26 Senest redigeret af sigvald (2013-12-02 08:56:57)

Sv: svindel og humbug-)

Bornholmer-anden skrev:
Hans skrev:

Jeg stemmer på Sigvald da han virker som den der er mest interesseret i at anmelde skumle forehavender. big_smile

Jeg vil gerne støtte Hans' forslag ;-)

Jeg er ikke kandidat til en slik stilling. For å kunne ha verv i DDF(r) må man i henhold til reglementet være bosatt i Danmark.

sigvald skrev:

Jeg er ikke kandidat til en slik stilling. For å kunne ha verv i DDF(r) må man i henhold til reglementet være bosatt i Danmark.

Det er da kun et krav til bestyrelsesmedlemmer wink

Ja, ad hoc-udvalg kan nedsættes med alle medlemmer, uanset statsborgerskab og bopæl.
Bare fordi man bor i Norge, skal man ikke tro, at man kan unddrage sig, hvis der er ud efter en ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

29 Senest redigeret af alicce (2013-12-02 20:27:35)

Med mindre det er en sælger kender... så er Chris ved at snyde sig selv godt og grundigt
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … fc300d4f7c
Og nu er der minsandten en tosse der har budt det dobbelte tongue cool

sigvald skrev:
Hans skrev:

Fint! Så bliver det svært for sælgeren at påstå at han handlede i god tro da han satte bladet til salg for 2000 kr.
Man må håbe at der ikke er nogen som hopper på den og bagefter skal igennem politianmeldelse, ærgrelser, m.m.

Kan ikke du, AC eller Laila bare anmelde fyren med en gang for å unngå at noen blir lurt?

har du meldt det sigvald?

alicce skrev:

Med mindre det er en sælger kender... så er Chris ved at snyde sig selv godt og grundigt
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … fc300d4f7c
Og nu er der minsandten en tosse der har budt det dobbelte tongue cool

Han beder om at få bagsiden at se. Det tyder på at han mistænker at det er et kopi. Det skal blive spændende at se om sælgeren viser ham bagsiden. Det gør han nok ikke da svindelnummeret så falder til jorden.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg vil gerne støtte Hans' forslag ;-)

JAlbertsen skrev:
sigvald skrev:

Det er da kun et krav til bestyrelsesmedlemmer wink

Ja, ad hoc-udvalg kan nedsættes med alle medlemmer, uanset statsborgerskab og bopæl.
Bare fordi man bor i Norge, skal man ikke tro, at man kan unddrage sig, hvis der er ud efter en ;-)

Sigvald er hermed énstemmigt valgt! Tillykke med valget, Sigvald. smile

har du meldt det sigvald?

Rolig nu! Sigvald er først lige blevet valgt til at anmelde slige sager. Jeg vil tro at han anmelder det i løbet af ugen. smile

33

Jeg tror bestemt også er Sigvald vil være god til at bestride det job. Min stemme går også til Sigvald.

Hans skrev:

Feil! I DDF(r) velges man ikke til noe man ikke er kandidat til. For det andre foregår valg kun på årsmøtene. Inntil det på formelt korrekt vis evt. velges en egen jus-ansvarlig i DDF(r) hviler nok slik ansvar på de eksisterende tillitsvalgte, fortrinnsvis form(anden) og kassereren som jo er foreningens fremste tillitsvalgte innen økonomiske forhold.

smile Klubbens vedtekter om valg gjelder kun bestyrelsen, og sier ingenting om andre funksjoner. Men det kan ikke være noen tvil om at du er mest opptatt av dette, og derfor er svært godt kvalifisert pga. utvist interesse.

Dog, som et velment tips til deg, Sigvald, når du starter dette viktige arbeidet - anmeldelse på uriktig grunnlag er like staffbart i Danmark som i Norge big_smile

Hvorfor har form(anden) og kassereren ansvar for forhold utenfor foreningen?
Har DDF(r) økonomisk tilknytning til dba.dk og andre salgskanaler? (Spørsmålene er retoriske wink)

sigvald skrev:
Hans skrev:

Feil! I DDF(r) velges man ikke til noe man ikke er kandidat til. For det andre foregår valg kun på årsmøtene. Inntil det på formelt korrekt vis evt. velges en egen jus-ansvarlig i DDF(r) hviler nok slik ansvar på de eksisterende tillitsvalgte, fortrinnsvis form(anden) og kassereren som jo er foreningens fremste tillitsvalgte innen økonomiske forhold.

smile Klubbens vedtekter om valg gjelder kun bestyrelsen, og sier ingenting om andre funksjoner. Men det kan ikke være noen tvil om at du er mest opptatt av dette, og derfor er svært godt kvalifisert pga. utvist interesse.

