1 Senest redigeret af Baun (2017-03-27 18:39:15)

Tråd: Hvilken stand tillader i

Hej. Hvad er den laveste stand i tillader i jeres samling? Jeg er rimelig large, når det omhandler de helt tidlige blade. Hvor pæne skal de være fra f.x 70'erne før i vil smide penge efter det, og/eller tilføje det til jeres samling?
-Hilsen Baun

Sv: Hvilken stand tillader i

Jeg er en af de ret large samlere tror jeg.
Hvis bare alle sider og omslaget er der - så betyder standen noget mindre for mig.
Er selvfølgelig samler nok til at de gerne må være pæne og jeg skifter også løbende ud. Men jeg har altså virkelig lasede eksemplarer i min samling smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jeg har det nok lidt som Andersine. De må hellere være lidt lasede, men i samlingen, end helt mangle.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Det er nok sådan de fleste samler, inklusiv mig selv. Hellere have en slidt udgave i samlingen end slet ingen, hvis prisen er fornuftig og så skifte det ud senere. Spørgsmålet er nok mere, hvornår er man tilfreds med standen og hvor meget man er er villig i at kaste efter en udgivelse man mangler. Og her bliver det meget individuelt fra samler til samler.

Samler af info om Disney ting i Danmark

Jeg tror, der er en tendens til, at jo ældre man bliver, jo mere kræsen bliver man. Da jeg begyndte at samle, ville jeg bare have historierne. Så begyndte jeg efterhånden at udskifte alle dem med rustne clips, navn osv.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

6 Senest redigeret af alicce (2017-03-28 11:28:10)

nielshh skrev:

Jeg tror, der er en tendens til, at jo ældre man bliver, jo mere kræsen bliver man. Da jeg begyndte at samle, ville jeg bare have historierne. Så begyndte jeg efterhånden at udskifte alle dem med rustne clips, navn osv.

Det samme her.

Jeg fik som barn ugentlig 'Anders And bladet' - og har jeg en snært af autisme er den nok startet her, for jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg læste bladene, lagde dem i forskellige ordener, legede forside-hukommelses-leg med mine søskende, o.s.v., o.s.v.... og sidenhen cyklet Århus tyndt for at lukke huller i samlingen og samle bagud.

Som 10 årig går man ikke så højt op i om en bagside eller midtersiderne mangler.
Så kom der kæreste på og andre interesser som f.eks. bil m.v.
Jeg solgte alle mine tegneserier samme år jeg fik Anders And samlingen komplet (på nær de 25 første Jumbobøger).

Der gik så 7 år... pludselig faldt jeg over en god stak pæne blade fra 1962 til billige penge... ja og så var 'skaden' sket tongue
I dag går jeg anderledes op standen på bladene samt indlæg - omend min økonomi sætter en naturlig grænse for hvor vildt jeg kan samle.

Og for at svare på Baun's egentlige spørgsmål er jeg tilfreds med følgende stande:
1949-1955: Very Good
1956-1958: Fine
1959-1969: Fine+
1970-1993: Very Fine
1993- i dag: Har købt det fra ny af.

Åh ja... og autismen blomstrer stadig, idet jeg bl.a. har scannet alle forsiderne ind til min hjemmeside cool

intet under nm, så hellere mangle bladet helt.. :-)

Som Andersine, Steffen og Alicce. Jeg har blade fra 49-50 der må betegnes som poor, og der er vist stadig en håndfuld fra 60erne, der mangler bagklappen. Men når der, som jævnligt sker, er en bekendt der forærer mig et par flyttekasser andersander, blir der skiftet ud.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

siff 2 skrev:

intet under nm, så hellere mangle bladet helt.. :-)

= siff 2 har ingen blade cool