Tråd: The complete daily strip adventures of Mickey Mouse

Jeg er blevet den lykkelige ejer af 9 indbundne bøger med titlen The complete daily strip adventures of Mickey Mouse 1930 - 1955.
INDUCKS står beskrevet 26 bind, hver med én årgang, så såvidt jeg kan se er mine bøger ikke registreret på INDUCKS.
Er der nogen der véd noget mere at fortælle om disse udgaver?

Sv: The complete daily strip adventures of Mickey Mouse

Jag har några volymer av The complete [et cetera] i den variant där varje årgång är en egen "bok". Ibland är det lösa papper, ibland är de hopnitade. En del är från Västtyskland medan andra är från Östtyskland.

Det var et projekt som en tysk donaldist - Horst? - lavede - og i første omgang fik tilladelse til, men så blev den taget fra ham igen - så vidt jeg altså husker. Kender flere der har disse sæt, enten i løsvægt, indbundet eller selvindbundet.

Jag har aldrig hört talas om någon "officiell" inbunden utgåva av dessa, däremot några "hem-tillverkade". Horst bor förresten sedan många år i Stockholm. Någon gång för många år sedan var det någon på dcml som skrev en lång, detaljerad historik över hur produktionen av dessa gått till. Kanske kan någon kan hitta den i dcml:s arkiv?

benadikt skrev:

Jeg er blevet den lykkelige ejer af 9 indbundne bøger med titlen The complete daily strip adventures of Mickey Mouse 1930 - 1955.
INDUCKS står beskrevet 26 bind, hver med én årgang, så såvidt jeg kan se er mine bøger ikke registreret på INDUCKS.
Er der nogen der véd noget mere at fortælle om disse udgaver?

Er det gottfreson historier ??  smile  Uhh, mine tænder løber i vand

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Hvis du har 1400$ kan de erhverves her:

http://www.ebay.com/itm/RARE-Complete-D … 3ccee57693

Det ser ud til at vaere en komplet samling, men nu er priset steget til $1,995.
Er det vaerd at overveje at kobe som investering?
Ved ikke hvor meget Benadict har betalt eller om det er en god pris??

Det virker dyrt efter min mening - kender flere donaldister der har dem, og ved ikke hvad de i tidernes morgen har kostet, men har fået kopier af nogle af årene siden da. Nu kommer fantagraphics bøger jo - og de er efter min mening langt flottere og med meget ekstraudstyr og artikler - dette er jo blot striberne og intet andet.
Ja, de lå da for øvrigt online allesammen for nogle år siden, på denne modige franskmand, beru's side, hvor man også kunne finde Barks og Rosa komplet, men den er væk nu. Ja, man kan endda se sportet af netop Gottfredson-siden her:
http://archive.today/XUahJ

Tak for svar AC.
Jeg har ogsa kobt fantagraphics og de vil forhabentligt fortsaette i lang tid.
Jeg venter med at kobe...

lasvegasjan skrev:

Hvis du har 1400$ kan de erhverves her:

http://www.ebay.com/itm/RARE-Complete-D … 3ccee57693

Maximum skrev:

... Er det værd at overveje at købe som investering? ...

Det tror jeg ikke, det er tegneserier sjældent.

Maximum skrev:

... Ved ikke hvor meget Benadikt har betalt eller om det er en god pris??

Undskyld, jeg har ikke bemærket dette spørgsmål før nu. Jeg kan ikke huske, hvor meget jeg gav, men det var LANGT under den pris, der forlanges på ebay. Måske i området lige så mange kroner, som der forlanges i dollars!

Serien var voldsomt dyr, da jeg i sin tid fik den tilbudt af Horst Schröder.
Man bandt sig for HELE serien, som efterfølgende ville komme i en facsimile-udgave i en eller anden frekvens - to pr. år eller lignende.
Jeg var ung, studerende (on/off) løsarbejder og ville ikke binde mig og har derfor aldrig set det færdige produkt.
Ovennævnte karakteristika kunne henlede én i vildfarelsen at jeg var en fornuftig, økonomisk velfunderet og karakterfast ung mand, hvilket ikke på nogen måde kan siges at være tilfældet. 
Man kan ikke samle på andeting - OG være fornuftig, velfunderet og karakterfast, vel?