Tråd: Anderbilt med guldgarnnøgle

Jeg er ved at læse Markløs af Malte Tellerup og undrede mig over denne passage, hvor jeget kigger i sine gamle Anders And-blade:

"I et af bladene ruller Joakim von And garnnøgler af guldtråd om kap med sine rivaler. De skal igen konkurrere om, hvem der er rigest, og de ruller guldgarnnøglet fra Andeby ned over Afrika for at se, hvem der har det største. Med en stump vinder Joakim, selvom Anderbilt har snydt, så det drev."

Det minder jo grangiveligt "Verdens næstrigeste and" ( https://inducks.org/story.php?c=W+US+++15-02 ), men her konkurrerer Joakim med Guldiver Flintesten, og garnet er ikke af guld, men af garn. Først tænkte jeg, at Malte Tellerup må huske forkert (eller at der måske er en kunstnerisk mening med den forkerte oplysning), men så kom jeg i tanke om de massevis af Anders And-historier, der ligner andre Anders And-historier næsten på en prik. Er der måske rent faktisk en historie derude med Anderbilt og garn af guld? Ved nogen her det mon?

Sv: Anderbilt med guldgarnnøgle

Jeg synes det lyder som et udslag af en hukommelse der ikke helt slår til. Jeg mindes i hvert fald heller ikke andre historier end den du snkker om!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning