1

Tråd: Historie efterlyses - med blodhunde og rødjakker (måske)

En af mine gode kolleger efterlyser denne historie:

Historien tror jeg er bragt i et Anders And og Co omkring 1960 - plus/minus - og er som følger (igen: som jeg husker den):

Der er en eftersøgning i gang - om det er efter AA tør jeg ikke sige? Eftersøgningen foregår bl.a. med 2 blodhunde - hundeføreren/politimanden er i uniform med en af disse spejder-/rødjakke-hatte på hovedet (rund, bred skygge, høj puld med buler). Hundesnorene er fastgjort i hans bælte. Man ser ham i forgrunden. Han går på en bakke frem mod en skov. I baggrunden - oppe på bakken - ligger et hus, hvor AA forsøger at lokke blodhundene på vildspor ved køre t-bone-steaks/koteletter frem på én af disse tøjsnore, hvor man kan trække vasketøjet ud, efterhånden som man hænger det op.

Ja, det var dét. Ikke meget, men måske nogen kan huske den? - Tegner? - Pas! Det gik jeg ikke meget op i dén gang :-)

Har ved forskellige lejligheder søgt den i "Den store ...."-serien og i "Guldserien" - uden held - men min søgning har heller ikke været systematisk.

2 Senest redigeret af rp (2015-11-09 20:10:59)

Sv: Historie efterlyses - med blodhunde og rødjakker (måske)

Bortset fra manglende politimand og kun en blodhund, så minder det om "forårsrengøring med forhindringer" hvor Anders And jages af Rip, Rap, Rup og Andersine med en blodhund.