1 Senest redigeret af Aalborgenser (2016-03-08 15:19:51)

Tråd: Komplet samling originale Anders And blade fra 1. nr. 1949-1999

Min gamle onkel vil sælge sin komplette samling af originale Anders And blade. Han begyndte at samle som barn og har en komplet samling fra og med 1. nr. 1949 til og med årgang 1999. De første 29 årgange (1949 - 1977) er indbundet, resten er enkeltvis. De er i flot stand og passet rigtig godt på.
Er der nogen der har et bud på hvor de kan sælges og evt. pris?

Sv: Komplet samling originale Anders And blade fra 1. nr. 1949-1999

Når du skriver indbundet, er det så bare i mapper til AA blade, eller er de "Rigtigt" indbundet? Dvs med limryg etc. Det betyder rigtigt meget for prisen. I første tilfælde kan bladene tages ud, næsten uden at have taget skade, I det tilfælde er prisen mange gange højere, end hvis det andet er tilfældet. I det hele taget betyder stnaden alt, hvis man skal kunne sætte en pris.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

De er rigtigt indbundet af en bogbinder. Er godt klar over at det har betydning for prisen. Standen er rigtig fin.

Jeg er interesseret i de indbundne årgange fra og med 1965; er den sidste 1985?
(Årgangene 1949-64 ejes allerede i genoptryk).

Aalborgenser skrev:

Min gamle onkel vil sælge sin komplette samling af originale Anders And blade. Han begyndte at samle som barn og har en komplet samling fra og med 1. nr. 1949 til og med hele årgang 2000. De første 37 årgange er indbundet, resten er enkeltvis. De er i flot stand og passet rigtig godt på.

Bladene har mistet mye verdi ved å bli innbundent og regnes således ikke som fin stand i samlersammenheng.

sigvald skrev:
Aalborgenser skrev:

Min gamle onkel vil sælge sin komplette samling af originale Anders And blade. Han begyndte at samle som barn og har en komplet samling fra og med 1. nr. 1949 til og med hele årgang 2000. De første 37 årgange er indbundet, resten er enkeltvis. De er i flot stand og passet rigtig godt på.

Bladene har mistet mye verdi ved å bli innbundent og regnes således ikke som fin stand i samlersammenheng.

PRÆCIS. :-)

7 Senest redigeret af Aalborgenser (2016-03-08 16:14:49)

Tak for jeres kommentarer. Er interesseret i at finde ud af hvilken værdi samlingen har, så hvis ingen i dette forum har et bud, bliver de sikkert indleveret samlet til en auktion. Alternativt beholdes samlingen i familien.
@benadikt - 29 årgange - den sidste indbundne årgang er 1977 (slettet: Ja 37 årgange). Har du et ca bud?

Aalborgenser skrev:

... @benadikt - Ja 37 årgange. Har du et ca bud?

Desværre har jeg ikke så stort kendskab til, hvad bøgerne bør koste. Hvis I sætter dem på auktion, må du endelig informere herinde, så jeg kan byde. Du kan evt. komme med et forslag. Billeder af bøgerne ville også være fint.

Jeg har jo selv årgangene fra 1949-1984 i indbundne bøger og det er ret forskelligt hvad jeg har givet for dem. Nogle af dem har jeg betalt 50 kr pr bind for - andre har jeg betalt 1000 for - (det siger sig selv at det var de nyere og de ældre, i den rækkefølge). - en rettesnor kan være at beskårne indbundne blade nok er ca 10 % det værd som de ville have været i samme stand uden beskæring eller indbinding.

husk og kig efter om der skulle være indlæg i bladene. specielt i dem fra før 1975 kan være rigtig mange penge værd.

Jeg har ikke samlingen hos mig, den er hos min onkel. Når jeg har flere oplysninger og billeder kommer det her på tråden.

12

dollerup, det er rigtigt nok, men jeg har kun en gang fundet indlæg i de indbundne bøger - dem tog man sandsynligvis ud før man fik indbundet - ellers er selve indbindingsprocessen temmelig besværlig.

13 Senest redigeret af Aalborgenser (2016-03-08 16:05:22)

Rettelse: Beklager at de første oplysninger ikke var helt korrekte - det er rettet nu. Samlingen er fra og med det allerførste blad i 1949 og til og med årgang 1999. De første 29 årgange (1949 - 1977) er indbundne, resten er enkeltvis. Se billeder i vedhæftet pdf.

Post's attachments

AA_1949-1999.pdf 1.9 mb, 57 downloads since 2016-03-08 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Flot samling.
Jeg ved ikke, hvor du får den bedste pris for dem. Måske på Lauritz.com.

Nu kan jeg se, du er fra Aalborg, så ved jeg også, hvor du IKKE får den bedste pris.
Det er i Læsehesten i Reberbansgade - han kan ikke anbefales !

15 Senest redigeret af Aalborgenser (2016-03-08 21:13:39)

Der er kommet flere henvendelser via mail og selv om jeg takker for interessen, foretrækkes det at korrespondancen foregår her. Når/hvis samlingen indleveres til auktion bliver der også informeret her.
@Thomas: Tak :-)

Opdatering: Der er kommet et bud via dette forum, på 25000 - tak, det er givet videre. Desuden indhentes nu vurderinger fra auktionshuse.