Helt enig! Enhver kan påtage sig at anmelde svindlere. Det kræver ikke en officiel udnævnelse fra en forening. I øvrigt har svindelnumre på DBA, QXL, m.m. intet med DDF(R) at gøre. Og der er ingen tvivl om at Sigvald er den bedst kvalificerede til at varetage funktionen da han er den af os som er mest opmærksom på svindelnumre og er mest ivrig efter at anmelde dem. 
Selvfølgelig hvis Sigvald ikke vil påtage sig opgaven, så er det helt i orden, men så skulle han måske holde op med at opfordre andre til at foretage sådanne anmeldelser.

1800 skrev:

Som et velment tips til deg, Sigvald, når du starter dette viktige arbeidet - anmeldelse på uriktig grunnlag er like staffbart i Danmark som i Norge big_smile

Nettopp derfor er det viktig at de(n) som skal ta seg av dette må kjenne dansk jus. Det gjør AC og Laila.

39 Senest redigeret af 1800 (2013-12-06 15:00:28)

Derfor er det kanske en god grunn til at AC og Laila ikke er like ivrige som deg til å anmelde alt mulig?

Og fordi du er nordmann så kjenner du norsk juss ..?

Men hvis Laila og AC er utdannet som jurister, så selvfølgelig ... Men jeg trodde at AC var utdannet bibliotekar.
Mulig bibliotekarer må kunne innholdet i alle bøkene de låner ut på biblioteket ...
Laila er sosialrådgiver?

sigvald skrev:
1800 skrev:

Som et velment tips til deg, Sigvald, når du starter dette viktige arbeidet - anmeldelse på uriktig grunnlag er like staffbart i Danmark som i Norge big_smile

Nettopp derfor er det viktig at de(n) som skal ta seg av dette må kjenne dansk jus. Det gjør AC og Laila.

Det kæver ingen kendskab til jura for at anmelde et svindelnummer. Svindel er svindel! Længere er den ikke.

Jeg har i dag anmeldt annoncen.
Heldigvis er der endnu ingen der er hoppet på endnu.

Godt initiativ! Det tager jeg hatten af for.

Så er der allerede svaret tilbage...:

Tak for din anmeldelse. Jeg kan se, at denne bruger pt. er lukket med krav om NemID validering.
Vi kan desværre ikke stille noget op i sagen om produktets ægthed.
For at være bruger på DBA skal man acceptere vores vilkår som i punkterne ”Anvendelse af Den Blå Avis” og ”Ansvar” gør det klart at det ikke er Den Blå Avis, men brugerne selv der har ansvaret for at annoncerne er sandfærdige.
Du kan finde vores vilkår her: http://www.dba.dk/asp/personlig/aftalevilkaar.asp
Det er blandt andet derfor vi råder køber til at handle ved at mødes personligt. På den måde kan man se varen, før man beslutter sig om man vil købe. Se flere gode råd om sikker handel på DBA her:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerh … efault.asp
Har du brug for yderligere support, er du naturligvis velkommen til at kontakte mig igen.

Her er hvad jeg skrev:
Sælger forsøger bevidst at sælge et genoptryk af det første Anders And & Co. som var det det originale:
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … 004717578/
Sælger oprettede først en annonce med "Pris 1 kr. kom med et bud" her:
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … 004626006/
hvor han bliver gjort opmærksom på at der er tale om et genoptryk.
Derefter blev der oprettet den ny annonce med en fast pris på 2000 kr.
En spørger i den første annonce kommer fra det samme område hvor sælger bor/boede (Randers NØ).
Det bliver i tråden foreslået at han tager forbi sælger og ser bladet an.
Herefter flytter sælger pludselig sin adresse til Valby!?
På baggrund af ovenstående ønsker jeg at anmelde sælger for forsøg på svindel,
for at bevare DBA et trygt og troværdigt sted at handle.
Mvh
PS Ønsker I en udredning/bevis for at dette blad er et genoptryk og ikke det originale, så kan det læses her på donaldisternes forum..: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?pid=78260#p78260,
hvor donaldister advarer hinanden om sådanne svindelnumre.

Hvis brugerne selv har ansvaret for at annoncerne er sandfærdige.... hvad er så pointen med at man kan anmelde en annonce/bruger???

Godt jobbet, alicce!

Hvis brugerne selv har ansvaret for at annoncerne er sandfærdige.... hvad er så pointen med at man kan anmelde en annonce/bruger???

Godt spørgsmål! Det eneste man åbenbart kan håbe på er at hjemmesiden udelukker den pågældende bruger og man kan selvfølgelig altid anmelde en svindler til politiet, men det sker desværre nok kun i de tilfælde hvor en person, eller flere, er blevet franarret penge.