1 Senest redigeret af Et Firkantet Æg (2017-04-07 10:02:43)

Tråd: Jumbobog 451 - nu med to forsider

Jeg så den nyeste Jumbobog i den lokale 7-11. "Privatdetektiv And", 451, både med rød forside og med blå forside (samme motiv af Anders)

Det virker som amerikanske tilstande med A og B covers til samme udgivelse.
-og dobbelt op på hylden og i pengepungen til samlerne wink

Hva synes i andre donaldister (og alm gængse folk) om dette tiltag? Noget de gerne må fortsætte med på diverse udgivelser, eller skal de kalde det en forsinket aprilsnar og sige det var en enkelt gang de prøvede det..?

Sv: Jumbobog 451 - nu med to forsider

Jeg syntes bestemt ikke om A og B forsider...

I hvert fald ikke på Jumbobøgerne, da det vil ødelægge 'evighedsbilledet' der vises når man har bøgerne stående på én lang række.
I forvejen er kompletisterne hårdt ramt når bare legetøjet der er med bladet er forskelligt (hvilket heldigvis er sjældent).

Hvis det er et decideret kalkuleret forsøg udelukkende på at få en større indtjening på Jumbobøgerne, syntes jeg det er direkte usmageligt.

Der er ikke mange måneder siden at jeg faldt over en amerikansk udgivelse der viste sig at være udgivet i så mange forsidevarianter at det kniber med antallet af bogstaver i alfabetet.

I øvrigt syntes jeg at det er svært at finde en ny Jumbobog der ikke er revet bare lidt i top og/eller bund ved ryggen sad.

Jeg kan kun give jer ret.
Og så udkom der også en Jumbobog i går.
Mal dit Andeby.
Den er ikke i den normale fordeling til de normale bog-pushere, så jeg måtte bestille den i den lokale boghandel.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg synes det er pænt belastende... aner ikke hvad jeg skal stille op med min opstilling nu!

Og det er så lige dobbelt pris. Pænt træls!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Er der nogen der har indtryk af om der er lige mange af hver udgave?
Altså om man kan kalde den ene for den 'officielle' udgivelse... så den anden kan komme på 'variant' hylden uden at spolere evighedsbilledet...

Min lokale 'Min Købmand' havde i dag 3 røde - ingen blå.
Min lokale Super Brugsen havde i dag cirka 10 røde og 3 blå.

De steder jeg har været, synes der at have været nogenlunde ens fordeling, men jeg har ikke talt dem ;-)

7 Senest redigeret af alicce (2017-04-10 18:10:07)

Bornholmer-anden skrev:

De steder jeg har været, synes der at have været nogenlunde ens fordeling, men jeg har ikke talt dem ;-)

Nu har jeg kigget flere steder... og ja, det virker som om begge udgaver er nogenlunde lige tilgængelige.

Gad vide hvor mange donaldister og samlere der køber begge udgaver?

Jeg er vist med alderen blevet mere samler end egentlig donaldist, så jeg har købt begge udgaver.
Hvad med jer andre? Ligger I under for sådan et 'usselt' trick?

Det gik i øvrigt først op for mig nu, at Jumbobog er steget med en femmer til kr. 49,95.

Jeg har også købt begge udgaver...Håber virkelig det også bliver et sjældent tilfælde med 2 udgaver.

Man kan vist ikke kalde den ene udgave for en variant.

Antallet for rød eller blå baggrund ser umiddelbart ens ud de steder jeg har kigget efter dem..

Tænk at den nyeste koster over 10 gange så meget som den allerførste, men det er jo også næsten 50 år siden.

Jeg har også dem begge ;-(