1

Tråd: S: Vulle Vuojas

Jvf denne tråd fra 2010: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=4856&p=3

Så har sælgeren fra dengang fundet nogle flere samiske blade - og jeg kunne tænke mig at høre om jer der var med dengang, og jer der sprang fra, er interesserede nu, og til hvilken pris. Mødes med sælger på mandag, så hvis nogle af jer melder tilbage inden da :-)

Sv: S: Vulle Vuojas

Hei AC.
Hvis du kommer over nummer 2, så er jeg veldig interessert, eneste jeg mangler.

Fint iniativ dette.

Jeg har ikke noget på samisk, så et enkelt eksemplar ville ryge direkte i samlingen ;-)
Hvad er prisen?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Sidst kom prisen jo op på 110kr pga udbud og efterspørgsel. Denne gang snakker sælger og jeg 50 kr pr stk når de er pæne. Er det ok med jer? Jeg melder lige tilbage hvilke numre der er til rådighed.

Jeg er lige glad med standen, bare bladet er helt.
Og 50,- er fint med mig.

Jeg er interesseret i 1 eller 2 stk. mere med Barks i.

Benadikt, er det nr 14/(53) du har i forvejen med Barks?

Jeg kan rapportere at det er superpæne blade, som taget lige ud af trykpressen. De 5-6 blade vi købte sidst havde ligget et andet sted og nogle af dem var grimme og havde været fugtige. Dem jeg har hentet nu er virkelig fine - og der er også nogle islandske dubletter. Sælger har simpelthen arbejdet på det trykkeri der fik opgaven med at lave disse små oplag, og tog så lidt blade fra til sig selv. Med andre ord er der altså tale om det tætteste vi kommer på donaldistiske hælervarer

8 Senest redigeret af AC (2016-07-25 13:09:14)

MikroMidas skrev:

Hei AC.
Hvis du kommer over nummer 2, så er jeg veldig interessert, eneste jeg mangler.

Fint iniativ dette.

Mener du nr. 2 i deres egen nummerering? For så må jeg skuffe med at nr. 5 (44) fra 1987 er det ældste jeg har her. Hvis det derimod er 16. nr (2) fra 1988, så har du bingo - det er sidste nummer i stakken og med en glad Anders fra sidste rude i Barks Voodoo-Hoodoo bagpå - replikken var "I'll take vanilla"

Hvad er din mail - send evt. en mail på acs krølle-alfa ddfr punktum dk

Jeg skal prøve at finde bladet frem. Mange af mine tegneserier ligger i papkasser på grund af en (alt for langvarig) ombygning, men jeg tror jeg kan finde det samiske frem.

De islandske dubbletter, hvad er det?
Jeg har, hvad der svarer til AA&Co. og Jumbobogen.
Andre formater kunne godt have interesse.

11

Steffen, det er det islandske AA, Andres Ønd stavet med o med prikker over. De er fra 87 og deromkring og meget pæne.

Jeg er også interesseret i et eller nogle Andrés Önd, hvis der er Barks i. Det eneste islandske Barks, jeg har, er Andrés Önd sem meindýraeyðir (Anders And som skadedyrsbekæmper, eller, som den hedder på dansk, I kamp mod kæmpebiller).

13

https://coa.inducks.org/s.php?c=W+US+++26-01 er i nr 4-5-6 fra 1988 af andres ønd. Jeg lægger dem fra til dig

AC skrev:

Mener du nr. 2 i deres egen nummerering? For så må jeg skuffe med at nr. 5 (44) fra 1987 er det ældste jeg har her. Hvis det derimod er 16. nr (2) fra 1988, så har du bingo - det er sidste nummer i stakken og med en glad Anders fra sidste rude i Barks Voodoo-Hoodoo bagpå - replikken var "I'll take vanilla"

Takk for innsatsen, men det nummeret jeg jakter på er nummer 2 i Vulle Voujas serien (Nummer 41-87).

Hvis eksemplarene er strøkne så bare kjøp alle sammen, du blir kvitt dem smile

Nej, Andres Önd har jeg i samlingen, så ingen interesse der.