Tråd: Willy på Eventyr

Et af vore medlemmer: Jan Wenneberg, har taget initiativ til at samle alle sider af tegneserien Willy på Eventyr fra Familie Journalen på sin hjemmeside: http://www.wenneberg.dk/Comics/Willy/un … Willy.html
Han mangler stadig mange, især fra de tidlige år, serien startede i 1923, så hvis nogen ligger inde med udklip af serien eller numre af F-J fra hans mangelliste, kan de prøve at kontakte ham. Jeg har scannet nogle sider fra min egen samling, og regner med at kunne bidrage med en hel del med tiden.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Sv: Willy på Eventyr

Det lyder som et helt fantastisk projekt. Jeg mindes med glæde de nervepirrende Willy-eventyr, som jeg læste i min farfars "Familiejournaler" i 1970erne. (Især historien med de lyseblå varulve var meget uhyggelig.) Men desværre har jeg ikke nogen udklip liggende.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Jeg ved hvor der findes en gigant-samling af udklippede tegneserier fra starten af forrige århundrede og frem. Så mangler I bare en frivillig til at sortere og finde Willy-striberne og scanne dem.

ole damgaard skrev:

Jeg ved hvor der findes en gigant-samling af udklippede tegneserier fra starten af forrige århundrede og frem. Så mangler I bare en frivillig til at sortere og finde Willy-striberne og scanne dem.

Lad høre... Jeg vil i hvert fald godt give en hånd med.

Hvor er det nu hr. weirdspace befinder sig rent geografisk?

ole damgaard skrev:

Hvor er det nu hr. weirdspace befinder sig rent geografisk?

"Hjemme" er på Vesterbro... Kingosgade for at være mere præcis.

7 Senest redigeret af alicce (2008-04-03 14:40:14)

Hej til alle

Øhm ja dette er så mit første indlæg på DDF(R)'s forum :-)

Jeg er (selvfølgelig) medlem af DDF(R), men faldt over forummet ved en tilfældig søgning på nettet efter "Willy på eventyr".
Og så er det lidt spøjst pludselig at se et link til sin egen hjemmeside :-D
(Tak til Asger And)!

Det startede såmænd med skuffelsen over næsten ikke at kunne finde noget om denne faktisk temmelig læste serie i Familie Journalen... og endda med to danske tegnere op gennem årene.

Så jeg kastede fluks mine 160 episoder af Willy op på min hjemmeside der også viser alle Anders And & Co. forsider (1949 t.o.m. 2008).
Efter at have sat et kontakt link på siden, fik jeg overraskende hurtig respons og bidrag i form af flere scans og lån af blade og udklip (tak til alle)!

Mit mål er selvfølgelig at få serien komplet online og da jeg kun selv har ca. 160 episoder ud af - uha - vist omkring 2800, så får jeg brug for lidt hjælp.
Jeg er selv flittig bruger af en scanner og er endnu ikke blevet træt af det nogen gange trivielle arbejde. Det til trods for at jeg har scannet 2500 Ande-forsider i for lav opløsning og derfor må gøre det om! :-D

Der er en samlet oversigt over hvilke Willy episoder der pt. er online (håber I kan finde den via linket i starten af denne tråd). Jeg har netop lånt og uploadet næsten komplet 1970-1975 og står for at låne 1964-1969. Men ellers er jeg meget interesseret i at låne episoder som ikke allerede er uploadet.

Jeg siger selvfølgelig heller ikke nej tak til få tilsendt scans (i 300 dpi) via mail!
Så skal jeg nok rette dem til, hvis det er nødvendigt.

Det er også meningen at der skal komme mere historie om hver enkelt tegner, mens først fokuserer jeg på episoderne.

De bedste Ande-hilsner
Jan/alicce
www.wenneberg.dk (scroll ned for Anders And & Co. samt Willy på Eventyr)

Velkommen - imponerende stykke arbejde du har startet op!

Indrømmet, der et par huller mellem dine scans, men det ser ud til at du har stor goodwill blandt samlere...
Jeg kal se om jeg kan finde noget blandt gemmerne fra min mormor og morfar, hvor jeg flittigt læste Willy, Klaus Kludder, Arkibald og hvad de nu alle hed!

God arbejdslyst!

Jan er nemlig en særdeles sød og imødekommende samler, og jeg kan kun sige positive ting om manden fra Skanderborg...

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Værket er nu fuldbragt, og desuden er Willy-Centret åbent med artikler, nørderier og links:

http://www.wenneberg.dk/Comics/Willy/un … ntret.html

Pogo
www.willy-centret.dk

Asger And skrev:

Værket er nu fuldbragt, og desuden er Willy-Centret åbent med artikler, nørderier og links:

http://www.wenneberg.dk/Comics/Willy/un … ntret.html

Meget flot og gennemarbejdet! Godt gået, drenge!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Så har vi afholdt det første møde i Willy-Centret, se referat: http://www.wenneberg.dk/Comics/Willy/un … rat01.html

Pogo
www.willy-centret.dk

...Og nu er vi nået et stort skridt længere: Ikke blot har vi en stand på tegneseriefestivalen Art-Bubble i Horsens d. 16.-17., men vi har også udgivet et album med Willy på eventyr, det første i 45 år.

For dem, der ikke skal til Horsens, er der mulighed for at forudbestille det her: www.willy-centret.dk

Pogo
www.willy-centret.dk

Ikke mindre end et nyt album? Det må jeg nok sige! Et storartet initiativ, som man kun kan tage hatten af for.

Jeg købte Familiejournalen i dag. Der var en udmærket lille artikel om Willy Centret, inklusiv et par fotos.

Nu er der en 'Willy på eventyr'-gruppe på Facebook. Der er indgang fra vores hjemmeside: www.willy-centret.dk
...Og velkommen, Hans - 'Onkel Hans'!

Pogo
www.willy-centret.dk

Asger And skrev:

Nu er der en 'Willy på eventyr'-gruppe på Facebook. Der er indgang fra vores hjemmeside: www.willy-centret.dk
...Og velkommen, Hans - 'Onkel Hans'!

Tak, Asger! - Onkel Hans, den var god. big_smile (hvis nogen ikke skulle vide det, så er Onkel Hans en person i Willy På Eventyr)

Forresten, måske skulle i lave en lille video om Willy På Eventyr og uploade den til Youtube og der med yderligere få udbredt det gode budskab.

Hans skrev:

Forresten, måske skulle i lave en lille video om Willy På Eventyr og uploade den til Youtube og der med yderligere få udbredt det gode budskab.

Det var da ikke så tosset en idé!!!

19 Senest redigeret af alicce (2015-05-01 22:01:38)

Så er der alligevel gået 7½ år siden det første skridt blev taget til det, der skulle gå hen og blive et spændende Willy-eventyr.
Willy-Centret blev stiftet for 7 år siden.
Første begivenhedsrige besøg hos Tages enke Elisabeth for 6½ år siden.
Forespørgslen og tilladelsen til det første Willy-album kom i hus for ca 5 år siden.
Præsentationen af Onkel Hans forsvundet i Bermuda-Trekanten på Art-Bubble i 2011.
2. og 3. album i hhv. 2012 og 2013.
Og nu til juni på Copenhagen Comics er Willy-Centret vildt stolte af at kunne præsentere 1. bind af Willy's komplette eventyr.
Det har taget et år at restaurere og pusle om siderne til bogen, så det er følelsen af både lettelse og spænding der nu er.
http://www.willy-centret.dk/grafik/Bog+poster+num100a.JPG