1 Senest redigeret af sigvald (2014-01-10 09:14:14)

Tråd: Fantagraphics' distribution

Hellevad skrev:

Først vil jeg gerne undskylde at jeg reklamere for noget på Andeby.dk her på siden, men jeg er formand/minister for Donaldismeministeriet på Andeby.dk, og jeg har lavet en Donaldistisk Award. Jeg ved ikke hvor mange på denne side der har en bruger på Andeby.dk, men jeg vil gerne have at mange flere stemmer, for det er tydeligt på antal af stemmer, at det ikke vrimler med Donaldister på Andeby.dk. Derfor vil jeg meget gerne have, at der er flere som vil stemme, for det virker næsten meningsløst med en Award hvor ca, 5 personer stemmer. Håber at nogen herinde vil stemme! :-)

http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx … 274#753274

Jeg ser at signaturen Jonathand fremhever Fantagraphics Floyd Gottfredson Color Sundays Gift Box Set (selvom det er 2 udgivelser, men i en samleboks, så…) som årets utgivelse og berømmer David Gerstein for "hans arbejde med Floyd Gottfredson-biblioteket – i år med søndagssiderne."

Dette forekommer meg å være lite gjennomtenkt. Bøkene er flotte, men distribusjonen er aldeles håpløs. Når har jeg ventet i ukes- og månedsvis på å motta denne boksen som jeg har bestilt fra Outland i Stavanger. Min erfaring siste halvår er at det er langt enklere å få tak i Lo$ på fransk og nederlandsk via AC enn å få kjøpt denne boksen via Outland. Jeg ville satt pris på om Fantagraphics og/eller David kunne gjøre en innsats for å få bøkene lettere tilgjengelig også for oss som bor i Norge og stoler på forhandlere som Outland fremfor harry nymotens netthandel. På dette punkt har de mye å lære av Egmont.

Sv: Fantagraphics' distribution

Så klarte Sigvald å vri denne tråden over på hvor håpløse Outland er og hvor harry netthandel er big_smile

PS.
Det er ikke nødvendig å sitere et helt innlegg. Spesielt ikke da det kun var ett innlegg tidligere her.
Vi hadde nok forstått hvem du svarte ...

Treentre skrev:

Så klarte Sigvald å vri denne tråden over på hvor håpløse Outland er

Nei, min kritikk er rettet mot Fantagraphics, ettersom bl.a. Egmonts distribusjon synes å være langt mer effektiv. Når jeg kjøper norske HOF-bøker o.l. til mine danske venner tar det sjelden mer enn en uke før pakken er på plass. Basert på informasjon som tidligere har fremkommet i AOL-forumet ser det også ut til at Egmont er åpnere for å betjene kunder i det amerikanske markedet (eksempelvis nordmenn bosatt i USA), enn Fantagraphics er i forhold til europeiske kunder. Vi er nok mange som kunne tenkt oss å abonnere direkte på flere av Fantagraphics' flotte Disney-serier (Gottfredson, Barks og Rosa).

Det er det ingenting som hindrer deg i å gjøre. Bestiller du direkte fra Fantagraphics, får du bøkene så fort de utkommer og til en lavere pris enn i Stavanger

1800 skrev:

Det er det ingenting som hindrer deg i å gjøre. Bestiller du direkte fra Fantagraphics, får du bøkene så fort de utkommer og til en lavere pris enn i Stavanger

Dette var nytt for meg. Jeg mener ellers å ha lest at de ikke selger direkte til europeiske privatkunder.

Det er korrekt, Sigvald. Disney kan Fantagraphics ikke sende utenfor US og Canada.

Hvis du skulle handlet fra Fantagraphics så måtte du betalt med kredittkort. Så da er vel det utelukket likevel, Sigvald.

Andre norske nettbutikker har jo hatt disse på lager lenge nå. Merkelig at Outland ikke klarer det samme.

7 Senest redigeret af 1800 (2014-01-10 15:35:26)

Dere har selvsagt rett. Men Amazon har ikke disse begrensningene og tar også forhåndsbestillinger. Dessverre hjelper det ikke Sigvald noe særlig så lenge han ikke vil handle på nett.

8 Senest redigeret af benadikt (2014-01-10 16:59:22)

sigvald skrev:

... distribusjonen er aldeles håpløs. Når har jeg ventet i ukes- og månedsvis på å motta denne boksen som jeg har bestilt fra Outland i Stavanger. Min erfaring siste halvår er at det er langt enklere å få tak i Lo$ på fransk og nederlandsk via AC enn å få kjøpt denne boksen via Outland...

