Tråd: Hastesag: Gearløs' opfindelser

Jeg er blevet kontaktet af en journalist på Radio 24 syv, der i sit kulturprogram AK24syv gerne vil lave et indslag om Georg Gearløs og Center for Gearløsforskning ved Sydnordisk Akademi for Donaldisme i form af et interview med mig, sandsynligvis på tirsdag.

Han har i programmet tidligere beskæftiget sig med robotter og hvorvidt de kan bidrage til kunst og kultur. Han vil gerne høre om fem-seks af Gearløs' mest mærkværdige opfindelser (især hvis de har noget med kunst og kultur at gøre, men det er ikke et krav).

Er det noget I gæve donaldister kan hjælpe mig med. I kan sikkert huske langt flere af Gearløs' opfindelser, end jeg kan på stående fod. Da det sendes på tirsdag er det en hastesag!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: Hastesag: Gearløs' opfindelser

Du kan vel ikke undgå at nævne Lille Hjælper :-)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

http://www.cbarks.dk/thegyrotriumphs.htm

Tak for foreslagene. Takket være cbarks.dk fandt jeg en masse gode eksempler. Interviewet er rykket til næste mandag, og det er fint, for så har jeg lidt tid til at tænke over det.

Det blev til en halv times snak om Georg Gearløs: akademisk donaldisme, artsspørgsmålet, moraler og temaer i Gearløs-historierne og om hvordan Carl Barks vil mere end blot fortælle en god historie. Hele molevitten kan høres på http://www.radio24syv.dk/programmer/ak-24syv/

Gå ned til podcasts fra august og find "31/08 AK 24syv 31-08-2015 (1)" ca. 25 min. inde.

Det var en rigtig god udsendelse! Det klarede du smukt, Niels Jakob. smile

- Dog må jeg holde mig til at Gearløs er en kylling, for det sagde Carl Barks at han var og man kan vel næppe drage hans autoritet i tvivl når det var ham som opfandt figuren. Men når det er sagt, så er det selvfølgelig både morsomt og interessant at opstille alternative teorier for "Den, der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt", som Piet Hein sagde. smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"