1

Tråd: Avisudklip

I en af mine gemmekasser har jeg fundet 9 sæt af artiklen fra Stiftstidende fra sommermødet i Haarby i 2006, og 2 sæt af artiklen fra vintermødet i Virring i 2010. Artiklerne er gemt i foreningens arkiv så hvis værter eller især andre deltagere på de møder skulle have interesse, så sig lige til.
Skulle andre have udklip om ænderne eller Disney - særligt fra før 2000 så vil jeg meget gerne låne og kopiere - og sig til hvis der er en artikel du husker - måske den er i foreningens arkiv

Sv: Avisudklip

Tak AC - jeg har fra den mindeværdige dag smile

Jyllands Posten havde den 28. februar 1999 et par sider om Anders And. Der er bl.a en artikel om Sonja Rindom, og en artikel om en kvinde, der i 1985 kom i Guiness Rekordbog for at have den største samling danske seriehæfter.

Har du ikke artiklen kan jeg evt sende den.

Tak for tippet og tanken rp, men den havde jeg i mit eget artikelarkiv fra før foreningens tid - samme uge udkom den første artikel af MIG i vores lokalavis med 3 spalter og 2 billeder om det samme jubilæum. Birthe Sneum fra Kolding og  Guinness rekordbog var ret meget i aviserne der en overgang - jeg tror Karsten fra Fyns antikvairat overhalede hende senere og nu har vi jo Bornholmer-Anden som har to verdensrekorder.

Andre bud på artikler modtages gerne - scanner eller kopierer gerne selv - eller modtager scans eller kopier - spørg gerne her i tråden først, så du ikke udfører forgæves arbejde smile

5 Senest redigeret af Fauntleroy (2015-06-26 20:30:53)

De artikler der er tale om, er det nogen man kan få på mail? i så fald er jeg meget interesseret..
Bornholmer-Anden og AC, hvilke Verdens rekorder er det  vi taler om ?
(Skammer mig over ikke, at vide det)

Det er et ret omfattende artikelarkiv, så det bliver først, når jeg har fået opdateret oversigten at du evt. kan bede om enkelte artikler på mail. Skal dog også undersøge ophavsretsmæssige ting ift. det.

Steffens rekorder har været omtalt i tidligere numre af Rappet, vores medlemsblad. - Men jeg må indrømme at jeg endnu ikke har set rekorderne omtalte i den trykte udgave, for så havde jeg købt bogen.

7 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2015-06-27 16:35:48)

Den trykte udgave af rekordbogen er desværre en skuffelse.
En enkelt linie midt i en oversigt.
Kun den ene rekord holdt længe nok til at komme på tryk (Anders And), mens Mickey blev snuppet tilbage til USA af hende, der havde rekorden i forvejen.

Post's attachments

rekordbogen.jpg 98.02 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Den trykte udgave af rekordbogen er desværre en skuffelse.
En enkelt linie midt i en oversigt.
Kun den ene rekord holdt længe nok til at komme på tryk (Anders And), mens Mickey blev snuppet tilbage til USA af hende, der havde rekorden i forvejen.

Hvorfor står den DNK? Forkortelsen for Denmark er da DEN?

I Danmark og i Europa bruger man mest forkortelsen DK for Danmark. DNK har jeg aldrig set før, heller ikke på engelsk. Det er nok Guinness egen hjemmelavede forkortelse.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Ifølge bogen, så er det engelske landekoder.

11 Senest redigeret af benadikt (2015-06-28 22:00:43)

I FN's bil-landekoder er Danmarks symbol DK. I denne standard varierer antallet af bogstaver i koderne for de forskellige lande, f.eks. B for Belgien og AUS for Australien. Det har ISO prøvet at få orden i.

ISO 3166 har en tobogstavskode for alle lande, og  dér er symbolet for Danmark også DK.

Men ISO 3166 har også en trebogstavskode for alle lande, og dér er symbolet for Danmark DNK.

DNK er korrekt i "3-letter". DK er "2-letter".
https://no.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alfa-3

13

Bare for at tvinge jer tilbage til emnet, så mindes jeg at jeg før har lånt mapper med udklip - og selv kopieret. Nu er jeg efterhånden også ved at have styr på foreningens udklips-arkiv -
Der er kommer flere og flere dubletter frem - måske nogle af jer oprindeligt har bedt mig om at købe en avis ekstra og så aldrig har fået den?

AC, jeg har lige smidt dig en mail, med det jeg har af artikler.