Men hvis du havde bestilt den fra Amazon (evt. via AC eller andre af disse nymotens mennesker, der kan finde på at handle på nettet) så havde du haft den for flere måneder siden. Jeg forstår ikke rigtig, hvad Fantagraphics har at gøre med dit problem.

administrator, flyt gerne Sigvalds afsporing af tråden til en anden tråd om outland og fantagraphics - dette har med toldmure at gøre - ikke manglende vilje.

Ja, så fik Sigvald afsporet Hellevads tråd som intet havde at gøre med Outlands levering af bøger fra Fantagraphics.
Det er lidt synd for Hellevad, synes jeg.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

AC skrev:

administrator, flyt gerne Sigvalds afsporing af tråden til en anden tråd om outland og fantagraphics - dette har med toldmure at gøre - ikke manglende vilje.

Nei, det er ikke tollmurer som gjør at det tar måneder å sende bøker fra USA til Europa. Det må ha med tungrodde systemer eller manglende vilje å gjøre.

Hans skrev:

Ja, så fik Sigvald afsporet Hellevads tråd som intet havde at gøre med Outlands levering af bøger fra Fantagraphics. Det er lidt synd for Hellevad, synes jeg.

Det er ikke min feil at man på hans sider nominerer Fantagraphics for en boks som jeg fortsatt ikke har mottatt. Jeg vil svært gjerne handle Fantagraphics produkter, men da forventer jeg faktisk et minimum av service.

Det er ikke min feil at man på hans sider nominerer Fantagraphics for en boks som jeg fortsatt ikke har mottatt. Jeg vil svært gjerne handle Fantagraphics produkter, men da forventer jeg faktisk et minimum av service.

Nej, det er ikke din fejl at man nominerer Fantagraphics for en boks, men nomineringen gik jo på indholdet af boksen, ikke dine/Outlands problemer med at få boksen til Norge. Dog kan jeg godt forstå at du nævner det.
Næste gang er det nok smartere at du køber boksen direkte fra Fantagraphics eller Amazon, så du ikke skal vente på at Outland får en hel sending bokse hjem. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det bare er denne sending bokse som er stærkt forsinket eller om Outland altid har det problem med at få bokse hjem fra Fantagraphics/Amerika. Forhåbentligt er det ikke et konstant problem.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

13 Senest redigeret af Treentre (2014-01-12 12:41:47)

sigvald skrev:

Det må ha med tungrodde systemer eller manglende vilje å gjøre.

At du er tungrodd og har manglende vilje til å handle andre steder er da ikke Fantagraphics sin feil.

sigvald skrev:

Det er ikke min feil at man på hans sider nominerer Fantagraphics for en boks som jeg fortsatt ikke har mottatt..

OK. Så må man forsikre seg om at Sigvald har mottatt bøkene man nominerer på et dansk nettsted. Det er altså de som nominerer sin feil.

sigvald skrev:

Jeg vil svært gjerne handle Fantagraphics produkter, men da forventer jeg faktisk et minimum av service.

Det er da ikke Fantagraphics sin feil at Outland ikke gir deg et minimum av service ...
Andre norske butikker har tross alt boka.

Bestiller du boka herifra så har du den garantert til neste helg

http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1606996878

Selv med postens sin ekstra kvalitetskontroll av alle pakker til Stavanger.

Da regner jeg denne saken som oppklart og sytingen som fraværende heretter.

MikroMidas skrev:

Bestiller du boka herifra så har du den garantert til neste helg
http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1606996878
Selv med postens sin ekstra kvalitetskontroll av alle pakker til Stavanger.

I motsetning til det store kyniske flertallet som ikke ser verdien i fysiske butikker ser jeg faktisk verdien av at vi har en Outland-butikk i Stavanger. Derfor kjøper jeg mine Gottfredsonbøker der og ikke fra slike som adlibris. Når det gjelder det kommende Don Rosa Library så kan jeg selvsagt ikke leve med Outlands leveringstider og vil følgelig handle disse på annen måte.

Ute og stigmatiserer igjen, Sigvald !
Hvem har sagt at jeg ikke ser verdien i min lokale tegneseriersjappe ? Hvor får du det i fra ?

Jeg gir deg ett forslag til hvordan du kan få denne for deg lenge etterlengtede utgivelsen, hva med å vise litt høflighet og takke for tipset istedet ?

Det virker jo forresten ikke som du er særlig konsekvent selv heller siden Outland ikke holder mål for Don Rosa utgivelser.

sigvald skrev:

Når det gjelder det kommende Don Rosa Library så kan jeg selvsagt ikke leve med Outlands leveringstider ...

Hvorfor det? Det er neppe noe nytt og revolusjonerende i disse bøkene. Du har sikkert lest det før, og kan derfor trygt vente.