Tråd: K: Don Rosa historier på dansk

Hej,

Min søn er blevet vild med Anders And, og jeg prøver nu at finde nogle af de historier som jeg elskede fra min barndom - primært Don Rosa historier.
Jeg leder efter historier fra Her Er Dit Liv, Joakim, men også andre. Gerne i hardcover, men øvrige kan også have interesse. Det kan være Her Er Dit Liv, Joakim, Don Rosa Hall Of Fame, blade fra start 90'erne eller dele af Don Rosas samlede værker.

Historierne skal læses og bruges, så det skal ikke være en sjælden 1. udgave - men hvis nogle ligger inde med noget de gerne vil af med, hører jeg gerne :-)

Sv: K: Don Rosa historier på dansk

Der er et par sælgere på DBA, der ikke rigtig ved deres ting er værd. Ellers er HOF-bøgerne med Rosa ved at være godt oppe i pris. Det er det samme med HEDL.

Nu nævner du ikke hvor gammel han er, men det er da en god lejlighed til at øge kendskabet til engelsk,  og der er også en bonus ved at de engelske bøger er væsentligt/markant billigere, specielt Don Rosa biblioteket.

Løsningen med løsblade er nok den nemmeste; du nævner ikke hvor i landet du befinder dig. Jeg har lavet en oversigt over hvor  du kan finde historierne via INDUCKS.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Han er 5, så det er nok lidt for tidligt med det engelske - men han er så småt begyndt at læse (og læse med når vi læser), så jeg tænkte at vi ligeså godt kunne læse noget far også satte pris på :-)
Hvor meget skal man regne med at give for HEDL/Don Rosa HOF i medium stand? Kan se udbudspriser på DBA og Faraos (for HOF), men i det prisleje giver det ikke så meget mening for mig, så kan jeg ligeså godt købe Don Rosas Samlede Værker.

Tak for listen - i første omgang skal jeg måske bare på mine forældres loft og lede efter mine gamle blade, og se om jeg kan støve de gamle blade op.

Den billigste måde at få HEDL er at købe de tre tillæg til Anders And nr. 28-30, 2011.

benadikt skrev:

Den billigste måde at få HEDL er at købe de tre tillæg til Anders And nr. 28-30, 2011.

Jeg går ikke ud fra at man kan finde dem andre steder end brugtmarkedet? Kan se der er en sælger på QXL der udbyder dem til 185 for de tre. Så vil jeg igen næsten hellere bruge de penge på noget af et ordentligt boks sæt.

RasmusR skrev:

Han er 5, så det er nok lidt for tidligt med det engelske - men han er så småt begyndt at læse (og læse med når vi læser), så jeg tænkte at vi ligeså godt kunne læse noget far også satte pris på :-)
Hvor meget skal man regne med at give for HEDL/Don Rosa HOF i medium stand? Kan se udbudspriser på DBA og Faraos (for HOF), men i det prisleje giver det ikke så meget mening for mig, så kan jeg ligeså godt købe Don Rosas Samlede Værker.

Tak for listen - i første omgang skal jeg måske bare på mine forældres loft og lede efter mine gamle blade, og se om jeg kan støve de gamle blade op.

Biblioteket er måske også en mulighed til bare at få læst historierne i første omgang.

Det er en større religion mellem Carl Barks og Don Rosa, men Carl Barks udgivelser er ret billige. Faraos har to HOF-bøger for 150 kr., i plast.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

RasmusR skrev:

Jeg går ikke ud fra at man kan finde dem andre steder end brugtmarkedet?

Ja.

RasmusR skrev:

... Kan se der er en sælger på QXL der udbyder dem til 185 for de tre. Så vil jeg igen næsten hellere bruge de penge på noget af et ordentligt boks sæt.

185 er lovlig dyrt, jeg har set dem til 30 kr. pr. stk. på DBA. Men de er vist ikke på DBA lige nu.

Jeg har et sæt, jeg godt vil sælge for 90 kr.

Bare et tip fra bibliotekaren - alle bind af Don Rosas Samlede Værker og Hall of Fame kan lånes på biblioteket - og nogle af bindene af Hall of Fame er i forvejen ved at være slidt, så det er kun godt de bliver læst endnu mere :-)

10 Senest redigeret af sigvald (2016-09-23 09:02:51)

AC skrev:

Bare et tip fra bibliotekaren - alle bind af Don Rosas Samlede Værker og Hall of Fame kan lånes på biblioteket - og nogle af bindene af Hall of Fame er i forvejen ved at være slidt, så det er kun godt de bliver læst endnu mere :-)

Ville ikke det enkleste bare være å kjøpe DRSV fra Faraos Cigarer? Og AC, har du vervet RasmusR og sønn til foreningen?

11

Det er jo ikke alle der lige har 4500 kroner de ikke har andet at bruge til, Sigvald min ven smile

Og nej - jeg er lidt tilbageholdende og genert, som du ved, Sigvald. Dog gik det da lidt bedre end vanligt da vi sidst vi sås var i et antikvariat og faktisk indledte en rigtig god samtale med en hel familie - om firkantede æg og de historier der findes herom - dem hjalp vi fint - og nu har Rasmus jo fundet vej herind, så det er da helt sikkert, at alle der har lyst er velkomne som medlemmer i Dansk Donaldist-Forening, men der er ingen tvang smile