Tråd: De 5 (hjælp!)

I forbindelse med en lille artikel, som jeg pusler med, leder jeg efter følgende:
I midten af 1980erne udgav Egmont et blad med tegneserieudgaver af Enid Blytons bøger om "De 5". Hvis nogen har et eller flere numre af dette blad, vil jeg være meget taknemmelig, hvis jeg må få en scanning af 1 forside.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Sv: De 5 (hjælp!)

Hvis du også kan bruge bøger, er der to til salg på qxl i øjeblikket

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI … Catg=10022

og

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI … Catg=10022

Livet er hårdt, MEN uretfærdigt...

Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda!

Neeej, det var mere det særlige De 5-blad (hvor bøgerne blev skrevet om til tegneserier af Egmonts faste Anders And-forfattere), jeg tænkte på...
Men tak for hjælpen alligevel.

Jeg har mulighed for at finde nogle af disse hæfter ved byttebiksene i Herning, Holstebro eller Struer - er du interesseret i det Niels? Synes det lyder særdeles interessant, at de fatse forfattere skrev til det blad - ved du hvem af dem det var? Står det i bladene, eller kan man se det med sit skarpt-trænede øje for den slags?

Hvis nogen har et at disse blade må de gerne lægge et scan. Kunne godt tænke mig at se de 5 som tegneserie.. Hvem har tegnet dem?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Det har jeg godt nok aldrig i mit liv hørt om - men jeg vil da give jer fuldstændig ret i, at det lyder interessant. Jeg vil da i hvert fald forfærdeligt gerne læse din artikel, når den er færdig, Niels!

*) Dybt Ihærdig Samler af N'er Etcetera og Yndefuld Sanger af Andede Melodier L'er Eventuelt Rap

Ja, det tor jeg mange godt vil. Når Niels har haft en finger med i en artikel, kan den ikke være andet end læseværdig.
Og skal nok kigge efter dem, de steder man nu kommer rundt omkring.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Hjælpen er på vej, Niels. Jeg har 1, 2, 4-9 1986 i min private samling, så hvilke forsider vil du have scannet?

AC skrev:

Ved du hvem af dem det var? Står det i bladene?

Det var nogle af de britiske stam-forfattere (Les Lilley og Gail Renard). Det står i Komiklex (muligvis også i selve bladene - men dem har jeg aldrig set).

AC skrev:

Jeg har mulighed for at finde nogle af disse hæfter ved byttebiksene i Herning, Holstebro eller Struer - er du interesseret i det Niels?

Mange tak for tilbuddet, men i første omgang nøjes jeg med en af Thomas' forsidescanninger. Og hvis det så ligner et drønspændende blad, kan det være, jeg bliver nødt til at starte en samling. ;-)

Jesper P. skrev:

Jeg vil da i hvert fald forfærdeligt gerne læse din artikel, når den er færdig, Niels!

Hvis den finder nåde for redaktørens øje, kommer den i næste nummer af Rappet.

Thomas Schrøder skrev:

Hjælpen er på vej, Niels. Jeg har 1, 2, 4-9 1986 i min private samling, så hvilke forsider vil du have scannet?

Mange tak! Det behøver ikke at være et særligt nummer. Vil du scanne den, som du mener, bedst kan tåle at blive gengivet i Rappet (dvs. lettere formindsket og i sort/hvid)?

Will do. Men de er meget mørke i det - og ikke synderligt flotte (altså tegnemæssigt).

Uden at ville fornærme nogen, så kan jeg oplyse, at historierne indeni minder lidt om dem, man finder i Wendy og sådanne blade.

Thomas Schrøder skrev:

Uden at ville fornærme nogen, så kan jeg oplyse, at historierne indeni minder lidt om dem, man finder i Wendy og sådanne blade.

OK, jeg skal nok lade være med at spørge om, hvordan det kan være, at du ejer den slags blade. ;-)

nielshh skrev:
Thomas Schrøder skrev:

OK, jeg skal nok lade være med at spørge om, hvordan det kan være, at du ejer den slags blade. ;-)

Faktisk har jeg ingen anelse om, hvordan f... jeg har fået fat i dem smile

nielshh skrev:

Vil du scanne den, som du mener, bedst kan tåle at blive gengivet i Rappet (dvs. lettere formindsket og i sort/hvid)?

Uh, bare sådan til generel orientering behøver illustrationer til Rappet skam ikke indleveres i sort/hvid. Det gør jo ingenting, at vi eventuelt kan lave et genoptryk i fuld farver engang, når foreningen er blevet rig wink

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

nielshh skrev:

I forbindelse med en lille artikel, som jeg pusler med, leder jeg efter følgende:
I midten af 1980erne udgav Egmont et blad med tegneserieudgaver af Enid Blytons bøger om "De 5". Hvis nogen har et eller flere numre af dette blad, vil jeg være meget taknemmelig, hvis jeg må få en scanning af 1 forside.

jeg har nr. 4. interreseret?

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

A. And skrev:

Endnu en fra Wendy klubben big_smile

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

A. And skrev:

Tak for tilbuddet, men Thomas har allerede sendt en stribe scanninger, så jeg har hvad jeg behøver.

Samtidig vil jeg godt benytte lejligheden til at udnævne Thomas til  S.T.O.R.I.L.L.U.S.T.R.A.T.I.O.N.S.L.E.V.E.R.A.N.D.Ø.R og dig til L.I.L.L.E.I.L.L.U.S.T.R.A.T.I.O.N.S.L.E.V.E.R.A.N.D.Ø.R. (Dette indebærer, at I nu har ret til at bære halen på toppen af huen.)

19

Casper, nu var det jo De 5, vi snakkede om, og ikke Wendy :-))
Har fået lyst til at kigge efter i de lokale for at se hvad jeg kan finde af disse blade...

nielshh skrev:
A. And skrev:

Tak for tilbuddet, men Thomas har allerede sendt en stribe scanninger, så jeg har hvad jeg behøver.

Samtidig vil jeg godt benytte lejligheden til at udnævne Thomas til  S.T.O.R.I.L.L.U.S.T.R.A.T.I.O.N.S.L.E.V.E.R.A.N.D.Ø.R og dig til L.I.L.L.E.I.L.L.U.S.T.R.A.T.I.O.N.S.L.E.V.E.R.A.N.D.Ø.R. (Dette indebærer, at I nu har ret til at bære halen på toppen af huen.)

Tak smile Jeg glæder mig til dine forklaring på, hvad de står for smile

Super Tiltalende Og Rigtig Ivrig Loyal Ledende Uddannet Sergent Til Redaktionelle Anliggender, Til I Overdrevne Nødsituationer at Sende/Levere Eventuelle Vigtige Efterretninger om Rigtige Arrangementer og Nominerede Disney Ønsker i Rette tid.

Noget i den stil? Eller.. Hehe..

big_smile

22 Senest redigeret af Thomas Schrøder (2006-04-24 11:37:39)

Sonja Rindom og Niels Søndergaard er da rene amatører i forhold til dig :-)

Virkelig fed titel smile

Takker for rosen (Nej, Thomas har ikke friet til mig. Det er IKKE en rose, men ros, som i ris og ros.. Eller noget). Er meget beæret smile

big_smile

Selv tak. Det er virkeligt godt fundet på smile