som er riktig av de tre? Det kan gjerne være flere.
Årstallet har Don Rosa funnet på. Så om det er den fulle sannhet kan diskuteres wink

Flere end tre? Måske, men jeg mener at der var en donaldist som fandt ud af at der var tre forskellige. Det kan selvfælgelig være at der findes flere, men hvor mange dimes kan der være med årstallet 1875 på? Jeg synes allerede at tre er ret mange.
Ja, det er Rosa som har beregnet sig frem til årstallet 1875 så det er nok det nærmeste vi kan komme det, men i teorien kunne det vel osse være 1874 eller 1876, eller et helt tredje årstal.